Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سبحانی عصر یکشنبه در حاشیه اجرای پایش باغات نخیلات استان بوشهر از آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه کشاورزی است.

وی با اشاره به اجرای عملیات ردیابی و پایش آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما به مدت ۱۱ روز در باغات نخیلات استان بوشهر اضافه کرد: برای این کار اکیپی از استان سیستان و بلوچستان در استان بوشهر مستقر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: این اکیپ عملیات ردیابی و پایش آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما را به صورت فعال در باغات نخیلات شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، جم و عسلویه انجام دادند.

وی افزود: در همین راستا سه مورد کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان پهنه، باغداران و بهره برداران با هدف اطلاع رسانی، شناخت آفت، راه های ورود و نحوه خسارت و پیشگیری از ورود این آفت قرنطینه ای برگزار گردید.

سبحانی گفت: در حال حاضر، سوسک سرخرطومی حنایی خرما یکی از آفات قرنطینه‌ای داخلی کشور است این حشره قادر است در مدتی کوتاه موجب مرگ یک نخل جوان و شاداب شود از این رو تهدیدی جدی برای سلامت باغات نخیلات استان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: خسارت اصلی این آفت به وسیله لاروها ایجاد می‌شود، لاروها ضمن تغذیه از بافت نرم و آبدار داخل تنه درخت، کانال هایی در جهت های مختلف بالا و پایین در داخل تنه ایجاد می کنند و در صورت زیاد بودن جمعیت لاروها در داخل یک درخت کانال های لاروی به یکدیگر متصل شده و حفره بزرگی ایجاد می شود که وزش باد و طوفان ممکن است منجر به شکستن آنها شود.

سبحانی ادامه داد: در صورت عدم مبارزه با آفت و ادامه تغذیه لاروها از بافت آوندی به سیستم انتقال مواد غذایی نخل آسیب جدی و گاهی غیر قابل جبران وارد می شود و موجب کاهش شدید و یا حتی توقف باردهی نخل می شود.

کد خبر 4354325

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان دهه کرامت مشهد شهرکرد شیراز خرم آباد یاسوج مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف بیرجند حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

امین علیمرادپور بخشدار اشکنان اظهار کرد: امروز پنج شنبه با اطلاع رسانی دهیاری و شورای اسلامی روستای لاورخشت مبنی بر آتش سوزی در نخیلات منطقه گردشگری تنگ خور در روستای لاورخشت بخش اشکنان شهرستان لامرد، ۲ گروه از آتش نشانی شهرداری اشکنان و منطقه ویژه انرژی بر لامرد به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: در این حادثه، ۲۰۰ اصله نخل در آتش سوخت و به بخشی از درختان و درختچه‌های جنگلی این منطقه گردشگری آسیب جدی وارد شد.

علیمرادپور تصریح کرد: بر اساس تحقیقات میدانی و صحبت‌های ساکنان این منطقه علت آتش سوزی در مرحله نخست، سهل انگاری نیروی انسانی عامل آتش سوزی اعلام شد که عمدی یا سهوی بودن آن در دست بررسی است.

بخشدار اشکنان با توصیه به شهروندان بیان کرد: در صورت وقوع چنین حوادثی به ستاد مدیریت بحران یا آتش نشانی اطلاع رسانی کنند.

روستای لاورخشت و منطقه گردشگری تنگ خور در ۲۰ کیلومتری مرکز بخش اشکنان قرار دارد.

بخش اشکنان در ۳۵ کیلومتری شهرستان لامرد است و لامرد در جنوبی‌ترین نقطه از فارس و ۳۶۵ کیلومتری شیراز واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • این سوسک یک اثر هنری است (عکس)
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • فیلمبرداری ماکرو آیفون 15 پرو مکس از یک سوسک تیره (فیلم)
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر