Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@23:48:52 GMT

بوشهر| بحران کم‌آبی برازجانی‌ها را کلافه کرده است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۰۷۴۲۷

بوشهر| بحران کم‌آبی برازجانی‌ها را کلافه کرده است

کاهش انتقال آب از خط آبرسانی کازرون و توزیع دو تا چهار روز یکبار در برازجان میان مشترکان، مشکلات مردم این شهر را افزایش داده که مردم برازجان این‌روزها با تجمع، اعتراض خود را نسبت به بی‌آبی به مسئولان اعلام می‌کنند. ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، بحران کم‌آبی در همه نقاط شهری و روستایی استان بوشهر وجود دارد که این بحران در دشتستان از وضعیت نامطلوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم که در تابستان با دمای بالای 50 درجه از بی‌‌آبی کلافه شده‌اند اعتراض خود را همه روزه با تجمع در نقاط مختلف شهر برازجان از جمله مقابل اداره آب این شهر اعلام می‌کنند.

شهروند برازجانی که به شدت از نبود آب عصبانی و ناراحت بود  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه آیا می‌توان چهار روز آب آشامیدنی در منزل نباشد اظهار داشت: بی‌آبی از ابتدای امسال مردم برازجان را کلافه کرده و نمی‌دانیم چگونه این اعتراض خود را به گوش مسئولان وزارت نیرو برسانم که آیا خودشان می‌توانند با قطعی آب چند روزه زندگی روزمره خود را ادامه دهند؟

یک خانم میان سال برازجانی نیز که روبه‌روی اداره آب برازجان که اعتراض خود را با فریاد اعلام می‌کرد گفت: چرا مسئولان  در این هوای گرم به فکر حل مشکلات مردم نیستند باید راهکاری در این بحران ارائه داده شود، مردم دیگر طاقت ندارند.

وی بیان کرد: آب شبکه اکنون بیش از 5 روز است در منزل ما قطع است که حتی آب برای شستشو و استحمام وجود ندارد در این وضعیت چکار باید کرد؟

مدیر اداره آب دشتستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در برازجان با بیان اینکه از زمان کاهش ورودی آب از خط کازرون به دشتستان بحران کم‌آبی آغاز شد اظهار داشت: در پی کاهش بارش باران و خشکیده شدن چشمه ساسان وکاهش آبدهی رودخانه شاهپور کازرون، بحران کم‌آبی در دشتستان افزایش یافته است.

علی بردستانی با بیان اینکه قبلا روزانه 70 هزار متر مکعب آب از خط آبرسانی کازرون به شبکه دشتستان منتقل می‌شد گفت: اکنون میزان آبدهی از این خط به کمتر از 400 متر مکعب در ساعت رسیده که این میزان نمی‌تواند جوابگوی مشکلات مردم باشد.

وی با بیان اینکه از سه منبع تامین کننده آب دشتستان در کازرون شامل چشمه ساسان، رودخانه شاپور و چاه‌های سربالش فقط چاه‌ها باقی مانده است افزود: این چاه‌‌ها به عنوان یک مسکن موقتی است و به شکل دائمی نمی‌تواند مشکل آب آشامیدنی  دشتستان را برطرف کند.

مدیر اداره آب دشتستان از ارائه راهکارهای کوتاه مدت خبرداد و بیان کرد: اکنون عملیات حفاری 9 حلقه چاه آب برای  جبران کمبود آب مشترکان برازجانی آغاز شده که تاکنون 3 حلقه چاه با آبدهی روزانه 1800 متر مکعب وارد مدار تولید شده است.

بردستانی با افزایش آب به شبکه برازجان از خط کوثر خبرداد و افزود: برای تحقق این مهم دو دستگاه پمپ پرقدرت نصب شده که عملیات پمپاژ آب از خط آبرسانی کوثر به شبکه آب برازجان از صبح امروز آغاز شده که با وارد شدن این آب به شبکه برازجان بخشی از مشکلات مردم برطرف می‌‌شود.

وی آب مورد نیاز مشترکان برازجانی را روزانه حداقل 25 هزار متر مکعب دانست و تاکید کرد: برای آبرسانی به شهر برازجان این شهر به چهار منطقه برای توزیع آب تقسیم شده و هر شبانه روز یک چهارم جمعیت این شهر می‌توانند آبگیری کنند.

بردستانی با اشاره به لزوم همکاری شهروندان در آبگیری در زمان انتقال آب گفت: در شهر برازجان 32 هزار پمپ آب در ورودی منازل نصب شده که این خود به معضل آب در مناطق مختلف برازجان دامن می‌زند.

مدیر اداره آب دشتستان بیان کرد: هر مشترک آب که می‌خواهد با پمپ آبگیری کندباید نسبت به نصب یک مخزن ذخیره اقدام و بعد از پر کردن آن، آب موردنیاز خود را از این مخزن پمپاژ  کند.

انتهای پیام/م

R41363/P1486/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است

احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان اظهار داشت: دشتستان دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه صنعت و تولید و اشتغال است و تقویت این حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیای واحد‌های راکد و توسعه واحد‌های تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است خاطر نشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

بنافی افزود: تقویت تولید به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منجر می‌شود و در دشتستان، گام‌های بلندی در این مسیر برداشته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است