Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اقدام «عبد الفتاح السيسي» رئيس جمهوري مصر در ارتقاي رتبه پسرش، «محمود السيسي» در سازمان اطلاعات عمومي مصر و انتصاب وي به عنوان معاون رئيس اين سازمان، اخيرا در مصر به موضوعي جنجال برانگيز تبديل شده است.
«محمد مغاور» در گزارشي در پايگاه خبري عربي21 مي نويسد، ارتقاي درجه محمود السيسي افسر دستگاه اطلاعاتي مصر از رتبه سرگردي به سرتيپي و انتصاب وي به عنوان معاون «عباس کامل» رئيس سازمان اطلاعات عمومي اين کشور که پيش از اين رياست دفتر السيسي را برعهده داشته و معدن اطلاعات وي بوده است، اقدامي استثنايي به شمار مي رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارتقاي درجه محمود السيسي از سمت رئيس دفتر مهندسي رئيس سازمان اطلاعات عمومي مصر و تبديل وي به مرد شماره دو اين سازمانِ مهم و همچنين انتصاب «حسن السيسي»، پسر کوچکتر «عبد الفتاح السيسي» رئيس جمهوري مصر و از مهندسان سابق يکي از شرکت هاي نفتي، در اداره مخابرات در سازمان اطلاعات عمومي مصر، بحث و حديث هايي را در ميان نويسندگان و روزنامه نگاران مخالف اين اقدام، به راه انداخته است.
«احمد عابدين» نويسنده مصري در اين باره مي نويسد، عزل «خالد فوزي» رئيس سابق سازمان اطلاعات عمومي مصر در ژانويه گذشته پس از آن صورت گرفت که محمود السيسي، مرد قدرتمند اين سازمان با تحت کنترل قرار دادن اقدامات فوزي از طريق سازمان امنيت ملي مصر، توانست از روياي وي براي دستيابي به پست رياست جمهوري، مطلع شود.
عابدين در ادامه اين مطلب که در سايت «الدرج» منتشر شد، مي نويسد، همين مسأله سبب شد تا رئيس جمهوري مصر، عباس کامل، يکي از نزديک ترين افراد خود را به رياست سازمان اطلاعات عمومي مصر منصوب کند تا بدين ترتيب بتواند با همکاري پسرش در اين سازمان، همه مراکز نفوذ در آن را، کنترل کند.
السيسي دستگاه هاي اطلاعاتي را تحت کنترل خود قرار مي دهد
بر اساس اين گزارش، رياست اداره ارتباطات سازمان اطلاعات عمومي مصر نيز به پسر کوچک تر السيسي واگذار شده است.
مرکز مطالعات جامعه و دولت «يروشليم» اسرائيل، روز 13 ژانويه 2017 در گزارشي اعلام کرده بود، السيسي از طريق تعيين نزديکان و هوادارانش براي اداره مناصب عالي، سعي دارد دستگاه هاي اطلاعاتي را تحت کنترل خود قرار دهد.
به گزارش مرکز يروشليم که با نهادهاي تصميم گيري در اسرائيل مرتبط است، السيسي پسر خود را به عنوان مسوول امنيت داخلي سرويس اطلاعات عمومي مصر منصوب کرده است.
پس از اجراي طرح «پاکسازي گسترده» در سازمان اطلاعات عمومي مصر، محمود، مرد قدرتمند سازماني به شمار مي رود که در جلسات رسمي پدرش مشارکت دارد.
نگراني ها درباره اقدام السيسي در تشکيل امپراتوري در سايه
صحبت درباره پست ها و ارتقاي مناصب پسران السيسي، يادآور نقش جمال و علاء مبارک، پسران «حسني مبارک» رئيس جمهوري مخلوع مصر بوده و نگراني هايي را درباره اقدام السيسي در تشکيل امپراتوري در سايه با همکاري پسرانش، ايجاد مي کند.
به نظر مي رسد، امپراتوري پسران السيسي، داراي دو بال است؛
نخستين بال «سازمان کنترل اداري» است که «مصطفي السيسي»، پسر بزرگ تر السيسي و فارغ التحصيل دانشکده نظامي مصر از طريق اجراي حملات امنيتي عليه پايه هاي فساد در دستگاه دولتي، توانست در اين سازمان بدرخشد.
اما دومين بالِ امپراتوري پسران السيسي که بالي قدرتمندتر است، از طريق پسرش محمود در دستگاه اطلاعات عمومي مصر، به حرکت در مي آيد.
محمود السيسي در دستگاه اطلاعات جنگي فعاليت داشت و در دوره رياست «محمد فريد التهامي» رئيس سابق سازمان اطلاعات مصر، وارد اين سرويس اطلاعاتي شد.
مسووليت اداره بخش امنيت داخلي سازمان اطلاعات عمومي مصر، به محمود السيسي سپرده شد و وي توانست مخالفان پدرش را در داخل اين سازمان، از پاي درآورد.
السيسي پس از بحران واگذاري دو جزيره «تيران و صنافير» مصر به عربستان سعودي، 17 نفر از فرماندهان سازمان اطلاعات عمومي اين کشور را از سمت خود برکنار کرد.
همچنين با عزل خالد فوزي، پسر رئيس جمهوري مصر به يکي از مهم ترين قدرت هاي سازمان اطلاعات عمومي اين کشور تبديل شد.
با تعيين حسن السيسي، پسر کوچک تر رئيس جمهوري مصر در يکي از مناصب سازمان اطلاعات عمومي اين کشور، امپراتوري پسران السيسي به طور کامل شکل گرفته است.
حفظ کرسي
«محمد سليمان» قاضي مصري نيز درباره شايعاتي که درباره ارتقاي رتبه پسر السيسي و سيطره وي بر سازمان اطلاعات عمومي مصر وجود دارد و نيز نگراني هاي مردم مصر درباره تشکيل امپراتوري جديد محمود السيسي همانند امپراتوري جمال مبارک، تاکيد کرد، بدون ترديد اين امپراتوري فقط با هدف تقويت بنيان حکومت السيسي و رياست جمهوري دائمي وي، تشکيل شده است.
اين قاضي مصري تصريح کرد، همانطور که مبارک در نظر داشت، مانعي در مقابل موروثي شدن حکومت وجود ندارد.
سليمان درباره اين که افسران سازمان اطلاعات عمومي مصر تا چه اندازه بازيچه محمود السيسي خواهند بود، تصريح کرد، متاسفانه همه نهادها سقوط کرده اند و نگراني السيسي از ضربه بعدي، دليل انتصاب پسرش در سازمان اطلاعات عمومي مصر بوده است.
مترجم: سيده زهرا محب احمدي
133/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه عرضه و حمل دارو به‌صورت آزمایشی به مدت ۶ ماه در یکی از استان ها اجرایی خواهد شد، گفت: فعالیت سکوهای اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، سید حیدر محمدی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی، اظهارکرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکوهای اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، اظهار کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکوها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌ هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکوهای اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکوهای مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه داروهای خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته وی مجوز فعالیت سکوهای اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند،  دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکوهای متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت(سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکوها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکوها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکوهای اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • «ایرانداک» نیروی امریه جذب می‌کند
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • برنامه دیت دختران و پسران حزب اللهی