Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش تجلیل از تولیدکندگان نمونه گیلانی در رشت گفت: گیلان از نقاط پایلوت‌ کشور در تولید پوشاک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، صادق نجفی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز(31 تیر)در همایش تجلیل از برگزیدگان استانی بخش صنعت و معدن گیلان در سالن اجتماعات بانک ملی رشت گفت: در شرایط حساس و خاصی زندگی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در این دوره که دشمنان، صنعت و اقتصاد ما را مورد تهاجم قرار دادند یا باید منتظر نتیجه طرح و برنامه دشمن بمانیم یا اینکه مانند مردم بزرگ ایران و گیلان که در هشت سال دفاع مقدس، مردانه ایستادند، بایستیم.

 

وی تاکید کرد: در حوزه اقتصاد و صنعت باید به نقشه راه و گفتمان مشترک برسیم و اگر مشکلات اقتصادی کشور را حل نکنیم در جامعه مشکل خواهیم داشت.

 

نجفی اذعان داشت: قبل از انقلاب در کل کشور کمتر از هزار واحد صنعتی داشتیم امروز تنها بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی در گیلان داریم.

 

وی یادآور شد: مردمی شدن اقتصاد بعد از انقلاب اتفاق افتاد و اگر چه نتوانستیم برخی مشکلات را حل کنیم اما وضعمان نسبت به ابتدای انقلاب خیلی بهتر است.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ۸۴ هزار واحد صنعتی در کشور داریم که ۹۲ درصد آن را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد.

 

وی خاطرنشان ساخت: امروز همه مسئولان در استان باید مانند مدیر کل صنعت و تجارت در کنار استاندار، مجموعه‌ای تشکیل بدهند و هر ساعت مشکلات صنایع را رصد کنند.

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: اگر گمرکی مواد اولیه صنایعی را یک ساعت معطل کرد باید پاسخگو باشد، اگر یک بانک یک واحد صنعتی را تعطیل کند خیانت به جامعه است.

 

تولید کشور نیازمند پمپماژ امید

نجفی با بیان اینکه شرایط امروز کشور مانند دوران دفاع مقدس است، گفت: باید پمپاژ و تزریق امید در کشور به ویژه در میان تولیدکنندگان کرد چرا که دشمن به دنبال ترویج ناامیدی و یاس در کشور است.

 

وی اظهار داشت: گیلان از پتناسیل خود در حوزه منطقه آزاد، بندرانزلی، زیرساخت‌های ترانزیتی و آستارا استفاده کند.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استراتژی‌های حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: استراتژی اول توجه به رسته‌های اشتغالزا است.

 

وی اظهار کرد: رسته‌های اشتغالزای و تولیدکننده ثروت مانند نساجی، پوشاک، کیف و کفش، صنایع دستی پایین دست پتروشیمی مورد توجه هستند.

 

گیلان از نقاط پایلوت‌ کشور در تولید پوشاک

نجفی با بیان اینکه گیلان در حوزه تولید پوشاک یکی از نقاط پایلوت‌ کشوری است، گفت: زیرساخت‌های کشوری و استانی این طرح آماده شده و تسهیلات مورد نظر اختصاص داده شده و به زودی در 20 نقطه از گیلان تولید پوشاک با نگاه صادرات محور انجام می شود.

 

 وی خاطرنشان کرد: استراتژی بعدی حوزه صنعت توجه به شرکت‌های دانش بنیان است.

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه تمام مجوزهای لازم برای تاسیس شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی به استان ها واگذار شده است، گفت: تمهیدات لازم برای تسهیل در تاسیس شرکت های دانش بنیان اندیشیده شده و به استان‌ها ابلاغ شده است.

 

نجفی اظهار کرد: بزرگترین نمایشگاه کشور در حوزه صنایع کوچک، 21مرداد در مصلی تهران تشکیل می‌شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع دولت مجلس اعزام حجاج زلزله کرمانشاه مساجد فلسطین مراسم تشییع کانون های مساجد استان زنجان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران صادق نجفی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ در نشست مشترک آقای فرشاد مقیمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و آقای رجبی مشهدی مدیر عامل سازمان توانیر، همچنین بر انعقاد تفاهم نامه‌ای به مبلغ ٤ هزار میلیارد تومان وفق بند (خ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ١٤٠٣ در جهت کمک به طرح‌های برق رسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید شد.    تکمیل و بهره برداری ۲۱ پست برق دارای تفاهم نامه در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد (تا پایان سال ۱٤۰۲) با ظرفیت ٤۲۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از دیگر مصوبات این نشست مشترک بود.    این نشست مشترک با هدف چاره اندیشی برای رفع ناترازی برقِ شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • فراخوان «کسب دانش فنی تولید کلرومتان در مقیاس پایلوت»
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است