Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی-استاد برجسته اخلاق- با حضور با شکوه مردم، شاگردان و دوستدارانش تشییع شد.

به گزارش ایسنا، پیکر آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی صبح امروز دوشنبه (یکم مردادماه) در میان جمعیت با شکوهی تشییع شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام عبدالعلی تهرانی- پسر بزرگ وی- بنا به وصیت پدر به اقامه نماز میت پرداخت و بعد از آن میثم مطیعی به قرائت زیارت عاشورا و مداحی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله تهرانی مزاری در کربلا خریداری کرده و وصیت کرده بود پیکرش در کربلای معلی دفن شود، به همین دلیل پیکر این عالم ربانی برای خاکسپاری به عتبات منتقل شد.

مراسم ترحیم آیت‌الله تهرانی روز چهارشنبه سوم مرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مسجد میرزا موسی واقع در بازار بزرگ تهران برگزار می‌شود. وی سال‌ها امام جماعت این مسجد بود و به بازاریان درس اخلاق می‌داد.

مجلس یادبودی نیز در روز پنج‌شنبه چهارم مرداد از اذان مغرب در حسینیه آیت‌الله تهرانی واقع در میدان قدس، خیابان شهید کبیری (دزاشیب)، خیابان عمار، کوچه شهید صالحی، کوچه منصور، پلاک ۸ برپا می‌شود.

آیت‌الله مرتضی تهرانی که به علت نارسایی کلیوی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود، بامداد امروز (شنبه ۳۰ تیرماه ۹۷) به لقاءالله پیوست.

وی برادر بزرگتر مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی و از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) بود.

آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی دوره سطح علوم حوزوی را در نوجوانی گذرانید و در سن ۱۸ سالگی با مهاجرت به قم در زمره جوان‌ترین شاگردان درس خارج آیت‌الله‌العظمی بروجردی و امام خمینی(ره) قرار گرفت.

حاج آقا مرتضی در طول سالیان اقامت در قم همپای دوست صمیمی‌اش مرحوم حاج‌آقا مصطفی خمینی از مائده حکمت، معرفت و اخلاق امام خمینی بهره‌مند شد؛ حتی در  برخی تابستان‌ها که امام در روستای امام‌زاده قاسم تهران مستقر می‌شد، وی به‌طور شبانه‌روز از محضر امام بهره می‌برد.

عشق و علاقه به امام، حاج‌آقا مرتضی را در نیمه دوم دهه ۴۰ نیز به نجف اشرف کشاند. وی بعدها به ایران بازگشت و امام جماعت مسجد میرزا موسی (واقع در بازار تهران) شد و به بازاریان درس اخلاق می‌داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی تشیع پیکر حاج آقا مرتضی تهرانی كربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع مردم در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی

دریافت 2 MB کد خبر 6077199

دیگر خبرها

  • واگذاری بیش از ۳۳ هزار مسکن به مددجویان
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • فیلم/ اعلام انزجار زائران کربلا در حرم امام حسین(ع)
  • فردا؛تشییع و خاکسپاری پیکر جانباز شیمیایی در خرم آباد
  • اجتماع مردم در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی
  • چرا امام خمینی دعوت آیت الله حکیم را برای هجرت به نجف نپذیرفت؟
  • بدرقه پیکر بسیجی مدافع امنیت در شهرستان زهک
  • ابراز نگرانی شهروند تهرانی از خشک شدن درختان در حاشیه اتوبان فرودگاه امام خمینی (ره) + فیلم
  • بدرقه باشکوه پیکر مادر شهیدان بهمنی نژاد در گرگان + فیلم
  • بدرقه باشکوه پیکر مادر شهیدان بهمنی نژاد در گرگان