Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان کوبا روز یکشنبه پیش نویس قانون اساسی جدید این کشور را تصویب کرد که بر اساس آن بازار و مالکیت خصوصی را به عنوان بخشی از اقتصاد به رسمیت می‌شناسد، اما جهت گیری سوسیالیست آن حفظ می‌شود.

متن جدید قانون اساسی در نشست عادی مجمع ملی کوبا به اتفاق آرا تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش نویس قانون اساسی ۱۳ اوت تا ۱۵ نوامبر محور بحث مردمی خواهد بود و در نهایت قبل از تصویب نهایی درباره آن همه پرسی برگزار خواهد شد.

میگوئل دیاز کنل رئیس جمهور کوبا در پایان نشست دو روزه پارلمان گفت: «ما متنی را پیش رو داریم که بعد از دیدگاه‌های مردمی و همه پرسی در تقویت وحدت کوبایی‌ها حول محور انقلاب سهیم خواهد بود.»

دیاز کنل که ۱۹ آوریل جانشین رائول کاسترو شد در نشست پارلمان اعلام کرد: «هر کوبایی می‌تواند آزادانه دیدگاه‌های خود را بیان کند و در پیش نویس قانون اساسی که بازتاب دهنده حال و آینده میهن ما است مشارکت داشته باشد.»

در قانون اساسی جدید که شامل ۲۲۴ ماده است بر "ویژگی سوسیالیست" نظام سیاسی کوبا و همچنین نقش رهبری حزب کمونیست، تنها حزب این کشور تاکید شده است.

انتهای پیام/

تصویب پیش نویس قانون اساسی کوبا در پارلمان این کشور با حفظ جهت گیری سوسیالیست آن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکای لاتین اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۲۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096962 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا