Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس در برنامه پایش گفت: سال گذشته و در جریان بررسی برنامه ششم توسعه نمایندگان مجلس ماده 29 برنامه ششم توسعه را تصویب کرد که به موجب این ماده قانونی دولت مکلف است، طی سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام و امکان تجمیع تمامی پرداخت‌ها به مقامات، روسا و مدیران همه دستگاه‌های اجرایی شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه با گذشت موعد مقرر و بیش از سه ماه از پایان مهلت دولت تاکنون در این زمینه اقدامی نکرده و معاون رئیس جمهور اخیراض اعلام کرده دسترسی عمومی برای مشاهده دریافتی و حقوق مدیران را امکان پذیر نیست و سایر قوا هم در این زمینه همکاری نمی‌کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس در این زمینه گفت: دولت در این زمینه تعلل کرده است ، عده‌ای در دولت نمی‌خواهند شفاف سازی حقوق پرداختی انجام شود، چون که ممکن است دست خودشان رو شود . در حال حاضر برخی از افراد دچار زیاده خواهی ها شده اند و نمی‌خواهند حقوقشان افشا شود .

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: این افراد سعی می کنند از اجرای این قانون طفره روند ، در زمان اجرای این قانون هم مخالفت هایی زیادی از طرف برخی نمایندگان و اعضا دولت صورت گرفت . ما اعتقاد داریم همه مردم باید حقوق ها را ببینند ، مردم کارفرما هستند و دولت و مجلس و قوه قضائیه پیمانکار و مردم باید بدانند چه کسی به چه میزان حقوق می‌گیرد .

وی اظهارداشت: دولت از خودش شروع کند و من قول می دهم اگر کسی حقوقش را افشا نکرد، ما در مجلس پیگیری و برخورد کنیم . من به عنوان یک نماینده و از طرف نمایندگانی که دغدغه افشای حقوق و شفاف سازی را دارند به رئیس جمهور ، رئیس مجلس و قوقه قضائیه هشدار می دهم اطلاعات و حقوق مدیران زیر مجموعه شان را منتشر کنند و اگر اینکار را نکنند، در مجلس با آنها برخورد می‌کنیم.

یک مقام بانک مرکزی‌: وزارت صمت لیست دریافت کنندگان ارز را سانسور کرد

مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در گفت‌وگو با برنامه پایش و در مورد انتشار لیست دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی گفت: رئیس جمهور به بانک مرکزی و وزارتخانه های متولی واردات کالا دستور دادند آمار گیرندگان ارز دولتی را منتشر کنند ، با توجه به درخواستی که از طرف وزارت صنعت ، معدن و تجارت در تاریخ ده تیرماه داشتیم، فهرست کالایی منتشر شد ، دو روز بعد از آن لیست دریافت کنندگان ارز 4200 خودرویی نیز منتشر شد.

مهدی کسرایی پور افزود: البته این دو لیست شامل همه کسانی که ارز گرفتند نبود و وزارتخانه صنعت معدن و تجارت برخی از اسامی را منتشر نکرد. لیستی هم که آقای آذری جهرمی منتشر کرد، لیست تخصیص ارز بود نه تامین ارز ، واردات فرایند مشخصی دارد و ثبت سفارش ، تخصیص و تامین ارز از مراحل ورادات است .

تا دو آینده اسامی دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی منتشر می‌شود

وی در مورد زمان انتشار لیست دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی گفت : ما به عنوان بانک مرکزی دغده هایی داشتیم و امروز در جلسه‌ای که با حضور اقای جهانگیری داشتیم، مقرر شد که بانک مرکزی ظرف دو روز اینده لیست کلیه ارز بگیران را منتشر کند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«علی خزایی» از حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

* در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

این دوره انتخابات تفاوت‌های اساسی با سایر دوره‌ها داشت، در بین لیست‌های اصولگرایی، اقبال اغلب مردم کمتر به سوی لیست کامل بود و گزینشی افراد را انتخاب کردند و طبقه اصلاحات متوسط هم تمایل بسیار کمی به رأی دادن داشتند.

کلیت مجلس همانند دوره فعلی اصولگرا هستند، حدود ۵۰ نفر مستقل ،۴۰ نفر از لیست‌های مرتبط با کارگزاران، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان به مجلس راه یافتند.

بانوان بیش از ۱۰ نفر هستند و احتمال افزایش آن در میان‌دوره‌ای ای هست، در کل آرایش جدیدی در مجلس دوازدهم حکم فرما است و نگاه مردم به تغییر و تحول است، زیرا ۱۴۷ نماینده فعلی دیگر در مجلس آتی حضور ندارند، نکته جالب این دوره راهیابی نماینده دلیجان و محلات با بیش از پنج هزار رأی به بهارستان است.

* مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

مسائل مربوط به افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی سازی جهش تولید، حمایت از کشاورزی، توجه بیشتر به امور کارگران و فرهنگیان و ورزشکاران، تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و قراردادی، توسعه معیشت، اشتغال، ازدواج، مسائل فرهنگی و هنر، و بهداشت و درمان از اولویت‌های ماست.‌

* اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

نظر به اولویت امور مردم، کمیسیون اقتصادی، علاقه خودم کمیسیون فرهنگی و یا آموزش است.‌

* مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

چالش‌های استان تهران بسیار زیاد هست، اهم آن بحث مسکن، حاشیه نشینی، آب، بهداشت و درمان، فرو نشست، حمل و نقل عمومی، امنیت، اشتغال، اتباع و موارد متعددی که در آینده مفصل به آن اشاره خواهم نمود.

کد خبر 6080399

دیگر خبرها

  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • افشاگری مسعود پزشکیان درباره نقش دولت در دریافت سکه و زیرمیزی توسط پزشکان
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد