Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه‌‌های زنجیره‌ای دیروز دنباله‌ای متقن و پر معنا از بیانات رهبری را تقطیع کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه‌‌های زنجیره‌ای دیروز دنباله‌ای متقن و پر معنا از بیانات رهبری را تقطیع کردند. یک فتنه گر دیروز در مطلبی به اعتبار یک نظام سیاسی‌اشاره کرد؛ فعال فتنه 88 از اعتبار یک نظام سیاسی هم چیزی سرش می‌شود؟ و اینکه بی‌دستاوردی برجام، بزک کنندگان این توافق را به هذیان گویی واداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها نازکتر از گل به آمریکا و اروپا که ناقض برجامند نمی‌گویند! اما همیشه آنها را تبرئه و منتقدان دلسوز را محکوم و آماج فحاشی قرار می‌دهند.
«مذاکرات با اروپایی‌ها قطع نشود اما نباید معطل بسته‌ اروپایی ماند بلکه باید کارهای فراوان لازم در داخل کشور را دنبال کرد.» این سخن متقن و پرمعنا را رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه فرمودند.

دنباله‌ای اصلی که تقطیع شد
همانطور که واضح است، بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «مذاکرات با اروپایی‌ها قطع نشود» دنباله‌ای پر مفهوم دارد؛ «اما نباید معطل بسته اروپایی ماند.» که البته روزنامه‌های ایران، آرمان، آفتاب یزد، مردمسالاری، قانون، بهار، ابتکار و همدلی در تیترهای صفحه اول خود آن را حذف کردند و تنها از همان بخش نخست تیتر زدند.
تأکید بر اتکا به توان داخلی طبعا به مذاق طیفی که بزک گر برجام و حمایتگر معطل ماندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور پای مذاکره و رفع تحریم بود، خوش نمی‌آید. استعداد و کارایی داخلی پای مذاکره و کلی گویی‌های اروپایی‌ها بسوزد، برای جماعتی که منافع ملی برایشان بازیچه است، خیال و حرج و باکی نیست. کِیف اینها تنها با رفع حصر و ورود زنان به ورزشگاه و کنسرت کوک می‌شود. بعید است که با وجود بدعهدی‌های حریف و معطل سازی‌های اروپا آنها هنوز هم کلید حل مشکلات را در دست بیگانه ببینند؛ اما اینکه هنوز هم آدرس غلط می‌دهند و دلخوشی به اروپا را ترویج می‌کنند و سرگرم بزک‌گری‌اند، نشان می‌دهد اهدافی نامشروعی را دنبال می‌کنند که برای نیل به آن نمی‌توانند دست از فریب مردم و دادن آدرس غلط بردارند. 

دزد فریاد می‌‎زند آی دزد!
روزنامه ایران دیروز یادداشتی را از یک عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت و از فعالان فتنه 88 منتشر کرد که محتوای آن یادآور دزدی است که فریاد می‌زد دزد را بگیرید! آی دزد! ایران نوشت: «درست پس از پیروزی برجام چه کسانی هنگام آزمون موشک، روی آن به عبری شعار نوشتند؟ چرا پس از آن شرکت‌های اروپایی پایشان به ایران باز نشد؟ تاوان رکود اقتصادی و رشد بیکاری پس از آن را چرا باید مردم بدهند. چه کسانی این کار پرهزینه را انجام دادند؟»
این فرد فتنه گر و هم پالکی‌هایش که برجام را نسخه معجزه آسا جا زدند و با آفتاب تابان و فتح‌الفتوح نامیدن آن مردم را فریب دادند، پا را روی پدال فرافکنی گذاشته‌اند. رکود اقتصادی و رشد بیکاری معلول نوشتن شعار روی موشک نبود، پیامد دادن امتیازات نقد و گرفتن وعده‌های نسیه در برجام و بلا تکلیفی اقتصاد و اعتماد به آمریکا بود که مسببانش بعدا از آن اظهار پشیمانی کردند. رویه‌ای که یک مشت خائن وطن فروش آن را بزک کردند و جاده را برای نقض توافق و بهره‌برداری حداکثری دشمن از آن، هموار.
ایران نوشت: «چه کسانی به مؤسسات اعتباری که ریشه در یک جریان در مشهد داشتند، مجوز فعالیت دادند؟ تا این مؤسسات بتوانند با طمع‌ورزی سه میلیون مالباخته ناراضی درست کنند.»
این فرد به تأسی از عده‌ای از دولتمردان هنوز مشغول خبرسازی، شایعه پراکنی و کوبیدن رقیب انتخاباتی رئیس‌جمهور است. نویسنده چرا بقیه اینگونه مؤسسات را ندیده؟ مؤسسه کاسپین سال 94 از بانک مرکزی دولت آقای روحانی مجوز گرفت. اصلا همه مؤسسات مالی ریشه در یک جریان در مشهد[!] داشته باشند؛ نظارت بر عملکرد آنها وظیفه بانک مرکزی است.
بسیار جالب است که نویسنده در ادامه نوشته: «انصافاً کدام شخص یا گروه براندازی می‌تواند چنین ضربه‌ای به اعتبار یک نظام سیاسی بزند»[!] آقای فتنه‌گری که سال 88 هم خود و هم پسرتان مشغول اتهام زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کوبیدن بر طبل آشوب و تقلب در انتخابات و امیدوار سازی دشمنان قسم خورده بودید، شما دیگر درباره اعتبار یک نظام سیاسی سکوت کنید.
در این مطلب آمده است: «چه کسانی دنبال جاسوس‌سازی ایرانیان دوتابعیتی‌ و محیط زیستی‌ها هستند؟ به جای این‌ زندانی کردن‌های طولانی کار بخش ضد جاسوسی وزارت اطلاعات را تقویت کنید ولی اجازه ندهید بیگناهان جاسوس نمایانده شوند و به اعتبار جمهوری اسلامی در چشم 6 میلیون ایرانی در خارج کشور ضربه زده شود.»
چه کسانی جاسوس خائن را که در پوشش فعالیت زیست محیطی اطلاعات سایت‌های موشکی و هسته‌ای را به دشمن می‌داد، نخبه نامیدند؟ میان مدعیان اصلاحات و جاسوسان آیا پیوندی وجود دارد که همیشه هوادار ثابت قدم آنها هستند؟ چه کسانی ضمن حمله به طرح تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی و دروغ پردازی نسبت به آن، برای پیشبرد اهداف نامشروع خود ایرانیان خارج از کشور را نگران کردند؟ پاسخ البته روشن است؛ همین فعالان فتنه و مدعیان اصلاحات که بازی با منافع ملی برایشان عادی شده است.
ایران نوشت: «چه کسانی پشت حصر و محدودیت برای خاتمی هستند. حصر به عنوان نماد منفی تا ادامه داشته باشد مردم احساس نمی‌کنند ساماندهی امور کشور شکل عقلانی به خود گرفته و روند اعتمادسازی تقویت نمی‌شود.»
خاتمی هرگاه آنچه را در جلسات خصوصی درباره عدم تقلب در انتخابات سال 88 می‌گوید، آشکارا اظهار کرد، از محدودیت انتقاد کنید.

بی دستاوردی برجام تقصیر منتقدان است!
غلامرضا حیدری عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «در قضیه برجام دولت با موافقت و هدایت‌های رهبر انقلاب با 1+5 مذاکره کرد. خوب دیدیم که هنوز جوهر آن توافق خشک نشده بود و از نتایج برجام مردم و کشور میوه‌ای نچیده بود که برخی رفتارهای غیراصولی در مسیر خلاف تنش‌زدایی انجام شد. حالا اگر به‌عنوان شعار چیزی مطرح شود یک بحث است، اما در حقیقت این کارها روی مذاکرات و طرف مقابل تاثیر مستقیم می‌گذارد.»
بی‌دستاوردی برجام، بزک کنندگان این توافق را به هذیان گویی واداشته است. مدعیان اصلاحات که ید طولایی در «خودکوچک بینی و بزرگنمایی حریف» دارند. آنها نازکتر از گل به آمریکا و اروپا که ناقض برجام‌اند نمی‌گویند! اما همیشه آنها را تبرئه و منتقدان دلسوز را محکوم و آماج فحاشی قرار می‌دهند.
این در حالی است که علت اصلی بی‌دستاوردی برجام، اعتماد به آمریکا و نقض فاحش این توافق توسط آمریکا در دولت اوباما و سپس در دولت ترامپ است.
از سوی دیگر، مدعیان اصلاحات بارها به دروغ مدعی شده‌اند که تمامی جزئیات توافق هسته‌ای زیر نظر رهبر معظم انقلاب انجام شده است. 
رهبر معظم انقلاب -20 فروردین 94- فرمودند: «بنده در جزئیات مذاکره دخالتی نکردم، باز هم نمی‌کنم؛ من مسائل کلان، خطوط اصلی، چارچوب‌های مهم و خط قرمزها را به مسئولین کشور همواره گفته‌ام؛ عمدتاً به رئیس‌جمهور محترم که ما با ایشان جلسات مرتب داریم، و موارد معدودی هم به وزیر محترم خارجه؛ خطوط اصلی و کلی. جزئیات کار، خصوصیات کوچک که تأثیری در تأمین آن خطوط کلان ندارد، مورد توجه نیست؛ اینها در اختیار آنها است، می‌توانند بروند کار کنند. اینکه حالا گفته بشود که جزئیات این مذاکرات تحت نظر رهبری است، این حرف دقیقی نیست.»

فردی که صلاحیتش برای ریاست هیچ بانکی تائید نشد می‌خواهد رئیس‌ بانک مرکزی شود!
روزنامه زنجیره‌ای قانون کار رئیس‌بانک مرکزی را تمام شده دانست و برای وی خط پایان را ترسیم کرد.
در بخشی از گزارش شماره دیروز قانون در این زمینه آمده است: «دوره رياست سيف بر بانك مركزي رو به پايان است و بايد رئیس كل جديدي براي اين بانك انتخاب شود؛ انتخابي كه به نظر مي‌رسد اين روزها با چالش‌هاي بسياري مواجه شده است. از همان زمان آغاز كار دولت دوازدهم گمانه‌زني‌هايي درباره خروج سيف از بانك مركزي صورت گرفته بود. همان زمان بود كه از افرادي از جمله عبدالناصر همتی، ريیس کل بیمه مرکزی و مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران براي اين سمت نام برده شده بود. علت اين گمانه‌زني‌ها نيز اختلاف سيف با برخي از اعضاي تيم اقتصادي دولت ذكر شده بود.»
در ادامه این گزارش آمده است: «چندي پيش هم كه زمزمه‌هايي مبني بر تغيير تيم اقتصادي دولت مطرح شده بود، به گفته برخي رسانه‌ها علي طيب نيا، وزير پيشين اقتصاد كشور، گزينه مورد نظر رئيس جمهور براي جايگزيني سيف است اما يكي از نزديكان طيب‌نيا در اين خصوص به «قانون» گفت كه چنين پيشنهادي از سوي رئيس جمهور به وي داده نشده است. با اين اوصاف بايد ديد در حال حاضر كه سيف روزهاي آخر خود را در بانك مركزي مي‌گذراند، چه كسي پس از وي بر مسند رياست كل بانك مركزي خواهد نشست.»
قانون در گزارش خود به برخی گمانه‌زنی‌ها نیز‌اشاره کرده و نوشت: «براساس اخبار واصله فردی که برای رياست بانک مرکزی قطعی شده نه تنها اقتصاد نخوانده و دانش آموخته مدیریت است بلکه در ماجرای بابک زنجانی و نیز اختلال در بازار ارز در دوره گذشته دارای پرونده بوده به نحوی که در پنج سال گذشته صلاحیتش برای مدیرعاملی هیچ بانکی تایید نشد! حال همین فرد قرار است رئیس کل بانک مرکزی شود!»

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ جزئیات دیدار کرگزاران حج با رهبر انقلاب

ارتباط زنده شبکه خبر با حسینیه امام خمینی و گفتگو با حجت‌الاسلام نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی درباره دیدار امروز با رهبر انقلاب.

دریافت 6 MB

دیگر خبرها

  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • فیلم/ وظیفه حجاج در بیان رهبر انقلاب
  • رهبر انقلاب: امسال حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت را به همه دنیای اسلام منتقل کنند (فیلم)
  • تصاویر دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • فیلم/ جزئیات دیدار کرگزاران حج با رهبر انقلاب
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب