Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا؛ محمدرضا صالحی استاندار در این مراسم با بیان این که فرمانداران نباید خود را به حضور مستمر در مرکز شهرستان ها مقید کنند، سفر به بخش ها و روستاها و ارتباط نزدیک با مردم را از آنان مطالبه کرد و گفت: شکر نعمت مسئولیت، خدمتگزاری به مردم است.
وی خطاب به فرماندار جدید جاجرم تصریح کرد: کار برای خدا، حفظ وفاق و همدلی در شهرستان، پیگیری مستمر امور عمرانی، ارتباط مستمر با امامان جمعه و جماعات، نخبگان، نمایندگان، مدیریت های محلی و به ویژه جوانان در دستور کار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و تشکیل میز خدمت در ادارات، توجه به آموزش و پرورش، حمایت از آزادی بیان و پس از بیان و حمایت از منتقدان و مخالفان و بهره جستن از راهکارهای پیشنهادی آنان، برپایی جلسات مستمر با اقشار مختلف و صداقت و راستگویی با مردم از دیگر انتظارات ما از فرماندار جدید است.
صالحی با اشاره به لزوم حفظ انسجام ملی در برابر زیاده خواهی های آمریکا، به مردم اطمینان داد که با وحدت و همدلی  در کشور از این گردنه سخت نیز عبور خواهیم کرد.
وی هم چنین راه اندازی بوستان بانوان، پیگیری تکمیل مجتمع شمش آلومینا، روستاهای هدف گردشگری، سبز و بدون بیکار و نیز طرح هر روستا یک کتابخانه، تکمیل گازرسانی روستایی و راه اندازی گمرک ریلی را ازجمله اقدامات آغاز شده یا به سرانجام رسیده و خدمات علی اکبر محبی در دوران 4 و نیم ساله فرمانداری جاجرم برشمرد و از وی قدردانی کرد و گفت: با ابلاغ حکم مشاور استاندار از توانمندی های وی در حوزه مدیریتی استان بهره می گیریم.
وی رضا آذری فرماندار جدید جاجرم را نیز فردی بومی استان و فرزند شهید، متولد سال 65 و کارشناس ارشد علوم سیاسی و دارای پیشینه کار بخشداری و معاونت و سرپرست ادارات ستادی وزارت کشور توصیف کرد .
حجت الاسلام موسوی امام جمعه جاجرم نیز با اشاره به آیات و روایات، رجوع مردم به مسئولان را در زمره نعمات خداوندی دانست و گفت: در شرایط کنونی وحدت و همدلی و برادری از هر چیز مهم تر است و ملت ما نشان داده با وحدت و همدلی کارهای خیلی بزرگی را به ثمر نشانده است و در این جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد.
علی اکبر محبی فرماندار پیشین جاجرم هم گزارشی از دوران مسئولیت خود در این شهرستان ارائه کرد و شفافیت و صداقت با مردم، توسعه سرمایه گذاری های کلان در حوزه صنعت و کشاورزی، طرح های عمرانی متعدد در حوزه راه سازی و بهداشت و درمان و انرژی، جلب مشارکت های اجتماعی و فضای باز سیاسی را از جمله دستاوردهای این مدت ذکر کرد.
رضا آذری فرماندار جدید هم خدمت به مردم را بزرگ ترین نعمت خواند و از عموم اقشار به ویژه نخبگان، نمایندگان، مدیران و صاحبنظران برای توسعه شهرستان یاری جست.
در پایان جلسه حکم فرماندار جاجرم که به امضای عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور رسیده است، به وی اعطا شد.

 

 

 

انتهای پیام./

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان شمالی شکر فرماندار شهرستان گردشگری معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از میزبانی این استان از پرندگان مهاجر عبوری خبر داد.

محمد تقدیسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پرندگان مهاجر در راه بازگشت به عرض‌های شمالی کره زمین، مهمان شهرستان گرمه شدند. پرنده‌های مهاجر در آبگیرهای این شهرستان برای استراحت کوتاه و تجدید قوا فرود آمدند و ساکنان گرمه، با تماشای آنها، لحظاتی به‌یادماندنی را تجربه کردند.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اخیر موجب شده بیشتر آب‌بندهای طبیعی و بندهای خاکی شهرستان میزبان گونه‌هایی مانند فلامینگو، باکلان، چنگر، اردک سرسبز، اردک سرحنائی، اکراس سیاه، خوتکا، اگرت، ابیا، فالاروپ گردن سرخ، کاکائی صورتی، چوب پا، آبچلیک پاسرخ، حواصیل، پاشلک، گاوچرانک، بوتیمار، سلیم طوقی کوچک باشند.

وی بیان کرد: در این مدت، کشاورزان و دوستداران حیات وحش چند گونه از پرندگانی را که به‌دلیل خستگی یا وزش باد شدید در استخرهای کشاورزی گیر کرده بودند، به این اداره تحویل دادند و آنها بعد از تیمار و نگهداری، در طبیعت رهاسازی شدند.

تقدیسی از کاهش تعداد گونه‌های پرندگان مهاجر در این استان خبر داد و گفت: به علت سرمای شدید در منطقه سیبری و آسیای میانه، هر سال تعداد زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی به مناطق گرمسیرتر در عرض‌های جنوبی مهاجرت می‌کنند که یکی از این مناطق ایران است.

وی ادامه داد: خراسان شمالی به علت موقعیت ویژه زیستی و جغرافیایی، یکی از مکان‌هایی است که در پاییز و زمستان میزبان این پرندگان است. تعدادی از این پرنده‌ها زمستان‌گذران هستند و تمام دوره سرما را در این استان سپری می‌کنند و بعد از پایان سرما، وقتی شرایط برای ادامه حیات فراهم شد، به سرزمین اصلی خود باز می‌گردند.

وی بیان کرد: تعدادی از این پرنده‌ها عبوری‌اند و یک دوره ۱۰ تا ۱۵ روزه را در زیستگاه‌های این استان سپری می‌کنند و بعد از اینکه تجدید قوا کردند به سرزمین‌های دیگر مهاجرت می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی اظهار کرد: در سرشماری سال ۱۴۰۱ در ۱۰ سایت این استان ۲۳ گونه با جمعیت ۵۵۴۱ قطعه شناسایی شدند. بیشترین فراوانی در گونه اردک سرسبز، باکلان کوچک، خوتکا، چنگر معمولی دیده شد. کمترین گونه مشاهده‌شده در سال گذشته آنقوت، بوتیمار، لک‌لک سیاه بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد گونه‌های مشاهده‌شده در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ کمتر بود، گفت: در دو سال گذشته ۲۵ گونه با ۶۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در این استان دیده شده‌اند.

وی تاکید کرد: خشکسالی، نبود مدیریت صحیح منابع آبی، ورود سموم کشاورزی به منابع آبی و تغییر اقلیم دلایل اصلی کاهش گونه‌های این پرنده‌ها بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • نجاتگران هلال احمر جاجرم به متاثرین از سیل امدادرسانی کردند
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • استاندار لرستان از طرح نهضت ملی مسکن بروجرد بازدید کرد
  • بازگشت به خانه پدری؛ حجازی به بازیکنان استقلال معارفه می‌شود
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی