Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@11:54:14 GMT

تاثیرات شگفت انگیز گریه کردن در سلامت روان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۰۴۷۶۷

تاثیرات شگفت انگیز گریه کردن در سلامت روان

رکنا: گریه کردن تاثیرات مثبتی در سلامت روان به همراه دارد و گاهی اشک ریختن به حفظ روحیه کمک می کند.

بسیاری از ما به دلایل مختلف همچون ناکامی، شکست عاطفی، مشکلات در محیط کار و یا حتی به دلیل مشاهده برخی فیلم ها و یا موزیک ها اشک می ریزیم.

آیا می دانستید ازلحاظ روحی چه تغییراتی در بدن ما پس از اشک ریختن ایجاد می شود؟

یشتر افراد فکر می کنند که گریه کردن تنها باعث تورم و قرمزی چشم و تار شدن دید هنگام ریختن اشک می شود، در صورتی که گریه کردن به نوبه خود مزیت هایی را نیز به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشک ها دسته های مختلفی دارند که در میان آن ها، احساسی و عاطفی منتقل کننده سطح بالاتری از فشار روحی هستند و قابلیت آرام بخشی بیشتری دارند. با وجود اینکه اشک ریختن می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامتی داشته باشد، اما نباید فراموش کنیم که اشک زیاد موجب خشکی و آسیب به چشم و ضررهای فراوان دیگری می شود، بنابراین در اشک ریختن هم مثل بقیه فعالیت ها نباید افراط شود.

تاثیرات اشک ریختن

در این جا به ۶ خاصیت شگفت انگیز اشک ریختن اشاره می کنیم:

۱- خارج کردن سموم:گریه کردن علاوه بر اینکه احساس و ذهن ما را پاکسازی می کند، بدن ما را نیز پاک سازی می کند. اشک ریختن به بدن کمک می کند تا از مواد شیمیایی موجود در بدن که سبب افزایش کورتیزول و هورمون استرس است، رها شود.

۲- از بین بردن باکتری ها:اشک حاوی لیزوزیم مایع است که می تواند ۹۰ تا ۹۵ درصد از باکتری های بدن را تنها در ۵ تا ۱۰ دقیقه از بین ببرد.

۳- بهبود دید چشم:اشک هایی که توسط غده اشکی ساخته می شود، در واقع می تواند به روشن تر کردن دید و مرطوب کردن چشم و پلک کمک کند.

۴- بهبود خلق و خو:شاید بتوان گفت اشک می تواند بهتر از هر داروی ضد افسردگی خلق و خو و حالت روحی را بهبود بخشد.

۵- کاهش فشار روحی و اضظراب:گریه مناسب می تواند سبب ایجاد تسکین و آرامش در بدن شود و تنش را از این طریق کاهش می دهد.

۶- افزایش ارتباط و تعامل:اشک ریختن و گریه کردن می تواند احساس و کلماتی را ابراز کند که قابل بیان کردن نیست. این موضوع در رابطه های احساسی می تواند به بهترین شکل احساس طرفین را نشان دهد.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت فیلم سلامت روان گریه شگفت انگیز احساس افزایش عکس مرد فیلم دختر ایران حوادث اعدام جوان خانواده قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند