Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@07:48:57 GMT

طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن ۲۱ در سمنان رصد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۰۵۳۹

طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن ۲۱ در سمنان رصد می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن ۲۱ در سمنان رصد می‌شود. ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس بابایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمعه پنجم مردادماه طولانی‌ترین خسوف قرن 21 در سمنان به وقوع می‌پیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارشناسان مدت‌زمان این خسوف را 103 دقیقه اعلام کردند افزود: این سازمان اردوی رصدی با حضور برترین منجمان برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به اینکه این اردو در جنوب کویر سمنان برگزار می‌شود تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این اردو از ساعت 19 و 30 دقیقه برگزار می‌شود و تا حدود یک و 30 دقیقه بامداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این خسوف مصادف با 27 جولای سال 2018 به وقوع می‌پیوندند یادآور شد: این خسوف در ساعات اولیه بامداد روز شنبه ششم مردادماه به وقوع می‌پیوندد.

بابایی با اشاره به اینکه قوی‌ترین تلسکوپ‌های استان سمنان برای رصد این واقعه در اردوی رصدی استان سمنان به‌کارگیری می‌شود تأکید کرد: علاقه‌مندان برای دیدن این رخداد طبیعی در این اردو ثبت‌نام کنند.

وی ابراز داشت: شرکت‌کنندگان در این اردو می‌توانند علاوه بر تماشای خسوف ستارگان و سایر سیاره‌های کهکشان را رصد کنند.

انتهای پیام/م

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: ظهر امروز وقوع یک فقره حریق و انفجار گاز پیک نیک در طبقه سوم ساختمان مسکونی واقع در محله حکم آباد به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

وی افزود: به محض اطلاع از وقوع این حادثه تیم‌های عملیاتی آتش نشانی به محل اعزام شدند.

ململی بیان کرد: به دلیل وقوع انفجار صورت گرفته در این ساختمان، بخشی از دیوار‌ها تخریب شده و به وسایل منزل آسیب رسیده بود.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین عنوان کرد: در این حادثه به علت شدت انفجار سیلندر پیک نیک یک نفر خانم مصدوم شده بود که توسط عوامل اورژانس حاضردرمحل به بیمارستان منتقل شد.

ململی گفت: علت دقیق حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • کری سنگین وینی: 90 دقیقه‌ها در برنابئو طولانی‌ترند!
  • نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در مسیر استان سمنان
  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین