Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه گیلان در رشته‌های مهندسی مکانیک و مهندسی عمران در سال ٢٠١٨ در بین ٣٠٠ دانشگاه برتر نظام بین المللی شانگ‌های قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نظام رتبه بندی شانگ‌های در سال ۲۰۱۸ میلادی برای دومین سال، رتبه بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد که دانشگاه گیلان در رشته‌های مهندسی مکانیک و مهندسی عمران در سال ٢٠١٨ در بین ٣٠٠ دانشگاه برتر نظام بین المللی شانگ‌های قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است، دانشگاه گیلان در رشته مهندسی شیمی در سال ٢٠١٨ در بین ٥٠٠ دانشگاه برتر نظام بین المللی شانگ‌های قرار گرفت.

لازم به ذکر است، رتبه ­بندی شانگ‌های یکی از معتبرترین رتبه ­بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگ‌های ژیائوتنگ چین منتشر می­ شود که این رتبه بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشـور چیـن برای اولین بار در ژوئـن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگ‌های منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می­ شود.

رتبه بندی موضوعی شانگهای در سال ۲۰۱۸ در ۵۴ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۲ رشته)، حوزه علوم پایه (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی(۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی(۱۴ رشته) صورت گرفت و تنها دانشگاه هایی می توانند در این حوزه ها مورد ارزیابی قرار گیرند که از حداقل تعداد تولیدات علمی در بازه زمانی ۲۰۱۶-۲۰۱۲ در پایگاه وب آو ساینس برخوردار بوده اند. این حد آستانه در رشته های مختلف متفاوت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)

رئیس جمهور در مراسم گرامی داشت روز معلم:نگاه رهبر فرزانه انقلاب به مسئله تربیت بسیار محوری است که در آموزش و پرورش به آن توجه می‌شود و باید این موضوع به دست توانای معلمان پیگیری شود. تلاش خواهد شد تا هیچ مدرسه‌ای خالی از مشاور و مربی نشود.

در تبلیغاتی که در باره رتبه‌بندی معلمان انجام شد، بیشتر موضوع معیشی معلمان مورد توجه قرار گرفت در صورتی که هدف رتبه‌بندی معلمان، افزایش شان و منزلت معلم، علم افزایی و کارایی بیشتر معلم است.

موضوع معیشتی در رتبه‌بندی معلمان جایگاه حداقلی دارد و هدف رتبه‌بندی این است فکر معلم از موضوع معیشت راحت شده و جایگاه و شان معلم برای تعلیم و تربیت حفظ شود.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم) روایت جدید رئیسی از قطار پیشرفت (فیلم) رئیسی: فعالیت بنگاه‌داری توسط بانک‌ها ممنوع است (فیلم) با دستور رئیسی تولید پژو پارس ادامه پیدا می‌کند (فیلم)

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره