Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@10:39:21 GMT

طرز تهیه یک آش خوشمزه و متفاوت

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۰۱۸۸۸

طرز تهیه یک آش خوشمزه و متفاوت

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید در ابتدا از شنیدن نام «آش خیار» تعجب کنید اما این آش، یکی از خوشمزه‌ترین آ‌ش‌های محلی است که معمولا در استان‌های همدان و مرکزی تهیه می‌کنند.

برخلاف آنچه عامه مردم تصور می‌کنند، خیاری که برای تهیه این غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد با خیار معمولی متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غذا را با خیارچنبر طبخ می‌کنند که بافت سفت‌تری نسبت به خیار معمولی دارد.

مواد لازم

سیب‌زمینی: ۴ عدد متوسط
پیاز: یک عدد بزرگ
لپه: یک فنجان
عدس: یک فنجان
سیر: یک بوته کوچک
خیارچنبر: ۶ تا ۷ عدد
نمک و زردچوبه: به میزان لازم
کشک: نیم‌کیلو
روغن: به میزان لازم
نعناع داغ: ۴ قاشق غذاخوری
آب: به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا پیازها را خرد و داخل روغن سرخ کنید. سپس زردچوبه را به آن اضافه کنید. عدس و لپه را داخل مواد بریزید و با پیاز و زردچوبه مخلوط کنید و مقداری آب داخل قابلمه بریزید تا مواد داخل آن بپزد. از طرف دیگر، خیارهای چنبر را پوست کنده و تخمه‌های آن را بگیرید. آنگاه خیارها را به شکل مربعی خرد کنید. سیب‌زمینی‌ها را هم به همین شکل خرد کرده و با هم داخل ماهی‌تابه تفت دهید. بعد از کمی تفت‌دادن، نعناع را به آن اضافه کنید و به همراه خیار و سیب‌زمینی آن را تفت دهید تا نعناع داغ تهیه شود.

البته نعناع‌داغ را به‌طور جداگانه هم می‌توانید آماده و به مخلوط اضافه کنید. سپس این مخلوط را به مواد داخل قابلمه بیفزایید. کمی بعد کشک را هم غذا اضافه کنید و بگذارید جوش بخورد. به خاطر داشته باشید به خاطر شوری کشک، نمک را در انتها به آن اضافه کنید که غذا بیش از حد شور نشود. آش که خوب پخت و به اصطلاح جا افتاد، مقداری سیر رنده‌شده را به غذا اضافه کنید تا بو و عطر غذا تکمیل شود. این غذای مقوی را می‌توانید پس از سرو، به صورت تلیت استفاده کنید.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

آش سنتی خیارچنبر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم) طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم) طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • آموزش روز دوم، طرز تهیه مرغ خیارشوری
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)