Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

‌صادق خدادادی در گفت و گویی، با اشاره به وقوع زلزله 5.9 ریشتری روز گذشته (31 تیر) در شهرستان ثلاث باباجانی، اظهار کرد: مرکز این زلزله در دشت لیل و منطقه میرآباد بود.

 

وی با تاکید براینکه این زلزله خوشبختانه تلفات جانی نداشته، ادامه داد: در زلزله امروز 156 نفر مصدوم داشتیم که غالبا سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تخریب 84 واحد روستایی در پی این  زلزله خبرداد و خاطرنشان کرد: تعدادی واحد در روستا و شهر دچار خسارت و ترک خوردگی جزیی شده‌اند.

 

خدادادی تاکید کرد:  20 اکیپ ستاد بازسازی بنیاد مسکن در روستاها و پنج اکیپ نیز در شهر مشغول ارزیابی خسارات هستند.

 

وی اضافه کرد: ارتش و سپاه بلافاصله پس از زلزله با نیرو، تجهیزات و امکانات لازم در منطقه مستقر شدند تا درصورت لزوم امدادرسانی کنند.

 

وی از کدر شدن آب تعدادی از روستاها خبرداد و گفت: طبق دستور استاندار هلال احمر موظف به توزیع آب معدنی در میان زلزله زدگان شده و آب و فاضلاب روستایی را نیز مکلف نمود تا ظرف 24 ساعت مشکل کدورت آب این روستاها را برطرف کند.

 

خدادادی در پایان متذکر شد: هیچ کدام از واحدهای بازسازی شده پس از زلزله بزرگ سال گذشته، در زلزله روز گذشته تخریب نشده‌اند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه منطقه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون گفت: مردم در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۳۲۷ هزار واحد خون اهدا کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون و سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی با امضای تفاهمنامه‌ای همکاری خود را توسعه دادند. این تفاهم‌نامه با توجه به جایگاه و نقش ورزش در زندگی مردم و اهمیت تامین خون و فرآورده‌های آن در سطح سلامت جامعه میان شهرام میرزایی به نمایندگی از سازمان انتقال خون و علی خلیلی به نمایندگی از فدراسیون ورزش‌های همگانی منعقد شد.

شهرام میرزایی در این جلسه گفت: سازمان انتقال خون به پشتوانه حمایت مردم شریف کشورمان سال‌هاست که به اهدای خون 100 درصد داوطلبانه دست یافته است.

وی با اشاره به اهدای بیش از 2 میلیون و 327 هزار واحد خون در سال گذشته افزود: سازمان انتقال خون سازمانی مردمی و خدمت‌رسان و حیاتی است و با توجه به سلامت محور بودن و وجه اجتماعی و مردمی فدراسیون ورزش‌های همگانی پیشبینی می‌شود ظرفیت‌های این فدراسیون در ترویج فرهنگ اهدای خون خصوصا میان بانوان و جوانان نقش بسزایی داشته باشد.

وی دستاوردها و افتخارات ملی و بین‌المللی سازمان انتقال خون و شاخص‌های بالای اهدا در کشورمان را مرهون مشارکت مردم  دانست و گفت: سازمان انتقال خون وجه اجتماعی مهمی دارد و باید ضرورت آن در بطن مردم جامعه و درمیان افکار عمومی حس شود به این لحاظ حدود دو سال است که معاونت اجتماعی در ساختار این سازمان در نظر گرفته شده است و به وجود آمدن این معاونت نیز تاکنون دستاوردهای مهمی به همراه داشته است که فعال کردن ظرفیت‌های مردمی، سمن‌ها و سازمان‌ها و نهادهایی که ظرفیت همکاری دارند در قالب تفاهم‌نامه‌ها یکی از این دستاوردها است.

رشد 5 درصدی شاخص اهدای خون کشور/ اهدای 2.3 میلیون واحد خون

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون، هر دو ارگان را سلامت محور خواند و افزود: "شعار خون سالم در بدن سالم "می‌تواند سر لوحه این تفاهم نامه باشد که الفبای خود مراقبتی و سرآغاز جامعه سالم به شمار می‌رود. 

خلیلی؛ سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز ضمن تقدیر از خدمات گسترده تخصصی و منحصر به فرد سازمان انتقال خون گفت: پیشرفت سازمان انتقال خون در دهه‌های پس از انقلاب و خصوصاً سال‌های اخیر نسبت به وضعیتی که پیش از آن در این زمینه وجود داشت غیرقابل مقایسه و دستاوردهای آن افتخارآمیز و مثال‌زدنی است.

وی افزود: با توجه به فراگیری مخاطبان این فدراسیون و دسترسی آن در کل کشور و در دستیابی به تحقق اهداف حاکمیتی فدراسیون ورزش‌های همگانی و ترویج و ارتقای سطح سالمت عمومی، هر فعالیتی که موجب سلامتی عمومی و نشاط میان مردم شود را همسو با وظایف خود می‌دانیم و این تفاهم‌‌نامه نیز در همین خصوص اهمیت بالایی دارد. 

خلیلی افزود: ضروری است روحیه تلاش برای سلامتی و ورزش همگانی را بین مردم ترویج کنیم زیرا ورزش قدم اول برای سلامتی پایدار است و کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد و مردم سالم اهداکنندگان بهتری نیز برای خون و فرآورده‌های آن هستند و روحیه سخاوت و خدمت به هم‌نوع بخشی از اخلاق ورزشکاری به شمار می‌رود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت و بازسازی ۲ هزار قلم قطعات نیروگاهی به‌ دست متخصصان مشهدی
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک