Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه اولاد قباد نماینده تهران با ۱۵ رای به عنوان رییس فراکسیون زنان مجلس برای سال سوم مجلس دهم انتخاب شد/

ایران آنلاین /   فاطمه اولاد قباد نماینده تهران با ۱۵ رای به عنوان رییس فراکسیون زنان مجلس برای سال سوم مجلس دهم انتخاب شد.

ظهر روز گذشته بعد از اینکه اولین جلسه علنی مجلس بعد از دو هفته تعطیلی به پایان رسید، زنان نماینده با عجله خود را به محل فراکسیون زنان رساندند چراکه قرار بود سومین انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون زنان مجلس دهم برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاباتی که از مدتها پیش درخصوص چگونگی برگزاری آن حرف و حدیث زیادی مطرح شده بود و دو سال ریاست انتخابی پروانه سلحشوری، ظاهرا به مذاق برخی اعضا خوش نیامده بود. به همین دلیل برخی با نقدهای تندی نسبت به اینکه از اول قرار بوده است ریاست فراکسیون چرخشی باشد، به برگزاری انتخابات سال دوم با جدا شدن از فراکسیون زنان و تشکیل فراکسیون زنان و خانواده به بهانه اینکه بتوانند در فراکسیون از ظرفیت مردان مجلس نیز استفاده کنند؛ جدا شدند.

گفتنی است انتخابات هیات رئیسه فراکسیون زنان در حالی برگزار شد که پروانه سلحشوری، رئیس دو ساله فراکسیون پیش از این اعلام کرده بود که با هدف چرخشی شدن و استفاده از ظرفیت سایر اعضا در هیات رئیسه، برای سال سوم نامزد نمی‌شود. البته پیش از برگزاری جلسه شنیده شد که فریده اولادقباد، معصومه آقاپور و طیبه سیاوشی سه نامزد ریاست فراکسیون هستند، ولی با رسمی شدن جلسه، طیبه سیاوشی اعلام کرد که قصد کاندیداتوری ریاست فراکسیون را ندارد و تنها آقاپور، نماینده مردم شبستر و اولاد قباد، نماینده مردم تهران در مجلس برای کاندیداتوری ریاست اعلام آمادگی کردند.

در این انتخابات که با حضور برخی رسانه‌ها و ناظر هیات رئیسه مجلس برگزار شد؛ سکینه الماسی تنها غایب جلسه بود و از فراکسیون 17 نفره زنان، 16 نماینده زن در جلسه حاضر شدند. 16 نفری که در روند رای‌گیری‌ها و اعلام آرا پس از شمارش نشان می‌داد که همچنان یک نفر با وجود حضور در جلسه به هیچ یک از گزینه‌های هیات رئیسه سال سوم فراکسیون رای نداده است و صرفا حضوری تزئینی داشته است.

**ایران تنها تهران نیست
جلسه فراکسیون زنان با تلاوت آیاتی از قرآن کریم با صدای زهرا سعیدی، نماینده مبارکه آغاز شد و پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان بعد از آغاز جلسه فراکسیون متبوعش؛ دستور جلسه فراکسیون را برگزاری انتخابات هیات رئیسه اعلام کرد. او با بیان اینکه روز یکشنبه زمان برگزاری کمیسیون‌ها است و باید زودتر بعد از جلسه نمایندگان به جلسات کمیسیون های تخصصی خود بروند از نامزدهای ریاست فراکسیون خواست خیلی کوتاه به معرفی برنامه های خود برای یک سال آینده فراکسیون بپردازند.

ابتدا آقاپور صحبت‌هایش را بیان کرد و به عنوان اولویت برنامه‌هایش گفت که باید به دغدغه و مشکلات زنان شهرستان‌ها هم به طور جدی در فراکسیون زنان پرداخته شود؛ چرا که مشکلات آنها با مشکلات زنان تهرانی متفاوت است. نماینده مردم شبستر همچنین تاکید کرد که حتی مشکلات زنان حاشیه‌نشین تهران هم با زنان تهران متفاوت است و ایران صرفا تهران نیست.

**فراکسیون زنان را شورایی اداره می‌کنیم
پس از او؛ فریده اولاد قباد دیگر نامزد ریاست فراکسیون زنان به بیان برنامه‌های اولویت دار خود در خصوص زنان پرداخت. او با بیان اینکه «مطالبات صنفی و سیاسی را مدنظر خواهیم داشت»؛ تاکید کرد: «17 خانم عضو فراکسیون زنان پیگیر مطالبات به حق زنانی هستند که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. این امید و انتظار را داریم که بتوانیم در مجلس هم مطالبات صنفی و هم مطالبات سیاسی آنها را پیگیری کنیم. همچنین با کمک همه شما قصد داریم فراکسیون را شورایی اداره کنیم.»

این جلسه حاشیه‌هایی هم به همراه داشت. در زمان ارائه برنامه از سوی اولاد قباد؛ نمایندگان می گفتند که به شما رای می دهیم و از توضیحات و برنامه‌های شما قانع شدیم. برخی هم با شوخی عدد چهار را به نشانه موافقت نشان می دادند و می گفتند که نظرشان نسبت به او مثبت است و با چهار-چهار گفتن فضای جلسه را از حالت جدی به فضای توام با شوخی تبدیل می کردند. بعد از توضیحات اولادقباد نسبت به برنامه هایش که بر سه محور برنامه ریزی برای زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و زنان آسیب دیده بود اولویت دیگر برنامه هایش را به دختران اختصاص داد.

**یک نفری که در انتخابات شرکت نکرد!
پس از اظهارات اولاد قباد، آقاپور که به عنوان رقیب او در انتخابات ثبت نام کرده بود، اعلام کرد که به نفع اولاد قباد از انتخابات کناره گیری می‌کند و با انصراف از این رقابت، فضایی از همدلی را به نمایش گذاشت. پس از رای‌گیری؛ فریده اولاد قباد با 15 رای رئیس فراکسیون زنان شد.

بنابراین پس از پایان انتخابات ریاست فراکسیون نوبت به انتخاب نواب رئیس رسید. نمایندگان زن اصرار داشتند که آقاپور با توجه به کناره‌گیری از ریاست فراکسیون؛ نایب رئیس اول شود. سمیه محمودی، نماینده شهرضا هم به عنوان نامزد دیگر نایب رئیسی ثبت نام کرد که آقاپور با 15 رای و محمودی با 13 رای به عنوان نواب رئیس فراکسیون انتخاب شدند. در ادامه رای گیری؛ برای کرسی سخنگویی فراکسیون نیز حمیده زرآبادی و زهرا ساعی کاندیدا شدند که زرآبادی با اختلاف یک رای و کسب 8 رای به عنوان سخنگوی فراکسیون زنان انتخاب شد. خدیجه ربیعی و زهرا سعیدی نیز در انتها به عنوان دبیران فراکسیون انتخاب شدند.

بنابراین پس از پایان جلسه پروانه سلحشوری، رئیس پیشین فراکسیون زنان با اشاره به برنامه های فراکسیون زنان طی دو سال گذشته و طرح های مهمی که در اولویت کاری آنها بوده است پرداخت. او در این راستا به «ابتکار» گفت: «به عنوان کسی که همه اقشار زنان را در نظر می گیرد، در فراکسیون زنان نه تنها یک گروه از زنان را مدنظر قرار دادیم، بلکه این انعکاس را درباره موضوعات مربوط به زنان سرپرست خانوار، جوانان، ورزشکاران، دختران و دانشجویان لحاظ کردیم. همچنین به دنبال مطالبه امور زنان در ابعاد مدیریتی بودیم و سعی کردیم با جریان‌سازی یک گفتمان در جامعه راه بیندازیم تا مطالبات و خواست زنان در جامعه جدی‌تر خودش را نشان دهد.»

**اقلیت 17 نفره مجلس ولی یکصدا و منسجم
سلحشوری همچنین تاکید کرد: «درخواست زنان این است که جامه بداند مجلس صرفا گروهی از مردان نیستند و زنان هم به عنوان یک اقلیت 17 نفره اما یکصدا در مجلس حضور دارند و این صدا می تواند فعال باشد.» او افزود: «این فعالیت نه تنها در حوزه زنان بلکه در حوزه های مختلف خود را نشان داده است و مثلا در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برای وزارت‌خانه شدن آن با قدرت ورود کردیم تا دوباره به مجلس برگردد. همچنین در زمینه لایحه حمایت از معلولان زنان مجلس خیلی فعال عمل کردند.» رئیس سال های اول و دوم فراکسیون زنان با طرح این موضوع که «ممکن است اختلاف سلیقه و تفاوت رویکردی دربین زنان وجود داشته باشد ولی در دوسال گذشته در بزنگاه‏های حساس زنان با یکدیگر تعامل خوبی داشته اند»، تاکید کرد: «همگی با هر طیف فکری سیاسی و جناحی به خوبی در کنار یکدیگر برای حل مشکلات تا حد توان همکاری داشته و کمک کرده‌اند.»

او همچنین با اشاره به انتقادی که نسبت به او در ورود به موضوعات از طرف اعضا بیان می شد، به «ابتکار» گفت: «البته شاید یکی از مواردی که زیاد به من به عنوان رئیس فراکسیون زنان خرده می گرفتند، این ایراد است که خیلی محوری عمل می کردم در حالی که خانم اولاد قباد رئیس جدید فراکسیون تاکید داشت که در اداره فراکسیون شورایی عمل خواهد کرد.» سلحشوری ادامه داد: «نکته‌ای که نیاز به صحبت دارد این است که هرگاه موضوعی نیاز به همدلی و همراهی همه خانم‌ها داشت همراهی می کردند و مواردی را که استارت می زدیم تا حد امکان پیش می بردند.» او با اشاره به طرح هایی که در حال نهایی شدن هستند گفت: «در حال حاضر هم به مرور در حال به نتیجه رسیدن بحث برابری دیه زن و مرد هستیم که برای من به شخصه مسئله بسیار مهمی است و پیگیر هستیم تا آن را به سرانجام برسانیم. همچنین بحث دیگر موضوع حضانت و ولایت فرزندان بعد از فوت پدر به مادر است که پیگیری کرده‏ایم و همچنان دنبال تحقق آن هستیم.»

این نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر بحث «تبعیض مثبت» که از سوی فاطمه حسینی ارائه شده است، گفت: «البته این طرح ناقص است و به قرار شده دولت در این باره لایحه بدهد. ما نیز نظرات تکمیلی خود را در این باره در لایحه فوق اصلاح خواهیم کرد تا تکمیل شود.»

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به چند طرح مهمی که در دوسال گذشته توسط فراکسیون زنان مطرح شده و به سرانجام رسیده است؛ تصریح کرد: «افزایش حداقل سن ازدواج را به طور جدی پیگیری کرده و دنبال مصوب شدن آن در مجلس هستیم. همچنین در به نتیجه رسیدن مواردی در برنامه ششم توسعه دستاوردها و موفقیت های زیادی داشته ایم که همه آنها به نتیجه رسیده اند. درباره بحث های نظارتی در مدیریت زنان و بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها هم که در مراحل نهایی است و به اتمام رسیده است. از جمله مواردی است که به اتمام رسیده اند.»

سلحشوری همچنین به 3 طرح مهم فراکسیون زنان اشاره کرد و به «ابتکار» گفت: «3 طرح مهم شامل افزایش حداقل سن ازدواج ، تابعیت، خروج زنان از کشوربدون اذن شوهر، 3 طرح مهم فراکسیون زنان در دو سال گذشته هستند که پیگیری های زیادی در این باره شده است ولی هنوز به صحن نیامده اند و پیگیر به نتیجه رسیدن آنها هستیم.» نماینده مردم تهران در مجلس دهم همچنین با تاکید بر این موضوع که «اگر چه برای سال سوم دیگر در جایگاه ریاست فراکسیون زنان قرار ندارم ولی به این معنی نیست که مطالبات زنان را پیگیری نخواهم کرد»، به «ابتکار» گفت: «من همچنان در حوزه زنان فعال خواهم بود و تعامل خود را با رسانه‌ها حفظ خواهم کرد.»

**اعلام اولویت‌های فراکسیون به زودی با حضور رسانه‌ها
در ادامه فریده اولاد قباد، رئیس جدید فراکسیون زنان نیز در گفت وگو با «ابتکار» به اولویت و برنامه های یک سال جدید خود در فراکسیون اشاره کرد و گفت: « به زودی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود برای فراکسیون زنان مطرح خواهم کرد و قرار است اقدامات اساسی در حوزه زنان سرپرست خانوار، زنان آسیب دیده و زنان بد سرپرست اعمال کنیم. همچنین برنامه هایی را در حوزه دختران با حضوررسانه ها ارائه خواهم داد.»

اولاد قباد افزود: «با توجه به اینکه از 25 سال خدمت من در آموزش و پرورش 5 سال مسئولیت بانوان و زنان آموزش و پرورش را بر عهده داشتم؛ در حمایت از زنان بی سرپرست و بد سرپرست و آسیب دیده اجتماعی فعالیت هایی انجام داده‌ام و تاکید می‌کنم در فراکسیون زنان نباید دختران جامعه را فراموش کنیم.»/ روزنامه ابتکار

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!

تلاش‌ها برای انداختن قالیباف از کرسی ریاست مجلس شدت گرفته است؛ از یک سو تندروهایی از جنس نبویان، رسایی و ذوالنور و از سوی دیگر متکی که مورد حمایت شورای وحدت است. برخی نیز گرچه سکوت کرده‌اند اما بعید نیست در اندیشه فتح کرسی «شماره یک» مجلس دوازدهم باشند.

به گزارش خبرآنلاین، همه در حال لابی کردن و برگزاری جلسات‌شان هستند، برای این جلسات هم نام‌های پر طمطراقی می‌یابند؛ مانند «هم‌اندیشی منتخبان جدید مجلس»

شاید برخی از آن‌ها هم‌فکر و همسو به نظر بیایند، اما این جلسات با محوریت برخی از منتخبان جدید تهران بصورت جداگانه برگزار شده و می‌شود که در یک جبهه قرار دارند.

لابی برای هیات رئیسه مجلس

محمود نبویان، حمید رسایی، منوچهر متکی و محمدباقر قالیباف؛ چهره‌هایی که سعی دارند با لابی‌های گسترده‌شان کرسی ریاست مجلس را از آن خود کنند یا سهم بیشتری از صندلی‌های هیات رئیسه مجلس داشته باشند.

خبرهایی که در چند روز گذشته منتشر شده، همگی نشان از جدی شدن رقابت‌ها برای انتخابات هیات رئیسه مجلس خواهد داشت؛ انتخاباتی که قطعا هیجان و شور آن از انتخابات اصلی ورود به مجلس بیشتر خواهد بود.

اولین گام نبویان برای‌ناک اوت کردن قالیباف

محمود نبویان از چهره‌هایی که به تندرو بودن شهره است، در انتخابات اخیر توانست شگفتی‌آفرین باشد و نفر اول تهران شد. نبویان پس از ۴ سال بیرون نشستن از مجلس، سال ۹۸ دوباره به ساختمان هرمی شکل بهارستان رفت، این بار اما با رأی اول تهران ماجرا فرق کرده است. او که مشخصا زاویه تندی با محمدباقر قالیباف رئیس فعلی مجلس دارد، در انتخابات اخیر بالاتر از حمید رسایی و مجری سابق صداوسیما و قالیباف ایستاد.

این اتفاق انگار اعتماد به نفس نبویان را دو چندان کرده و گویا دورخیز بلندی کرده برای کسب ریاست مجلس دوازدهم. هرچند او در اظهاراتی پیش از سال جدید تلویحا این موضوع را رد کرده بود اما نشانه‌های تحرکات بود گویای نکاتی دیگر است.

خبرهایی که در رسانه‌ها آمده، حاکیست که نبویان تعدادی از منتخبان جدید را گرد هم آورده و برای آن‌ها از «ضرورت وحدت نیروهای انقلاب اسلامی» سخن گفته است. در واقع اولین اقدامی که برای ناک‌اوت کردن قالیباف لازم بوده انجام شود، همان کاری است که نبویان به دنبال آن افتاده است؛ «تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی.»

در مجلس فعلی، فراکسیون اکثریتی با نامی مشابه به فراکسیون مد نظر نبویان و دوستانش در حال کار است که قالیباف ریاست آن را بر عهده دارد.

به زبان ساده‌تر، اقدام نبویان برای تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی، در واقع اعلان جنگ با قالیباف است و تلاشی همه‌جانبه برای از بین بردن فراکسیون فعلی قالیباف و تشکیل فراکسیونی جدید و البته تقریبا با همان نام مجلس یازدهم.

گویا این بار نبویان عزم خود را جزم کرده تا ریاست فراکسیون را در دست بگیرد؛ و وقتی هم که به ریاست فراکسیون به قول خودشان اکثریت برسد، بخش عمده‌ای از راه ریاست مجلس را پیموده است و حتی اگر به ریاست مجلس نرسد ریاست یک فراکسیون اصلی را در دست داشته باشد تا به او قدرت مانور بیشتری در مجلس آینده بدهد.

به نوشته ایسنا، «هسته اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم را برای حضور در جلسه اولیه دعوت کرده بود که از این تعداد، حدود ۴۰ نفر از منتخبان که در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند، حضور پیدا کردند.»

رسایی هم در تکاپو است

جلسه نبویان با منتخبان جدید مجلس در حالی برگزار شد که دو روز قبلش حمید رسایی دیگر چهره تندروی اصولگرایان نیز جلسه‌ای با جمعی از منتخبان جدید مجلس برگزار کرده بود.

خبرگزاری ایلنا که این خبر را منتشر کرده، در متن خود نوشته «احتمالا یکی از مهمترین محورها و موضوعاتی که در جلسه امروز مطرح می‌شود موضوع انتخابات هیات رییسه مجلس و ریاست مجلس در دوره آینده باشد.» این خبر احتمال داده که «برخی افراد بیرون از مجلس جزو متولیان برگزاری آن باشند.»

متکی به صندلی «شماره یک» می‌اندیشد

در همین حال منوچهر متکی که سرلیست فهرست شورای وحدت (جامعتین، انجمن اسلامی مهندسین و…) بوده، اواخر فروردین ماه جلسه‌ای با حدود یکصد تن از منتخبان جدید برگزار کرده بود؛ البته حضور حدود ۱۰۰ منتخب جدید مجلس، با استناد به سخنان متکی است. به گفته وزیر اموز خارجه اسبق ایران، در جلسه مذکور، درباره «ضرورت تحول در رویکردها و کارکردهای مجلس دوازدهم» صحبت شده بوده که از نظر متکی «مهمترین موضوع» است.

او حمله نسبتا تندی هم به قالیباف داشت و گفته بود که «خانه ملت به سمت ریاست محور حرکت کرده در حالی که باید به سمت صحن محور باشد.»

متکی که در لیست شورای وحدت حضور داشت، شب پایانی تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم، وارد فهرست جوان تازه سر برآورده‌ی اصولگرایان یعنی علی‌اکبر رائفی‌پور، موسوم به «جبهه صبح ایران» شده بود، انگار که تحت تاثیر عقاید رائفی‌پور قرار گرفته که این چنین به مدیریت مجلس‌حمله‌ور شده است.

رقبای اصلی و فرعی همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف

مخرج مشترک این سه جلسه، همگی نشان از عزمی جدی برای انداختن قالیباف از کرسی ریاست مجلس دارد؛ نبویان، رسایی و متکی، همگی نه از مخالفان که از رقبای جدی قالیباف هستند؛ با این وجود آن‌ها برای رسیدن به این هدف مهم‌شان، باید یکدیگر را هم از میدان، به در کنند.

همه اینها در حالی است که روزانه به صف مدعیان ریاست مجلس اضافه می‌شود؛ مجتبی ذوالنور نماینده قم نیز اخیرا شنیده شده که برای‌ریاست مجلس، در حال رایزنی است.

قالیباف بیکار ننشسته است

البته که قالیباف هم در این میان بیکار ننشسته و در حال لابی‌های گسترده‌ای برای ابقای خود بر صندلی ریاست مجلس است. در این میان، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد به ایرنا گفته «محمد باقر قالیباف در حال برگزاری نشست‌هایی به صورت فردی و جمعی با منتخبین مجلس دوازدهم با موضوع و دستور کار ریاست مجلس آینده است.»

اخیرا نیز کامران غضنفری که با لیست صبح امید (رائفی پور) جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که منتشر کرده، مدعی دادن وعده‌هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است. ادعایی که البته از سوی حبیب‌زاده، منتخب مردم مرند در مجلس شورای اسلامی تکذیب شده و گفته است؛ «من در آن جلسه مورد اشاره دکتر غضنفری بوده‌ام، به هیچ وجه بحثی درباره قول و وعده برای رأی دادن به ریاست مجلس نبوده و خلاف‌گویی است».

سکوت مرموز و خطرناک آقاتهرانی

با این وجود، سکوت مرتضی آقاتهرانی، می‌تواند سکوتی مرموز برای رقبا و البته ترسناک برای قالیبافی‌ها باشد؛ چرا که ریاست شورای مرکزی جبهه پایداری را بر عهده دارد و تک تک اعضای این تشکل، از دشمنان قدیمی قالیباف محسوب می‌شوند.

با وجود آنکه نبویان خود از اعضای‌جبهه پایداری است، اما مرتضی آقاتهرانی را نیز می‌توان یکی از مدعیان ریاست مجلس دانست، کما اینکه در انتخابات هیات رئیسه اجلاسیه سوم مجلس فعلی، او برای کسب کرسی ریاست با قالیباف وارد رقابت شد و نهایتا ۱۹۴ به ۵۳ میدان را واگذار کرد. در نتیجه می‌توان گفت که آقاتهرانی خود مترصد فرصتی برای انتقام‌گیری از محمدباقر قالیباف است و چه محفلی مناسب‌تر از مجلسی تندروتر از مجلس یازدهم!

این احتمال نیز وجود دارد که آقاتهرانی تا زمان انتخابات مرحله دوم که باید ۴۵ کرسی تعیین تکلیف شوند سکوت خود را ادامه دهد تا خللی به ائتلاف شانا و پایداری وارد نکند و بعد از عبور از آن مرحله سکوتش را درباره ریاست مجلس آینده بشکند.

جنگ قدرت در بهارستان

هرچند مخرج مشترک همه طیف‌ها و افراد مقابل رئیس مجلس که در حال لابی با منتخبان هستند، دشمنی با قالیباف است، اما آن‌ها قاعدتا تنها هدفشان، پایین کشیدن قالیباف از صندلی‌ریاست مجلس نیست و قاعدتا خودشان هم تمایل زیادی برای کسب این مقام را دارند؛ برای رسیدن به این آمال و آرزو، لاجرم باید هر طیفی، طیف دیگر را از حیض انتفاع ساقط کند و این مهم، مستلزم جنگ قدرتی خونین در عرصه سیاست خواهد بود؛ که گوشه‌ای از آن در هفته‌های منتهی به یازدهم اسفند ماه سال گذشته تجربه کردند و جامعه نیز شاهد این جنگ قدرت بود؛ جنگ قدرت شاید میان دو عضو ارشد جبهه پایداری یعنی آقاتهرانی و نبویان؛ شاید میان رسایی و آقاتهرانی؛ شاید میان رسایی و نبویان؛ شاید میان متکی و پایداری‌چی‌ها؛ شاید میان متکی و رسایی؛ و البته حتما میان همه اینها و قالیباف.

دیگر خبرها

  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!