Web Analytics Made Easy - Statcounter

قادری  مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه گفت:روانشناسان و مددکاران اورژانس اجتماعی  به منظور حمایت روانی اجتماعی  در بین مردم حضور دارند.

وی افزود: با توجه به ترس و نگرانی که بر اثر زلزله 5.9 دهم ریشتری در بین مردم ایجاد شده است حضور مددکاران الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادری گفت: کودکان و سالمندان بیشترین قشر آسیب پذیر در این حادثه هستند و باید تحت مشاوره روانشناسان قرار گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان ثلاث باباجانی 16 روانشناس و مددکار مداخلات روانی انجام می دهند.

انتهای پیام/ز

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: تاکید موکد من بر این است که بیمه به کمک جامعه بیاید تا مردم بتوانند از خدمات روانشناسی بهره‌مند شوند.

علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری در رابطه با نبود اسامی برخی از روانشناسان در وبسایت انجمن روانشناسان اظهار داشت: این موضوع دارای اشکال است. انتظار می‌رود تمامی روانشناسان و مشاورانی که کارشناسی ارشد و دکترا دارند عضو سازمان روانشناسی شوند و مراحل دریافت پروانه تخصصی را طی کنند و با طیب خاطر و بدون دغدغه خدماتشان را انجام دهند. کسانی که این کار را نکرده‌اند، کارشان تخلف تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: البته باید در نظر داشت که اسامی یک تعدادی از روانشناسان و مشاوران ثبت نشده است. چراکه سایت سازمان نسبتا جدید است، پس اسامی کسانی که قدیمی هستند (به ویژه در ده سال اول) در سایت نیست. به عبارتی احراز صلاحیت نشده‌اند.

فتحی تاکید کرد: نبود اسامی افراد نامبرده به معنای عدم صلاحیت آن‌ها نیست. بلکه به این دلیل که در آن زمان سایتی وجود نداشت این اتفاق افتاد است. این افراد جزو پیشکسوتان روانشناسی و اعضای اولیه سازمان هستند.

وی افزود: از این دسته از روانشناسان که تعدادشان حدود ۲ الی ۳ هزار نفر است، درخواست می‌کنیم که سازمان مراجعه کرده و مراحل احراز صلاحیت را طی کنند.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره در رابطه با تعرفه‌های روانشناسی گفت: خدمات روانشناختی برخلاف خدمات پزشکی که با یک و یا دوبار مراجعه و دریافت یک سری دارو تمام می‌شود، نیاز به مراجعات متعدد دارد. از طرف دیگر هزینه‌های خدمات روانشناسی و مشاوره نسبتا بالاست.

وی افزود: به همین دلیل تاکید موکد من بر این است که بیمه به کمک جامعه بیاید و به مردم سرویس دهد تا مردم بتوانند از خدمات روانشناسی بهره‌مند شوند.

فتحی آشتیانی در رابطه با این موضوع که آیا سن ابتلا به اختلالات روانی و افسرگی کاهش داشته است اذعان داشت: ما پژوهشی در این رابطه نداریم که ثابت کند سن ابتلای به مشکلات روانشناختی پایین آمده باشد. اگر هم باشد در افواه است هیچ پشتوانه پژوهشی پشت آن نیست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • در جنگ روانی مُفت و مجانی نبازیم!
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • آموزش عامل شکل‌گیری روان است
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان