Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فرا رسيدن سالروز عمليات 'رمضان' اولين آيين بزرگداشت شهداي گرانقدر اين عمليات با حضور سردار حاج قاسم سليماني پنجشنبه هفته جاري در همدان برگزار مي شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، به نقل از روابط عمومی استانداری همدان در جريان عمليات رمضان در تيرماه سال 1361 به دستور سردار شهيد حاج حسين همداني سه گردان براي حضور در اين عمليات اعزام شده بودند تا زير نظر سردار سليماني در تيپ 41 ثارالله با دشمن بعثي مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

150 رزمنده از استان همدان که در عمليات رمضان حضور داشتند شهد شهادت نوشيدند که بيشترين آمار شهداي اين عمليات از شهرستان هاي همدان، تويسرکان و ملاير بوده که پيکر مطهر بيش از 60 شهيد بزرگوار اين عمليات نيز تا به امروز شناسايي نشده است.

 

شهيدان عليرضا حاجي‌بابايي، حبيب‌الله مظاهري، محمد دلاوري، پرويز اسلاميان، عبدالمحمد مومني و نيز شهيد محمود نيکومنظري از جمله شهداي استان همدان هستند که در عمليات رمضان به درجه رفيع شهادت نائل آمده‌اند.

 

در آستانه سالگرد اين عمليات شوراي هماهنگي حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان روز يکشنبه با حضور استاندار همدان و جمعي از مسئولان برگزار شد.

 

استاندار همدان در اين نشست با بيان اينکه سردار حاج قاسم سليماني روز پنجشنبه هفته جاري براي بزرگداشت شهداي عمليات رمضان به همدان سفر خواهد کرد از مديران خواست به صورت شايسته با پرسنل خود در اين آيين شرکت کرده و ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس ، به ويژه شهداي عمليات رمضان را گرامي بدارند.

 

محمد ناصر نيکبخت با بيان اينکه باغ موزه دفاع مقدس بخش کوچکي از رشادت هاي رزمندگان اسلام را به تصوير کشيده است افزود: اين موزه در ايران کم نظير است و بايد به خوبي تبليغ و برنامه ريزي شود تا در اجلاس هاي بين المللي 2018 مورد بازديد مهمانان قرار گيرد.

 

استاندار همدان اظهار داشت: پيشنهاد مي شود، فيلم فاخري در ارتباط با عملکرد استان همدان در دفاع مقدس قابل ارايه به سينماها و تلويزيون تهيه شود.

 

نیکبخت  اظهار داشت: موزه دفاع مقدس يک کلاس است و در حالي که گردشگراني که از دنيا به همدان مي آيند را بايد با يک برنامه ريزي مدون براي بازديد به موزه ببرند تا سفيران ما در دنيا شوند.

 

استاندار همدان افزود: امروز ما بيشتر مورد هجمه استکبار هستيم و بايد وحدتي که در جبهه و در دوران دفاع مقدس داشتيم را حفظ کنيم.

 

وي تصريح کرد: زماني آمريکا با تمام دنيا روبروي ما بود و با مقاومت مردم ايران مواجه شد و امروز مثلث شوم آمريکا، آل سعود و رژيم صهيونيستي روبروي ما هستند که با حمايت مردم ، تدابير رهبر معظم انقلاب و دولت از اين مرحله عبور خواهيم کرد.

 

مديرکل بنياد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس نيز گفت: دفاع مقدس يک ميراث ملي مذهبي و يک افتخار ملي است و ما ميراث اين افتخار غير قابل تکرار هستيم و بايد ابعاد اين حماسه به نسل جديد جامعه منتقل شود.

 

سردار مهدي ظفري افزود: حوادث هشت سال جنگ تحميلي و دفاع مقدس تنديس زنده از فداکاري ملت ايران است و بسياري از ابعاد دفاع مقدس با وجود بيش از2 دهه از پايان جنگ تحميلي ناشناخته مانده و با گذر زمان نمايان مي شود.

 

وي ادامه داد: يکي از شاهکارها و آثار مثبت دفاع مقدس نقش بازدارندگي آن است به گونه اي که ايران را به يک جزيره امن و ثبات تبديل کرده و در هدايت آينده تاريخ موثر است.

 

استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود هشت هزار شهيد، 17 هزار جانباز و يک هزار آزاده را تقديم انقلاب اسلامي کرده است.

 

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس امام رضا ع دولت زلزله کرمانشاه مساجد سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار مسجد شهدای رمضان استان همدان یادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو