Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@10:42:12 GMT

آغاز روابط ديپلماتيک سوريه و اوستياي جنوبي

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۰۲۴۰۷

آغاز روابط ديپلماتيک سوريه و اوستياي جنوبي

خبرگزاري آريا - «وليد المعلم» وزير امور خارجه سوريه و «دميتري مدوف» Dmitrii Medoev وزير امور خارجه اوستياي جنوبي روز يکشنبه در دمشق توافقنامه اي درباره برقراري روابط ديپلماتيک ميان دو طرف امضا کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، المعلم و مدوف همچنين درباره گسترش روابط دو جانبه در زمينه‌هاي مختلف رايزني کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«وليد المعلم» در اين ديدار، «دميتري مدوف» را در جريان تحولات اخير سوريه قرار داد.
«مدوف» نيز بر تقويت روابط سوريه و اوستياي جنوبي تاکيد کرد و گفت: اوستياي جنوبي از سوريه در مبارزه با گروه‌هاي تروريستي حمايت مي‌کند.
«دميتري مدوف» همچنين از سوريه به دليل به رسميت شناختن اوستياي جنوبي قدرداني کرد.
آبخازيا و اوستياي جنوبي در سال 2008 به طور يکجانبه از گرجستان اعلام استقلال کردند.
تا پيش از اين، روسيه، نيکاراگوئه، ونزوئلا و دو کشور کوچک جزيره اي «تووالو» Tuvalu و «نائورو» Nauru، استقلال آبخازيا و اوستياي جنوبي را به رسميت شناخته بودند.117

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد

به گزارش صدای ایران ا ز آناتولی،منابع وزارت امور خارجه اسپانیا به خبرنگار آنادولو اعلام کردند که ابتکار به رسمیت شناختن دولت فلسطین که پدرو سانچز نخست‌وزیر و خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه این کشور بار‌ها بیان کرده‌اند، قرار است در مدت کوتاهی محقق شود، انتظار می‌رود اسپانیا با ۴ کشور مشترکا اقدام کند.

انتظار می‌رود اسپانیا با مالت، ایرلند، اسلوونی که در بیانیه مشترک قبلی خود قول داده بودند در صورت ایجاد شرایط مناسب کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و نروژ که حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرده بود، وارد عمل شوند.

در این راستا، منابع اسپانیا اعلام کردند که «پس از جامائیکا، تعداد کشور‌های جهان که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ۱۴۰ کشور است. با مشارکت اسپانیا و سایر کشور‌های مذکور این تعداد به ۱۴۵ افزایش یابد».

دیگر خبرها

  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا