Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اعلام این خبر گفت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در راستای اشاعه هنر تئاتر و تقویت آن، تبیین و ترویج فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی و بهره برداری از این دستاورد‌ها برای ایجاد گردشگری و ایجاد اشتغال در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی محور‌های کلی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر‌های کوتاه ارسباران را تولید و اشتغال با کالای ایرانی، فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ و سنن بومی و ملی، کودکان کار و خیابان، اخلاق و دین مداری، جهانی عاری از جنگ و تروریسم، کتاب و کتابخوانی، محیط زیست، اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت و مصرف صحیح نعمت‌های خداوندی (آب، برق، گاز) عنوان کرد.

وی افزود: بخش آئینی و سنتی این جشنواره ویژه نمایش‌هایی است که با نگاه خلاقانه به آیین‌ها و سنن اقوام مختلف ایران اسلامی، بر اساس فرهنگ بومی و محلی، خرده فرهنگ‌ها و بازی‌های محلی پرداخته باشند و به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد و سقف آثار پذیرفته شده حداکثر ٥ اثر خواهد بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل با اشاره به این‌که در بخش رقابتی نیز آثار در دو قالب صحنه‌ای و خیابانی است، افزود: در این بخش هر کارگردان می‌تواند تنها با یک اثر متقاضی در جشنواره حضور یابد و به منظور رسیدن به فرایند اجرای نمایش‌های تاثیر گذار در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اجرا‌هایی با دکور سبک و بدون آرایه‌های وقت‌گیر در هنگام نصب، در اولویت پذیرش قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: تمامی گروه‌های راه یافته به جشنواره، علاوه بر اجرای ویژه داوری، ملزم به پنج اجرای عمومی در شهر‌ها و روستا‌های منطقه به انتخاب دبیرخانه هستند.

براساس این گزارش هنرمندان و فعالان عرصه هنر نمایش می‌توانند آثار خود را تا ١٥ مرداد به دبیرخانه جشنواره واقع در استان آذربایجان شرقی - شهرستان اهر، خیابان رسالت، بالاتر از باشگاه کوثر، تپه دیزلیش، مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر ارسال کنند.

اعلام نتایج ارزیابی آثار ٢٥مرداد ماه ١٣٩٧و زمان برگزاری جشنواره ٣١ مرداد تا ٣ شهریور ماه خواهد بود.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در سال حمایت از کالای ایرانی توسط انجمن هنر‌های نمایشی شهرستان اهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، انجمن هنر‌های نمایشی استان آذربایجان شرقی و سایر نهاد‌های دولتی وسازمان‌های مردم نهاد شهرستان برگزار می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

ارسباران میزبان برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی از ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

در این راستا آثار تولیدی استان‌های مختلف کشور مورد بازبینی قرار گرفتند و در نهایت ۱۴ گروه نمایشی موفق به اخذ امتیاز لازم برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد شدند.

از شهر کرج نیز نمایش «ایران» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی شایان فلاحیان و نمایش «زنان مقاوم» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی مرضیه ذاکری در این جشنواره پذیرفته شدند.

کد خبر 6088580

دیگر خبرها

  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد