Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@22:25:57 GMT

هشدار وزرای اقتصاد جهان در اجلاس G20

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۰۴۳۰

 وزرای اقتصاد بزرگترین اقتصادهای جهان در آخرین نشست کشورهای عضو G20 هشدار دادند که خطرات تنش‌های جغرافیایی رشد اقتصاد جهانی را از مسیر اصلی خود خارج می‌کند.

در آخرین نشست کشورهای G20 تأکید شد که رشد اقتصاد جهانی همچنان ثابت است و نرخ بیکاری به کمترین میزان دهه گذشته رسیده است. به هر حال وزرای اقتصاد تأکید کردند که رشد اقتصادی در بین اقتصادهای بزرگ جهان همگرایی کمتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هشدارها مربوط می‌شود به افزایش آسیب‌پذیری اقتصادی، افزایش تنش‌های جغرافیایی و تجاری، نابرابری‌های جهانی و ساختار ضعیف در اقتصاد جهان به ویژه در اقتصادهای پیشرفته. 

در این نشست وزرای اقتصاد کشورها اعلام کردند «ما می‌دانیم که برای فروکش این خطرات نیاز به مذاکره و گفتمان و اعتمادسازی است. ما تلاش می‌کنیم تا مشارکت در تجارت را بین اقتصادهای جهان افزایش دهیم.»

بر اساس این گزارش، در آخرین بیانیه که در آرژانتین در نشست G20 اعلام شد و به تنش‌های تجارت جهانی انتقاد کردند هیچ اشاره‌ای به آمریکا که منشأ این تنش‌ها در جهان بوده نکردند.

نشست وزرای اقتصادی G20 در بوینوس‌آیرس در حالی برگزار می‌شود که تنش‌های تجاری بین واشنگتن و پکن رو به افزایش است. این دو اقتصاد بزرگ جهان تعرفه‌های تجاری علیه یکدیگر اعمال کردند.

اخیراً دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی مصاحبه‌ای با CNBC اعلام کرده بود که می‌خواهد روی 500 میلیارد دلار کالای چینی تعرفه اعمال کند مگر اینکه پکن موافقت کند تا تغییرات بنیادی در انتقال تکنولوژی، یارانه‌های صنعتی و سیاست‌های سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایجاد کند.

همچنین در این نشست G20 تأکید شد که اقتصادهای نوظهور سازگاری بهتری برای مقابله با شوک‌های خارجی دارند اما هنوز با چالش‌هایی مواجه هستند چرا که نوسان بازار و ورود معکوس سرمایه وجود دارد.

کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول روز یکشنبه در حاشیه اجلاس وزرای اقتصادی G20 اعلام کرد که اقدامات اخیر تعرفه‌ای آمریکا احتمالاً باعث کاهش GDP جهان تا نیم درصد بشود. 

از ماه مارس ترامپ یکسری از تعرفه‌های جدیدی را از جمله روی فولاد و آلومینیوم و همچنین میلیاردها دلار کالاهای وارداتی از چین اعمال کرده است.

در طول کمپین‌های مبارزاتی ریاست جمهوری، ترامپ قول داد که سیاست‌های تجاری آمریکا را تغییر دهد و ترامپ بلافاصله اقدامات خود را با جنگ تجاری و اقدامات تعرفه‌ای آغاز کرد از جمله آنها عقب‌نشینی آمریکا از معاهده TPP و توافق تجارت ‌آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جهان رشد بیکاری رشد اقتصادی تجارت آرژانتین واشنگتن پکن رئیس جمهور آمریکا دلار سرمایه پول فولاد چین جنگ اقتصاد جهان اجلاس G۲۰ جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و قطر درباره حمله ایران

وزیر دفاع آمریکا و معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر در خصوص حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «خالد بن محمد العطیه» معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر در خصوص حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفتگو کردند.

آستین تأکید کرد که اگرچه ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست، اما به دفاع از اسرائیل و پرسنل آمریکایی ادامه خواهد داد.

وی همچنین بر تعهد ایالات متحده به مشارکت دفاعی دوجانبه قوی با قطر تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و قطر درباره حمله ایران
  • خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC
  • رتبه تورمی ایران در جهان مشخص شد
  • وزیر خارجه مصر پیام ایران را به رژیم اسرائیل رسانده است
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پی تنبیه اسرائیل
  • نشست نماینده ولی فقیه در استان با اعضای شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان هرمزگان