Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه یکشنبه در جلسه برنامه ریزی گرامیداشت دهه ولایت و امامت و دهمین همایش ملی سیره علوی گفت: امسال دهمین سال تاسیس و فعالیت بنیاد بین المللی غدیر در لرستان است و این بنیاد تا امروز عملکرد خوبی در استان داشته است.

همایش سیره علوی بسیار موفق عمل کرده است

وی افزود: همایش سیره علوی هم به عنوان یک کار علمی و دانشگاهی که دانشگاه های استان مسئولیت آن را بر عهده گرفته اند بسیار موفق عمل کرده و دانشگاه های استان در این زمینه خوش درخشیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله میرعمادی ادامه داد: ارسال ۱۱۰۰ مقاله در موضوعات مختلف مربوط به سیره امیرالمومنین(ع) به دبیرخانه این همایش نشان می دهد که امروز گنجینه ای از مطالب در خصوص ساحت و سیره امیرالمومنین (ع) در استان وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد اظهار کرد: امسال هم برنامه های تبلیغی و ترویجی و کارهای فرهنگی در دهه امامت و ولایت پیش بینی شده و فعالیت های خود را در این زمینه ادامه می دهد.

روز عید غدیر روز تعیین سرنوشت و تعیین رهبری مسلمانان است

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنانش در باب اهمیت غدیر گفت: روز عید غدیر روز تعیین سرنوشت و تعیین رهبری مسلمانان است و هین امر نشان دهنده اهمیت غدیر برای مسلمین است.

وی افزود: هر ملتی ارزش ویژه ای برای روز تعیین سرنوشتش قائل است و روز غدیر هم روز استقلال مسلمانان است.

بازگشت به اسلام ناب ریشه در غدیر و پیوند رسالت و امامت دارد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه فلسفه غدیر، تداوم خط رسالت و نبوت است، گفت: غدیر تداوم اسلام ناب است یعنی همان مسئله ای که امروز رهبری بر آن تاکید دارند و آن تمایز بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی است و بازگشت به اسلام ناب ریشه در غدیر و پیوند رسالت و امامت دارد.  

آیت الله میرعمادی افزود: روز غدیر روز کامل شدن اسلام است زیرا اسلام بدون غدیر و تعیین سرنوشت و قوانین کامل نیست و ناقص است.

وی ادامه داد: غدیر فقط مسئله خلافت و حکومت نیست و اهمیت اصلی موضوع پذیرش غدیر و موقعیت امیرالمومنین (ع) و ائمه اطهار و پذیرش انفکاک ناپذیری قرآن و عترت است.

غدیر نماد اقتدار و اتحاد مسلمین است

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید براینکه غدیر نماد اقتدار و اتحاد مسلمین است، اظهار کرد: قدرت اسلام بر مدار وحدت و ولایت محقق می شود و به نمایش گذاشته می شود.

آیت الله میرعمادی خاطر نشان کرد: آمریکا از خاورمیانه، عربستان و دیگر کشورهای منطقه نمی ترسد ولی از ایران می ترسد زیرا ایران ولایت و رهبری دارد و وحدت اسلام در سایه غدیر محقق می شود.

وی گفت: اگر غدیر و تفکر غدیر در بین مسلمانان حاکم بود امروز النصره، طالبان، داعش، القاعده و ... وجود نداشت زیرا همه تفکرات انحرافی که در اسلام به وجود آمده است ناشی از جدایی از ولایت است.

در معرفی غدیر و اهمیت این مسئله به اندازه کافی کار نشده است

آیت الله میرعمادی افزود: در این زمینه هم باید به دو موضوع بسیار مهم توجه کرد یکی تبلیغ و ترویج فرهنگ غدیر است؛ زیرا از نظر منابع علمی غدیر بسیار غنی هستیم اما در معرفی غدیر و آداب و رسوم و اهمیت این مسئله به اندازه کافی کار نشده است.  

وی ادامه داد: دستگاه هایی از قبیل اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ...باید در این زمینه فعالیت عمده ای داشته باشند زیرا هدف دشمن غفلت و کم رنگ کردن مسئله غدیر است؛  رسانه ها به ویژه خبرگزاری ها و مطبوعات و صداوسیما باید در این زمینه تلاش و اطلاع رسانی کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: همچنین باید تلاش کرد که امیرالمومنین (ع) به عنوان یک الگوی همه جانبه و افتخار بشریت معرفی شود.

امیرالمومنین علی (ع) الگوی بی نقص و کامل مدیریت در جامعه بشری است

آیت الله میرعمادی افزود: ما با داشتن شخصیت و الگویی همچون امیرالمومنین علی (ع) در جهان سربلند هستیم زیرا ایشان الگوی بزرگ جهاد و شهادت، عبادت و بندگی، سخاوت و بخشندگی، الگوی حکومتی، الگوی مدیریتی و ...هستند و امیرالمومنین علی (ع) الگوی بی نقص و کامل مدیریت در جامعه بشری هستند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما ریشه در غدیر دارد و غدیر شناسنامه و هویت ماست، باید آن را ارج نهیم و به ویژه بر آشنایی و عمل به نهج البلاغه توجه کنیم.

کد خبر 4354272

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد نماینده ولی فقیه در لرستان واقعه غدیر بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان مشهد دهه کرامت شهرکرد شیراز یاسوج خرم آباد بیرجند مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست

ماموستا ملااحمد شیخی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب در سخنانی اظهار داشت: بیش از 75 سال از تجاوزگری رژیم صهیونیستی و قتل عام مردم فلسطین و غزه و سایر مسلمانان جهان می‌گذرد.
 
امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: در طول این مدت از جنایات رژیم صهیونیستی جمعیت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفری جهان اسلام تاکنون هیچ حرکتی در برابر این ظلم و تجاوزات از خود نشان نداده‌ بود، تا اینکه ایران اسلامی با اتکا به خداوند منان و نیز با روحیه ستم ستیزی و مبارزه با ظلم، توانست در یک عملیات بزرگ، پیچیده و کم نظیر رژیم صهیونیستی را به صورت کامل غافلگیر نماید.
 
این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی بزرگ و پرمعنایی به صورت رژیم منحوس و کودک کش اسرائیل بود، یادآور شد: بی‌گمان اگر اسرائیلی‌ها و هم پیمانانش خیال باطلی در حمله به ایران اسلامی در سر داشته باشند با جواب قاطع‌تر و بسیار شدیدتری از سوی نیروهای مسلح ایران روبرو خواهند شد، بنابراین بهترین کار برای آنان سکوت در برابر این وضعیت می‌باشد.
 
ماموستا شیخی تصریح کرد: امروز جهان غرب و آمریکایی‌ها و به ویژه صهیونیست‌ها به خوبی به قدرت موشکی و نظامی ایران پی برده اند و می‌بینیم که در این روزها به تدریج قدرت و توان بازدارندگی نیروهای مسلح ایران را معترف می‌شوند که این یک پیروزی برای جبهه مسلمین و محور مقاومت در منطقه و جهان می‌باشد.
 
امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بی‌گمان عملیات «وعده صادق» که توسط سپاه پاسداران انجام گرفت می‌تواند تلنگری بر جهان اسلام باشد تلنگری که وحدت و اتحاد مسلمین را دوباره به همه ما گوشزد می‌کند بنابراین وعده صادق را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است
  • تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است
  • عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست
  • جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است