Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@22:41:17 GMT

پیکر آیت الله آقا مرتضی تهرانی تشییع شد/عکس

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۰۷۹۸۴

مراسم تشییع پیکر آیت الله آقا مرتضی تهرانی صبح امروز دوشنبه مورخ ۹۷/۵/۱  با حضور مسئولان لشکری و کشوری، شاگردان و جمع با شکوهی از دوستداران این استاد اخلاق از محل حسینیه وی در منطقه دزاشیب تهران برگزار شد.

در این مراسم علمای تهران مانند آیت‌الله دین‌پرور رئیس بنیاد نهج‌البلاغه، آیت‌الله شبیری زنجانی و محسن اسماعیلی عضو مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم که بخشی از آن در منزل این عالم ربانی برگزار شد، حجت‌الاسلام عبدالعلی تهرانی پسر بزرگ وی بنا به وصیت پدر به اقامه نماز میت پرداخت و بعد از آن میثم مطیعی قرائت زیارت عاشورا و مداحی را به عهده داشت.

 

بعد از مراسم جمعیت کثیری از شاگردان و دوستداران مرحوم حاج آقا مرتضی تهرانی در خیابان روبروی منزل برای بدرقه استاد خود حاضر شدند و با نوای یا حسین(ع) پیکر این عالم ربانی را تا حوالی میدان تجریش بدرقه کردند.

آیت‌الله تهرانی مزاری در کربلا خریداری کرده و وصیت کرده بود پیکرش در کربلای معلی دفن شود، به همین دلیل پیکر این عالم ربانی برای خاکسپاری به عتبات منتقل خواهد شد.

مجلس ختم وی چهارشنبه سوم مرداد در مسجد میرزا موسی واقع در بازار بزرگ تهران ساعت 10 صبح برگزار می‌شود.همچنین مجلس یادبودی در روز پنج شنبه چهارم مرداد از اذان مغرب در حسینیه آیت‌‌الله تهرانی واقع در میدان قدس، خیابان شهید کبیری (دزاشیب)، خیابان عمار، کوچه شهید صالحی، کوچه منصور، پلاک ۸ برپا می‌شود.

آیت الله مرتضی تهرانی از شاگردان امام خمینی(ره) بود. همچنین در دروس خارج فقه آیت الله حسین طباطبایی بروجردی شرکت می‌کرد. او در دومین دوره تدریس اسفار توسط علامه طباطبایی نیز شرکت داشته‌است.

وی قبل از انقلاب اسلامی ایران از فعالین و یاران نزدیک امام خمینی(ره) محسوب می‌شد و حتی بعد از تبعید خمینی به نجف، به آنجا رفت؛ و از معدود کسانی بود که در درس‌های ولایت فقیه خمینی در نجف شرکت کرد.

وی در سال های اخیر جلسات درس اخلاق در تهران برگزار می کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخلاق عضو مجلس خبرگان پدر عاشورا کربلا مسجد انقلاب اسلامی ایران ولایت فقیه اخلاق انقلاب اسلامی ایران عضو مجلس خبرگان رهبری مراسم تشییع حاج آقا مرتضی تهرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تهران امروز آغاز به کار می کند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، آیین افتتاح رسمی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز  ساعت ۱۵ چهارشنبه  در کوشک کتاب واقع در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

در این آیین مسئولان فرهنگی کشور و اصحاب صنعت نشر ایران حضور دارند.

 سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید مهدی مزرئی نوده در بندرعباس
  • رونمایی «شعر شعله‌ور» با حضور حداد عادل
  • نمایشگاه کتاب تهران امروز آغاز به کار می کند
  • شاهنامه پژوه بمی در خاک آرام گرفت
  • تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • پیکر مطهر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» در ورامین تشییع شد
  • پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود صدای ماندگار ورزش امروز برگزار می شود