Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:10:10 GMT

کشاورزان دزفول 320 هزار تن چغندرقند تولید کردند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۰۸۶۹۳

کشاورزان دزفول 320 هزار تن چغندرقند تولید کردند

دزفول - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اعلام پایان برداشت چغندرقند از مزارع این شهرستان گفت: کشاورزان دزفول امسال موفق به تولید 320 هزار تن محصول چغندرقند شدند.

احمد زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:پائیز گذشته سه هزار و 636هکتار چغندرقند در دزفول کشت شد که نسبت به سال زراعی قبل حدود 800 هکتار افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نهاده های مورد نیاز این کشت شامل بذر با کیفیت ،کود و سموم علف کش با همکاری کارخانه های قند و مدیریت جهاد کشاورزی بین کشاورزان منطقه توزیع شد گفت:کشت چغندرقند در ایجاد اشتغال و گردش مالی کشاورزان و روستائیان موثر می باشد.
زارعی گفت:چغندرقند از جمله کشت های مورد علاقه کشاورزان دزفول و استان خوزستان می باشد که در تناوب زراعی و کاهش مصرف آب اهمیت زیادی دارد.
وی تعداد خانوارهای بهره بردار از کشت چغندرقند در شهرستان دزفول را حدود چهار هزار خانوار عنوان کرد.
اعتصاب رانندگان کامیون در کشور و امتناع از حمل و نقل در اردیبهشت امسال به کشاورزان چغندرکار شمال خوزستان خسارت زد.
7278/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي چغندرقند دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۰۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۲

در سال جاری حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده که سهم سواری‌ها یک میلیون و ۱۳۲ هزار دستگاه است.

به گزارش مهر، مهرداد خسروی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اظهار کرد: در سال جاری حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.

وی افزود: همچنین از این میزان حدود یک میلیون و ۱۳۲ هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با یک میلیون و ۷۱ هزار دستگاه تولید مدت مشابه پارسال، رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

خسروی بیان کرد: در مدت یاد شده ۱۶۶ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۳۲ درصد رشد برخوردار بوده است.

این مقام مسؤول وزارت صمت گفت: تولید بیش از ۴۰ هزار دستگاه انواع خودروی تجاری (ون-مینی بوس-اتوبوس-کامیونت-کامیون و کشنده) و رشد حدود ۲ درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

وی اضافه‌کرد: علاوه بر این، امسال حدود ۳۰۷ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید ۱۹۴ هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود ۵۸ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

خسروی تصریح کرد: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ درصد بوده است، در حالی که این سهم در سال ۹۸ حدود ۵ درصد بوده است.

مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در خصوص روند رو به رشد تولید موتورسیکلت نیز گفت: امسال نزدیک به ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شد که در مقایسه با تولید ۴۶۵ هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود ۲۸ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۱۷ واحد تولیدی دزفول به چرخه تولید
  • تولید لباس فرم مدارس با رعایت الگوی پوشش ایرانی و اسلامی
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای تولید لباس فرم مدارس با رعایت الگوی پوشش ایرانی و اسلامی
  • استفاده از علف‌کش جدید در طرح نوآوری جهش تولید
  • خرید نهال لیبل‌دار میوه و بادام، فقط ۳۰ هزار تومان
  • امسال یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۲
  • کسادی بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی در دزفول+فیلم
  • رزن دارای بیشترین کشت‌های زیر پلاستیک در استان همدان
  • ۴.۵ تن سم بین کشاورزان استان یزد توزیع شد/ مشکل تامین کود نداریم