Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیکر آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی امروز دوشنبه یکم مردادماه با حضور مردم مومن تهران برای خاکسپاری به سمت کربلا بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، پیکر آیت الله آقا مرتضی تهرانی، امروز دوشنبه یکم مردادماه در بین خیل عظیمی از مردم مومن تهرانی تشییع شد.

بر این اساس، صبح امروز مراسمی در منزل این عالم ربانی برگزار شد و سپس میثم مطیعی به قرائت زیارت عاشورا و مداحی پرداخت و سپس حجت الاسلام عبدالعلی تهرانی فرزند آن عالم وارسته بر اساس وصیت نامه پدر نماز میت ایشان را اقامه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، جمعی از شاگردان و دوستداران این عالم ربانی در خیابان دزاشیب حاضر شده و از محل منزل ایشان تا نزدیکی میدان تجریش پیکر ایشان را بدرقه کردند.

حجت الاسلام عبدالعلی تهرانی، فرزند آن مرحوم در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص جزییات خاکسپاری پدرش گفت: پدر بنده مزاری را در شهر کربلا خریداری کردند و وصیت کرده بود که در شهر کربلا دفن شود به همین منظور پیکر ایشان برای خاکسپاری به عتبات منتقل خواهد شد.

وی در مورد مراسم ترحیم آن مرحوم نیز افزود: مراسم سوم آیت الله آقا مرتضی تهرانی روز چهارشنبه سوم مردادماه در مسجد میرزاموسی واقع در بازار بزرگ تهران از ساعت 10 تا 12 برگزار خواهد شد. این مسجد مکانی است که آیت الله مرتضی تهرانی در آن درس اخلاق تدریس می کردند و امام جماعت بازاریان بودند.

فرزند آن مرحوم تاکید کرد: مراسم یادبودی را هم در روز پنجشنبه چهارم مردادماه) در حسینیه آیت الله تهرانی، واقع در میدان قدس، خیابان شهید کبیری، خیابان عمار، کوچه شهید صالحی، کوچه منصور بعد از نماز مغرب برگزار خواهیم کرد.

 

گفتنی است، آیت الله مرتضی تهرانی برادر بزرگ تر آیت الله آقا مجتبی تهرانی بود و از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) به شمار می رفت. ایشان دوره سطح علوم حوزوی را در دوران نوجوانی سپری کرده و در سن 18 سالگی با مهاجرت به شهر قم در زمره جوان ترین شاگردان درس خارج آیت الله العظمی بروجردی و امام خمینی (ره) قرار گرفت.

این عالم ربانی در دوران حضور خود در قم همراه دوستان خود همچون آقا مصطفی خمینی از مائده حکمت، معرفت و اخلاق امام خمینی (ره) بهره مند شد. میزان علاقه ایشان به امام خمینی (ره) باعث شد در نیمه دوم دهه 40 ایشان به نجف اشرف سفر کنند. سپس پس از بازگشت به ایران و پیروزی انقلاب اسلامی از پذیرش هرگونه مناصب سیاسی نیز امتناع کردند.

 

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس امام رضا ع زلزله کرمانشاه حادثه منا مساجد هرمزگان فلسطین دولت کانون های مساجد استان زنجان مرتضی تهرانی مجتبی تهرانی تشییع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در اعلامیه مطبوعاتی انتشارات بین‌الملل آکوبر که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفت، عمیقاً و صادقانه ابراز تأسف شده است.

در بیانیه این انتشارات آمده است: دلیل نگارش این نامه ابراز تأسف صادقانه و عمیق در مورد مناقشه اخیر ایجادشده در رابطه با روایتی از آیت‌الله روح‌الله خمینی در یکی از کتاب‌های منتشرشده توسط ما می‌باشد. ما متوجه شدیم که عنوان استفاده‌شده برای ایشان نه‌تنها نادرست، بلکه عمیقاً برای بسیاری از افراد و جوامع توهین‌آمیز می‌باشد.

این انتشارات که بعد از این اقدام با موجی از اعتراضات اجتماعی در هند و دیگر کشورها مواجه شده است، تأکید کرد: ما به سنگینی اشتباه خود معترف بوده و اعتقاد داریم که چنین توصیفات نادرستی نه‌تنها باعث خدشه‌دار شدن حقیقت و عدالت می‌گردند، بلکه به کلیشه‌های آسیب‌زننده نیز دامن می‌زنند. ما اهمیت اصلاح سریع و صریح این اشتباه را درک می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: صمیمانه‌ترین عذرخواهی را نسبت به تمامی افرادی که تحت‌تأثیر این غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز می‌نماییم. قصد ما هرگز نشر اطلاعات غلط و کمک به ترویج روایت‌های زیان‌آور نبوده است.

این ناشر تأکید کرد که در واکنش به این اقدام، در حال اتخاذ اقدامات فوری جهت اصلاح این وضعیت است و افزود: ما به بازبینی و بررسی محتوای خود جهت حصول اطمینان از دقت، رعایت انصاف و حساسیت در بازنمایی‌های‌مان، متعهد می‌باشیم، علاوه بر این، ما یک تصحیح و عذرخواهی رسمی در کتاب‌های آتی و سکوهای برخط خودمان صادر خواهیم کرد.

کد خبر: 1228911 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • مطهری امام
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد