Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، شب گذشته (یکشنبه 31 تیر 97) مهمان برنامه «10:10 دقیقه» بود.

پورابراهیمی در بخشی از اظهاراتش از بی توجهی بانک مرکزی به ارزهای دیجیتال انتقاد کرد.

 

بیشتر بخوانید: مشکل رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس بانک مرکزی چیست؟ + فیلم 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/ سیاست مجلس و دولت درباره ارزهای دیجیتال چیست؟ +فیلم

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانلود فیلم 10 و 10 دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که به معنای نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی است، برای دومین سال متوالی به ۶۳.۷ درصد رسیده است.

آمار بانک مرکزی آلمان همچنین حاکی از آن است که نسبت بدهی دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی برای چهارمین سال متوالی از مرز ۶۰ درصد عبور کرده است. این مرز بر اساس قرارداد ماستریخت اتحادیه اروپا به عنوان حداکثر میزان سقف برای نسبت بدهی کشور‌های عضو این اتحادیه به تولید ناخالص داخلی آنها تعیین شده است.

به نوشته دویچه وله، میزان بدهی دولت فدرال آلمان به ویژه به علت حمایت‌هایی که برلین به تازگی با تعیین سقف نرخ قیمت برای گاز و برق در حمایت از مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها انجام داد، ۷۵ میلیارد یورو افزایش پیدا کرده است.

ماه گذشته بانک مرکزی آلمان گزارش داده بود که این کشور به خاطر کاهش تقاضا‌های داخلی و خارجی برای خرید تولیدات آلمان در کنار پائین آمدن سرمایه‌گذاری داخلی وارد رکود اقتصادی شده است.

بانک مرکزی آلمان همچنین از افزایش نرخ بهره که موجب بالا رفتن هزینه تأمین سرمایه از طریق دریافت وام شده است، به عنوان یکی از عوامل کاهش سرمایه‌گذاری داخلی در این کشور یاد کرده است.

از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین در سال ۲۰۲۲، قیمت حامل‌های انرژی در آلمان افزایش یافت و موجب شد تا اقتصاد صنعت محور این کشور برای چهار دوره سه ماهه متوالی، رشد صفر درصدی یا حتی رشد منفی را تجربه کند.

بانک مرکزی آلمان اعلام کرده است که هنوز شاهد آغاز روند بهبود اوضاع اقتصادی در کشور نیستیم و احتمالاً در سه ماهه نخست امسال هم شاهد پائین آمدن تولید ناخالص داخلی در کشور خواهیم بود.

این بانک اعلام کرده که با تداوم رشد منفی اقتصادی آلمان، این کشور احتمالاً درگیر رکود اقتصادی شده است.

عملکرد ضعیف اقتصاد آلمان پرسش‌هایی را نسبت به پایدار بودن مدل اقتصادی این کشور مطرح کرده و منتقدان می‌گویند که بخش قابل توجهی از اقتصاد این کشور که وابستگی شدید به حامل‌های انرژی داشته و در برابر افزایش قیمت این حامل‌ها آسیب‌پذیر هستند، در حال از دست دادن قدرت رقابت در بازار جهانی است و این مساله در نهایت به تغییر ساختار اقتصاد آلمان منجر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی آلمان پیشتر نیز هشدار داده بود که دوران «ضعف اقتصادی» آلمان می‌تواند بیش از حد انتظار ادامه یابد و بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا تاکنون وارد رکود شده است.

بر اساس گزارش این بانک، رکود اقتصادی آلمان به دلایل متعددی مانند کاهش فعالیت‌های ساخت و ساز، اعتصابات و کاهش تقاضای خارجی بوده است.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین
  • غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد
  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس