Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:39:39 GMT

نشست اقتصاد مقاومتی زیر کولرهای خاموش

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۱۶۷۵

نشست اقتصاد مقاومتی زیر کولرهای خاموش

تهران ـ ایرنا ـ نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با موضوع کم آبی برگزار شد اما زیر کولرهای خاموش.

به گزارش خبرنگار ایرنا حاضر در استانداری تهران این نشست عصر آخرین روز تیرماه امسال (یکشنبه) درحالی در اوج گرمای پایتخت ساعت 15 شروع شد که برابر بخشنامه ابلاغی، سیستم های سرمایشی نهادهای اجرایی از ساعت 13:30 باید خاموش می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محل این نشست در سالن جلسات طبقه 16 ساختمان استانداری تهران قرار داشت؛ جایی که سقف آن به شکل گنبدی است و حرارت و نور آفتاب مستقیم به پایین بازتاب دارد و از آنجا که استاندار تهران خود ابلاغیه تغییر ساعت کاری ادارات و الزام خاموشی سیستم های سرمایشی در ساعت 13:30 را صادر کرده بناچار فرمان به خاموشی کولرها داده شده بود.
هنگام شروع جلسه، همه صندلی ها تقریبا پر بود و با احتساب خبرنگاران و کارکنان روابط عمومی استانداری تعداد به نسبت زیادی در اتاق حاضر بودند که بر گرمای هوا می افزود و برخی اعضای جلسه به علت شدت گرما برای آنکه زیر تابش مستقیم نورخورشید نباشند به حاشیه اتاق رفتند و استاندار نیز گفت: اگر گرمتان است کت هایتان را درآورید.
به گزارش ایرنا براساس ابلاغیه استانداری، ساعت کار همه ادارات اجرایی ستادی و استانی شهر تهران از ساعت 6:30 تا 14 و در شهرستان های استان از 6:30 تا 13:30 اعلام شده است و تا 19 مرداد این بخشنامه اعتبار دارد.
در این نشست تنها چهار پنکه دستی فعال شده بود تا تبادل هوا انجام شود و مدیران در چنین شر ایطی راهکارهای تامین آب و مقابله با کم آبی در استان را بررسی کردند.

**کم آبی را جدی بگیریم
از آنجا که موضوع اصلی جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درباره کم آبی بود، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نقش مهمی در ارایه گزارش و بیان مشکلات موجود داشت که گفت: شرایط آبی تهران و البرز بسیار ویژه است و این دو استان تا ١٥ سال آینده بحران جدی آب خواهند داشت.
محمدرضا بختیاری که تلاش داشت بحرانی بودن شرایط بویژه در آینده بهتر القا کند اظهارداشت: حتی اگر همه برنامه های تعادل بخشی و بهره وری در استان تهران رعایت شود و مردم نیز رعایت کنند تهران تا ١٥ سال آینده ٢٠٠ میلیون مترمکعب کسری آب خواهد داشت.
وی راهکار مقابله با کمبود آب را تعریف منابع آبی جدید و مقابله با مهاجرت بی رویه به تهران ذکر کرد.
بختیاری ادامه داد: تا سه سال آینده یک میلیون و صد هزار نفر به جمعیت مسکن مهر پردیس و پرند اضافه خواهد شد که نیازمند صد میلیون مترمکعب آب است که می تواند بحرانی جدی ایجادکند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه حدود 35 درصد مصرف کل آب استان به شرب اختصاص می‌یابد افزود: گر چه امسال بهار نسبتا پربارشی داشتیم اما باز هم بخشی از منابع تامین نشد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در استان تهران 250 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم در حالی‌که سال گذشته این مقدار 340 میلی‌متر بوده است.
بختیاری گفت: حجم مخازن سدهای تهران 810 میلیون مترمکعب است در حالی‌که سال گذشته در این تاریخ یک میلیارد مترمکعب بود.
بختیاری با بیان اینکه در زمان حاضر حدود 300 میلیون مترمکعب کسری آب در مخازن سدهای تامین کننده آب شرب تهران داریم اظهارداشت: کمبود میزان بارندگی در پاییز و زمستان سال گذشته طی 40 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
این مسئول تاکید کرد: فقط 10 درصد ذخیره برفِ سال آبی گذشته را داشتیم و 90 درصد ذخیره برف کاهش پیدا کرد.
به گفته بختیاری نگاه جامعه به مقوله آب بسیار تغییر کرده و بخش زیادی از شهروندان ضرورت توجه به این بحران را حس کرده‌اند اما حدود 20 درصد مردم تهران همچنان به همان رفتار قبلی خود در مصرف آب ادامه می‌دهند.

** ضرورت ساماندهی چاه های آب
استاندار تهران نیز در این نشست که مختص بررسی وضعیت آب تهران بود با بیان اینکه استان تهران نیازمند مراقبت جدی منابع آبی است بر ساماندهی چاه های آب تهران تاکید کرد.
محمد حسین مقیمی مطالعه دقیق وضعیت آبهای زیرزمینی تهران را خواستار شد و از ساماندهی نشدن چاه های آب اظهار نارضایتی کرد.
وی با بیان اینکه باید آب های سطحی را مدیریت کرد افزود: نباید اجازه دهیم آب های سطحی بسادگی به آب های غیرقابل مصرف در کشاورزی و صنعت تبدیل شوند.
مقیمی گفت: یکی از مظاهر تحقق اقتصاد مقاومتی این است که پساب ها به آب قابل مصرف در بخش صنعتی و کشاورزی غیرمثمر تصفیه شود.
به گزارش ایرنا به نقل از مسئولان متولی،وضعیت منابع آبی امسال سبب کاهش تولید برق نیروگاههای برق آبی شده و طی یک ماه گذشته خاموشی های برق در نقاط مختلف کشور ازجمله استان تهران را به دنبال داشته است.
تهرام/6139/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است

مولوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در رابطه به سفر شماری زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت‌های خارجی به افغانستان گفت: افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از نگاه اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد.

مجاهد در صفحه‌ ایکس خود نوشته است «در این اواخر پایتخت کشور شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت‌‌های خارجی است. در این میان، دید و بازدید معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیئت همراه اش و دیپلماتان کشورهای روسیه، مالیزیا، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقامات طالبان قابل توجه است.»

وی افزوده است اشتراک هیئت افغانی تحت ریاست ملا حمیدالله آخندزاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در یک نشست مهم در شهر ترمذ ازبکستان، نمایانگر آنست که طالبان در سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با آن تامین بوده و رفت و آمدها وجود دارد.

به گفته‌ی وی؛ روابط یادشده با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

  به باور او؛ این تلاش‌‌ها برفعالیت دستگاه دیپلماسی و در عموم به تأمین مناسبات همه جانبه طالبان دلالت می‌کند، همچنین این دیدارها، نشست‌ها و رفت وآمدهای مهم نتایج خوب در عرصه اقتصادی برای افغانستان در قبال دارد.

مولوی ذبیح الله مجاهد بیان داشته است «برداشت بعضی‌ها که افغانستان دیگر منزوی و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، نادرستی اینها ثابت شد. اکنون معلوم شد که افغانستان هم ازنگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام های صعودی بر می دارد و این تلاش ها بیشتر گردیده و تسریع خواهد شد.»

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است