Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@03:18:35 GMT

اردبیل پرچمدار شعر آئینی در کشور است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۱۳۵۰

اردبیل پرچمدار شعر آئینی در کشور است


رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: شعرا و نویسندگان استان اردبیل پرچمدار شعر آئینی در کشور هستند و باید این جایگاه حفظ و مورد صیانت قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، امیر رجبی در همایش جریان‌شناسی شعر آئینی که در خانه معلم اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ما به صورت دوره‌‌ای این همایش‌ها و نشست‌های تخصصی را با حضور شاعران و نویسندگان برگزار می‌کنیم و تلاش ما بر این است تا خروجی این نشست‌ها به اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در شان چنین مجموعه‌ای نیست که اشعار نازل و گاه سخیف و بی‌معنا وارد مجموعه شعر آئینی شده و تاریخ پرافتخار این مجموعه را مخدوش و زیر سوال ببرد در حالی که باید به تقویت و توسعه شعر آئینی همتی راستین داشته باشیم.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: ما در حوزه هنری از همت و تلاش فعالان این حوزه قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در بهترین و اصیل‌ترین شرایط شعر آئینی مورد توجه و دقت قرار گیرد و بیش از هر زمان دیگر به برکت این مجموعه ارزشمند بتوانیم فرهنگ عاشورایی و حسینی را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.
رجبی ضرورت رشد و تعالی شعر آئینی را بر محور و مدار پایتخت حسینیت یادآور شد و گفت: شعرا و نویسندگان ما همواره پرچمدار این جریان ناب شیعی و حسینی بودند و حفظ این جایگاه بر جوانان نسل امروز واحب و ضروری به نظر می‌رسد.
وی ادامه داد: در قالب چنین نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی چندین کتب ارزشمند در این زمینه در حال تدوین است به طوری که به زودی منتخبی از اشعار آئینی قرائت شده در قالب کارگاه‌های شعر آئینی تدوین و به چاپ رسیده و در اختیار مداحان و مرثیه‌سرایان قرار خواهد گرفت.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل تصریح کرد: ما امروز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر همایش جریان‌شناسی شعر آئینی را با حضور شاعران برجسته برگزار می‌کنیم و امیدواریم با این شعرخوانی و دور هم بودن شعرایی همچون استاد شاهی، غفاری، هادی، نعمتی، بقاء و ... بتوانیم در این حوزه منسجم‌تر و قوی‌تر حرکت کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان اردبیل پایتخت رشد و تعالی شعر مداحان نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزمو چاینا، این سری دارای تراشه جدید Kirin۹۰۱۰ هستند. تراشه جدید به طور واقعی آزمایش شده و عملکرد آن بهتر از انتظارات و بدون داغ شدن دستگاه بوده است.

Kirin۹۰۱۰ جایگزین تراشه های Kirin۹۰۰۰ شده که روی گره پردازشی کلاس ۷ نانومتری نسل دوم SMIC ساخته شده که به آن N+۲ نیز می گویند. تراشه های Kirin ۹۰۰۰ نیز براساس همین فرایند فناورانه ساخته شده اند.

SMIC بزرگترین پیمانکار تراشه سازی چین در جهان است. با توجه به ذخیره محدود موبایل های Pura ۷۰، پیش بینی می شود ظرفیت تولید تراشه های جدیدKirin هنوز محدود باشد. با این وجود تولید یک مدل پرچمدار جدید با تراشه جایگزین نشان می دهد هواوی اندک اندک چالش ذخایر تراشه خود را در بحبوحه تحریم های آمریکا با کمک نسخه های داخلی برطرف می کند.

البته اینکه SMIC چگونه توانسته تراشه های مذکور را بدون دسترسی به ابزارها و فناوری های خارجی بسازد، هنوز مشخص نشده است.

طبق گزارش ها تراشه جدید Kirin۹۰۱۰ دارای هسته خوشه ای مشابه نسخه های پیشین است. می توان Kirin۹۰۱۰ را یک نسخه تراشه Kirin۹۰۰۰ دانست که نسبت به نمونه های پیشین بازده بالاتری دارد.

با این وجود به نظر می رسدKirin۹۰۱۰ با وجود قدرت رایانشی بیشتر، سرعت عملکرد هسته آن کندتر است.

براساس گزارش های پیشین سریPura ۷۰ موبایل هایی پرچمدار با تمرکز بر عکاسی هستند. این سری شامل ۴ مدل Pura ۷۰، Pura ۷۰پرو، Pura ۷۰پرو پلاس و Pura ۷۰اولترا است.

کد خبر 6092832

دیگر خبرها

  • امروز پرچمدار و جلودار تحول در کشور، آموزش و پرورش است
  • امروز پرچمدار و جلودار تحول در کشور، آموزش و پرورش است/ شهید مطهری معلم تراز انقلاب بود
  • آموزش و پرورش پرچمدار تحول در کشور است
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند