Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@23:36:09 GMT

کاهش سکته قلبی با ورزش مرتب روزانه حتی در هوای آلوده

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۰۶۵۶۰

کاهش سکته قلبی با ورزش مرتب روزانه حتی در هوای آلوده

ساعت 24-دو چرخه سواری آرام و مناسب چهار ساعت یا بیشتر در هفته تا 31 درصد خطر سکته قلبی را کاهش می دهد

دکتر" نادین  کوبشچ" از دانشگاه کپنهاگ در دانمارک می گوید : هوای آلوده سبب افزایش بیماری قلبی ، آسم و بیماری انسداد ریه است از طرفی  ورزش کردن به عنوان کاهش دهنده خطر بیماری قلبی  شناخته شده است. نویسنده اصلی این مطالعه منتشر شده در مجله اصلی انجمن قلب امریکا می گوید : در حال حاضر اطلاعات کمی  در باره تاثیر کیفیت پایین هوا در مزایای حرکات ورزش  در پیش گیری از سکته قلبی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان در دانمارک ، آلمان و اسپانیا ورزش ها در محوطه باز را مانند دوچرخه سواری ، پیاده روی باغبانی را بین 868/51 نفر بین سن 50 تا 65 سال را بررسی کردند .

در طول یک دوره 7/17  ساله ، حدود 936/2 اولین حمله قلبی را داشتند و 324 نفر حمله قلبی در آنها تکرار شده است .

محققان دریافتند سطح بالای آلودگی با حمله قلبی بیشتر ارتباط مستقیم دارد اما این خطر در افراد ی که فعالیت ورزشی دارند کمتر می شود.

دوچرخه سواری آرام به مدت 4 ساعت یا بیشتر در هفته تا 31 درصد خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

افرادی که در این بررسی شرکت داشتند 15 درصد کمتر مبتلا به سکته قلبی برای بار نخست شدند و دوچرخه سواری تا 9 درصد خطر ابتلا به سکته دراین افراد را حتی در هوا با کیفیت پایین کاهش داده است .

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا: روزانه ۳۷ کودک در غزه مادر خود را از دست می‌دهند

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به غزه که از هفتم اکتبر ادامه دارد، روزانه ۳۷ کودک مادر خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، آنروا امروز جمعه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، در این حمله مستمر رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۱۰ هزار زن شهید و ۱۹ هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

به نقل از روسیا الیوم، آنروا با اشاره به شرایط وخیم زنان غزه اعلام کرد: شرایط وحشتناک است، بیش از ۱۵۵ هزار زن باردار یا شیرده در تامین آب و لوازم بهداشتی با مشکل شدید مواجه هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد و بر اساس داده‌های فلسطینی و سازمان ملل، ویرانی و قحطی عظیمی بر جای گذاشته است که جان کودکان و سالمندان را گرفته است.

براساس آمار جدید، تعداد شهدای جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۸۶۷ تن رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • سرقتی عجیب هوای بندرترکمن را آلوده کرد
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • آنروا: روزانه ۳۷ کودک در غزه مادر خود را از دست می‌دهند
  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز