Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در ادامه بازي هاي پيش فصل تيم هاي اروپايي، دورتموند سه بر يک مقابل ليورپول به برتري رسيد و منچستريونايتد با تساوي بدون گل مقابل سن خوزه متوقف شد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، در چارچوب تورنمنت اينترنشنال چمپيونز کاپ، تيم هاي ليورپول و دورتموند از ساعت 00:35 امروز (دوشنبه) به مصاف هم رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين ديدار را مي توان اولين محک جدي شاگردان يورگن کلوپ در پيش فصل قلمداد کرد. مهم ترين نکته اي که در دقايق ابتدايي بازي به چشم آمد، اشتباه کاريوس در دقيقه 4 هنگام خروج از دروازه و تقديم کردن توپ به بازيکن دورتموند بود؛ احتمالا پس از اين صحنه هواداران ليورپول نفس راحتي کشيدند زيرا آن ها حالا مي دانند آليسون بکر، گران قيمت ترين دروازه بان دنيا از فصل آينده براي آن ها بازي خواهد کرد و کاريوس ديگر گزينه اول کلوپ نخواهد بود.
در دقيقه 22، جوئل ماتيپ به دليل مصدوميت تعويض شد و جاي خود را به جو گومز داد. ماتيپ اواخر فصل گذشته را نيز به دليل مصدوميت از دست داده بود و با توجه به اين که دژان لوورن ديرتر به اردوي پيش فصل ليورپول اضافه خواهد شد، کلوپ به آمادگي ماتيپ براي بازي هاي ابتدايي ليگ نياز خواهد داشت. سه دقيقه بعد، گل نخست اين بازي به ثمر رسيد. در پي يک ارسال از سمت چپ، ويرجيل فن دايک از روي خط محوطه شش قدم با ضربه سر دروازه ماروين هيتس را باز کرد. در دقيقه 40، کاريوس ضربه ماريوس ولف از سمت راست محوطه جريمه را مهار کرد. در ادامه نيمه اول اتفاق خاصي رخ نداد.
دو تيم در ابتداي نيمه دوم تقريبا با ترکيب جديدي وارد ميدان شدند. استوريج در همان بدو ورود، خودي نشان داد و بار ديگر ثابت کرد آماده ترين مهاجم ليورپول تا به اينجاي پيش فصل است. در دقيقه 56، شوت ميلنر، کاپيتان ليورپول در نيمه دوم، با اختلاف کمي از بالاي دروازه به بيرون رفت. در دقيقه 61، ميلنر توپ را از سمت چپ محوطه جريمه ارسال کرد و ضربه سر سولانکه پس از برخورد به زمين، با اختلاف کمي از کنار دروازه به بيرون رفت. شاگردان کلوپ پس از به ثمر رساندن گل اول و طي نيمه دوم، به توپ و ميدان کاملا مسلط بودند.
در دقيقه 64، پاس استوريج به شي اوجو، او را با دروازه بان حريف در موقعيت تک به تک قرار داد اما ضربه اين بازيکن جوان در نهايت به تير دروازه برخورد کرد و به گل تبديل نشد. در دقيقه 65، به دليل خطاي ميلنر بر روي کريستين پوليشيچ، داور يک ضربه پنالتي به سود دورتموند اعلام کرد؛ ضربه اي که توسط همين بازيکن به گل تبديل شد. در دقيقه 77، سولانکه يک پاس بيرون پاي زيبا براي مورنو ارسال کرد اما دفاع چپ اسپانيايي ليورپول قدر اين توپ را ندانست و دروازه بان دورتموند ضربه اش را مهار کرد. در دقيقه 86، ضربه سر جو گومز در پي کرنر ارسال شده، مهار شد. در دقيقه 89 و طي يک غافلگيري، اشملتزر، کريستين پوليشيچ را صاحب توپ کرد تا او با يک شوت دقيق از پشت محوطه جريمه، دروازه کاريوس را باز کند و گل دوم دورتموند را نيز به نام خودش ثبت کند. ليورپول تا پيش از دريافت اين گل، کاملا بازي را در اختيار داشت. چهار دقيقه بعد، دورتموند گل سوم را نيز به ثمر رساند. پوليشيچ در محوطه جريمه ليورپول به سادگي مورنو را فريب داد و به قصد باز کردن دروازه به توپ ضربه زد. دفع توپ کاريوس در پي اين ضربه، درون محوطه شش قدم فرود آمد تا ياکوب برون لارسن، گل سوم دورتموند را وارد دروازه ليورپول کند. پوليشيچ باز هم در بطن اين گل قرار داشت و از سوي ديگر، احتمالا کاريوس به خاطر عکس العمل ضعيفش باز هم مورد انتقاد قرار خواهد گرفت. در ادامه اتفاق خاصي رخ نداد تا در حالي که کسي تا اواخر بازي فکرش را نمي کرد، دورتموند با نتيجه 3 بر 1 مقابل ليورپول به پيروزي برسد.
شاگردان آقاي خاص نيز پس از تساوي برابر کلاب آمريکا، برابر سن خوزه هم متوقف شدند. بازي با تب و تاب خوبي شروع شد و منچستريونايتد مي توانست در همان پنج دقيقه نخست با ضربه سر اريک بايي به دنبال ضربه آزاد ارسالي از الکسيس سانچز به گل برسد اما اين مدافع پيش تاخته در يک قدمي دروازه حريف و در حالي که دروازه بان هم جا مانده بود، کار سخت تر را انتخاب کرد و توپ را به ديرک افقي دروازه کوبيد. در دقيقه آنتونيو والنسيا به دليل مصدوميت و بدون ريسک کردن، جاي خود را به متئو دارميان داد. در ادامه بازي به تعادل پيش رفت و سن خوزه نيز چندين فرصت نصفه و نيمه داشت که همه آن ها به راحتي به وسيله جوئل پريرا مهار شدند.
در بين دو نيمه گرانت، توانزبه، فوسو منساه، مک توميناي و ماتا براي يونايتد به ميدان آمدند. در اين نيمه هم بازيکنان يونايتد همکاري هاي خوبي داشتند ولي اين کارهاي تيمي ثمر بخش نمي شد و حتي نمي توانستند اقدام به شوتزني کنند؛ در عوض در آن سو لي گرانت مجبور به چند مهار تماشايي شد که بهترين آن در دقيقه 70 روي شوت از راه دور تامپسون از راه رسيد. سن خوزه حتي يک بار ديرک دروازه يونايتد را به لرزش در آورد و بارها و بارها در دقايق پاياني اين تيم را اذيت کرد تا شياطين سرخ بازي را به زحمت به پايان برسانند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دورتموند ليورپول پوليشيچ منچستريونايتد سن خوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برونو فرناندز پیروزی منچستریونایتد را دزدید (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد امشب در بازی هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس به مصاف برنلی رفت و به تساوی 1-1 دست پیدا کرد.

یونایتد می‌توانست در آخرین لحظات بازی به گل برسد اما یک اتفاق عجیب مانع از شادی بزرگ شاگردان اریک تن هاخ بود: یک عامل خودی در نقش مدافع حریف!

یونایتد با کسب سه امتیاز این بازی می‌توانست 56 امتیازی شود و فاصله با تاتنهام رده پنجمی را کمتر کند. شیاطین سرخ در هفته‌های پایانی لیگ برتر به دنبال سهمیه اروپایی هستند و ایستادن در رتبه ششم به آن‌ها کمکی نمی‌کند.

از همین رو بعد از اینکه یونایتد در دقیقه 87 گل تساوی را از روی ضربه پنالتی دریافت کرد، حملات زیادی روی دروازه حریف شکل داد تا با استفاده از جو ورزشگاه اولدترافورد نتیجه بازی را تغییر دهد.

بهترین فرصت برای یونایتد در لحظات پایانی بازی شکل گرفت. داور این بازی 6 دقیقه وقت اضافه لحاظ کرده بود که در آخرین ثانیه‌های این زمان یک فرصت عالی شکل گرفت. ارسال مدافع برنلی در میادین میدان پس از برخورد با پای برونو فرناندز به میسون مونت رسید و فرصت یک ضدحمله عالی برای یونایتد شکل گرفت.

مونت از برتری عددی تیم میزبان استفاده کرد و توپ را پس از چند قدم به سمت زمین حریف به آماد دیالو پاس داد. دیالو توپ را روی پای چپ برد و سعی داشت زاویه خوبی برای شوت زدن به سمت دروازه پیدا کند. در همین حین بازیکنان یونایتد تلاش داشتند به او اضافه شوند.

در مدت زمان کوتاهی که دیالو سعی می‌کرد فرصت مناسب برای ضربه زدن به توپ را پیدا کند مونت در نزدیکی او حضور داشت و برونو فرناندز وارد محوطه جریمه شده بود.

دیالو که امید زیادی داشت با یک ضربه پرقدرت تیمش‌ را به گل دوم رسانده و عامل اصلی کسب سه امتیاز در این لحظه از بازی باشد، با بدشانسی شاهد برخورد توپ به برونو فرناندز بود تا توپ بلوکه شود. فرناندز که در مسیر توپ قرار داشت سعی کرد با پریدن مانع از عبور این ضربه نشود اما کاملا مقابل آن قرار گرفت و هم تیمی‌اش را ناامید کرد.

در میان ناامیدی دیالو و ناراحتی فرناندز از این اتفاق، توپ بلوکه شده به مونت رسید و او سعی کرد با ضربه فنی دروازه حریف را باز کند که دروازه‌بان به راحتی آن را در آغوش گرفت. داور هم پس از اینکه توپ در اختیار دروازه‌بان قرار گرفت خیالش راحت شد و سوت پایان بازی را به صدا درآورد.

دیگر خبرها

  • ناپولی ۲-۲ رم: تساوی پرگل به سود بولونیا
  • برتری تیم فوتسال ایران برابر تایلند در نیمه اول +ویدئو
  • برونو فرناندز پیروزی منچستریونایتد را دزدید (عکس)
  • پی‌اس‌جی ۳-۳ لوهاور: قهرمانی به تأخیر افتاد
  • یوونتوس 0-0 میلان: روسونری دو دستی به نایب قهرمانی چسبید
  • توقف منچستریونایتد مقابل تیم انتهای جدولی/ شفیلد به دسته پایین‌تر سقوط کرد + فیلم
  • لایپزیش 4-1 دورتموند: خوش به حال پی‌اس‌جی!‏
  • لیورپول با توقف مقابل وستهام از قهرمانی‌ دور شد؛ درگیری لفظی صلاح و کلوپ
  • ببینید | وستهم ۲-۲ لیورپول؛ پایان یک رویا
  • وستهم 2-2 لیورپول: پایان قطعی یک رویا!