Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، کشته شدن یک نظامی صهیونیستی با گلوله تک‌تیراندازان مقاومت فلسطین در (29 تیرماه) نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد، به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی اذعان کرد این تیراندازی از فاصله دور صورت گرفته و گلوله با این حال، کارگر افتاده است.

بر اساس گزارش «عربی 21»، گروه‌های مقاومت فلسطینی و در رأس آن گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس به دلیل محاصره غزه و نبودِ امکان وارد کردن سلاح، به سمت ارتقای برخی سلاح‌ها پیش رفتند، مثلا در سال 2014 از ساخت سلاح تک‌تیراندازی به نام‌«الغول» خبر دادند که حاصل ایجاد تغییراتی در یک سلاح سنگین ضدهوایی با کالیبر 14.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 بود و بُرد آن به دو کیلومتر می‌رسید.

بنا به این گزارش، بارزترین سلاح‌های تک‌تیراندازی مقاومت فلسطین به شرح زیر است:

«اشتایر» که در غزه به «اتریشی» (النمساویه) معروف است
این سلاح با کالیبر 12.7 ساخت کشور اتریش است و از جمله سلاح‌های تک‌تیراندازی پر استفاده در جهان است زیرا در برابر عوامل محیطی جوی، مقاوم است و برد آن به حدود دو کیلومتر می‌رسد. مقاومت تا کنون چندین بار از این سلاح برای هدف قرار دادن اهداف اسرائیلی در نوار غزه استفاده کرده است.

از این سلاح برای هدف قرار گرفتن، افراد، رادارها، سامانه‌های نظارتی، بالگردها و خودروهای زرهی استفاده می‌شود.

«دراگانُف»
ساخت کشور روسیه با کالیبر 7.62 است و به دلیل وزن کم (حدود چهار کیلو و نیم) و آسانی جابه‌جایی، مقاومت در نوار غزه، از آن استفاده زیادی دارد.

برد این سلاح تک‌تیراندازی به 1.3 می‌رسد و مجهز به دوربینی برای نزدیک کردن هدف است. خشاب این سلاح 10 تیر می‌خورد و به «کلاشینکوف» بسیار شبیه است. روسیه از یک سال پیش عملیات ارتقای سلاح مذکور را آغاز کرد و اکنون دقت هدف‌گیری و برد آن را افزایش داده است.


«رُماک 3»
دقیقا شبیه به تک‌تیرانداز دراگانف و ساخت رومانی است، این تک‌تیرانداز در کشورهای مختلف جهان مانند عراق‌، یوگسلاوی و ایران ساخته می‌شود.


«اف‌ان فال» (FN FAL)
ساخت بلژیک و از جمله مشهورترین سلاح‌های تک‌تیراندازی در جهان است. قابلیت تبدیل به اسلحه سبک، اسلحه تهاجمی و اسلحه تک تیراندازی را دارد. در دقت بالا متمایز و بدون شک از مشهورترین و قوی‌ترین سلاح‌های تک‌تیراندازی در جهان است.
 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تک تیرانداز سلاح فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ نبی‌الله قاسمی با اشاره به حادثۀ تیراندازی منجر به فوت در این شهرستان گفت: عوامل نیروی انتظامی ساعت ۱۷ عصر روز گذشته در پی اطلاع مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی‌بر یک فقره تیراندازی منجر به فوت در یکی از روستاهای اطراف خرم‌آباد بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: راز مرگ تلخ پسر ۲۲ ساله گمشده برملا شد

او اضافه کرد: یک کودک پنج ساله بر اثر سهل‌انگاری شخص دارندۀ سلاح مجاز در حین بازی با سلاح به‌سمت خالۀ خود که حدود ۱۴سال دارد شلیک و او بر اثر این حادثه فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد تأکید کرد: فقط افرادی که پروانه سلاح به‌نام آن‌ها است مجاز به استفاده و نگهداری از سلاح هستند و در صورت بروز حوادث برابر قانون با این افراد برخورد می‌شود.

او بیان کرد: از دارندگان سلاح مجاز درخواست می‌شود سلاح خود را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند که شاهد بروز حوادث مرگبار نباشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228165 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش