Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در زمانی که کارگران مشغول کار هستند، باید یک حد معینی برای فعالیت آنها مشخص شده باشد. حال این سوال پیش می آید که حداقل و حداکثر ساعات کار کارگران در طول هفته و ماه چقدر است؟

ساعات کار می تواند در بعضی از روزهای هفته کمتر از میزان مقرر و در بعضی روزها نیز بیشتر از میزان تعیین شده در قانون باشد، به شرط اینکه مجوع ساعات کارکرد در هفته از 44 ساعت تجاوز نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملاک قراردادن 192 ساعت کار در ماه قانونی است. بعضی از شرکت ها مبنا را 176 ساعت، بعضی 192 ساعت و برخی 220 ساعت قرار می‌دهند. اما مبنای 192 ساعت عادلانه است و منعی ندارد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روزمزدی کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۱۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد

استاندار خراسان جنوبی گفت: مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد، فعالیت این مجتمع در اشتغال‌زایی و رونق استان نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در نشست بررسی مسائل مجتمع کک طبس که با حضور مدیرعامل و سهامداران مجتمع، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همراه بود، به عنوان شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و اظهار کرد: این مجتمع که در ابتدای دولت سیزدهم با ۲۰ درصد ظرفیت دو باتری فعال بود، به همت سهامداران و با پیگیری‌های صورت گرفته، با افزایش حجم تولیدات به فعالیت خود ادامه داد.

وی با اشاره به فعال شدن دو باتری این کارخانه در سال ۱۴۰۱ افزود: با رسیدن باتری‌های قبلی به ظرفیت ۱۰۰ درصدی و افتتاح فاز دوم کارخانه شامل باتری‌های سه و چهار، تولید کک در این مجتمع افزایش چشمگیری داشت.

استاندار خراسان جنوبی با قابل تقدیر خواندن اقدامات صورت گرفته گفت: فعالیت این مجتمع در اشتغالزایی و رونق استان نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای این واحد تولیدی متذکر شد: به جهت اهمیت موضوع و نقش تولیدات این کارخانه در رفع نیاز داخلی کشور، مجتمع کُک طبس باید با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد.

در ادامه این نشست درخصوص راهکارهای توسعه و افزایش سطح تولید کک در این مجتمع بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایمنا، مجتمع کک طبس، سومین مجتمع صنعتی تولید کک کشور است که با زیربنای ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع ایجاد شده و زمینه اشتغال حدود ۴۰۰ نفر را فراهم کرده و تولیدات این مجتمع در صنایع فولاد و زغال کاربرد دارد.

کد خبر 747318

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در اغلب ساعات آرام خواهد شد
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • با تعطیلی پنجشنبه دستمزد کارگران کم می‌شود؟
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است