Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژوهشگران امیدوارند با تکمیل این روش درمانی بتوان در آینده جلوی برخی عوارض ناشی از کهنسالی را گرفت و به افراد مسن کمک کرد تا نه تنها مو‌هایی پرپشت داشته باشند، بلکه از پوستی شاداب و جوان نیز برخوردار باشند.

میتوکندریا اندامکی در سلول‌های بدن انسان است که وظیفه آن انتقال انرژی شیمیایی موجود در مواد غذایی و ذخیره سازی آن در بخش‌های مختلف بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع این اندامک باعث تولید انرژی مورد نیاز سلول‌های بدن می‌شود و اختلال در عملکرد آن در سنین بالا موجب کمبود انرژی در سلول‌ها و تضعیف عملکرد بخش‌های مختلف بدن و همین طور تحلیل عضلات بدن، ریزش مو و ایجاد چین و چروک بر روی پوست می‌شود.

محققان از سال‌ها قبل می‌دانستند که اختلال در عملکرد میتوکندریا همزمان با افزایش سن افراد اتفاق می‌افتد و مشکلاتی مانند بیماری دیابت، اختلالات عصبی و حتی سرطان را به وجود می‌آورد. اما تا به امروز موفق نشده بودند راه حلی برای این مشکل بیابند.

پژوهشگران در بررسی‌های جدید خود برای اولین بار توانسته اند با مهندسی معکوس فرایند تخریب میتوکندریا به مدلی برای بازسازی آن دست یابند. استفاده از این مدل در موش‌ها طی یک بازه زمانی هشت هفته‌ای باعث شد تا روند ریزش مو‌های آن‌ها متوقف شود و آثار چین و چروک از پوست آنان محو شده و علائم پیری سیستم عصبی آن‌ها از بین برود. آنان امیدوارند با انجام بررسی‌های بیشتر بتوان در آینده نه چندان دور این الگو را بر روی انسان نیز پیاده کرد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

آثار چین و چروک پوستی در پیری از بین می‌رود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی عصر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: سرمایه انسانی مهمترین واساسی ترین منبع حیاتی هرکشوری است. رشد وپیشرفت درحوزه ای ازنیاز های جامعه مرهون موتورمحرکه ای به نام جوان است. رشداقتصادی بدون وجود نیروی جوان در عرصه کاروتولیدوفن آوری ممکن نیست.

وی ادامه داد: اقتدارنظامی وابهت بین اللمللی بدون جوان متعهدغیوردرعرصه دفاع وآماده رزم تحقق نمی یابدرشدعلمی وسایرمقوله هایی که هرجامعه برای بقا وحیات به آن نیازدارد بدون سرمایه انسانی آماده وبانشاط میسر نخواهد بود.

یوسفی افزود: متأسفانه از دهه هفتادتاکنون مسئولین وقت دراشتباهی بزرگ موضوع تهدیدنسل را دربرنامه های خود قرار دادند وبه جای مدیریت درست سرمایه جوان کشورآن را معضل دانسته والان پنجره جمعیتی کشور در حال بسته شدن است واز دغدغه‌ای همه دلسوزان آینده کشوربحث رشد جمعیتی است. رهبر عزیزدر این رابطه ضمن عذر خواهی ازخدا ومردم ادامه این روند را غلط دانستند ودر توصیه‌های مکرر خود مسئولین وآحاد مردم بخصوص نخبگان وخواص رامتوجه خطربزرگ کاهش نسل نمودند.درمورد فرمایشات ارائه شده در خصوص ازدواج، تکثیر نسل و پیری جمعیت، مسئولین ونخبگان نظام اسلامی وظایف متعددی برعهده دارند.

یوسفی گفت: حل معضل پیری جمعیت وافزایش نسل، نیازمندهمکاری وتلاش همگانی همه آحاد جامعه، به ویژه مسئولین ونخبگان نظام اسلامی است.بااتخاذرویکردی جامع و چندجانبه، وبااستفاده ازابزارها و روش‌های مختلف، می‌توان به تدریج شاهدبهبود وضعیت ازدواج و فرزندآوری درکشورو ارتقای سلامت و پویایی جامعه بود.

کد خبر 6088187

دیگر خبرها

  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • بهترین زمان تعویض تسمه تایم هایما S7 + علائم خرابی
  • عکس| امیر تتلو با لباس های چروک و مو و ریش های تراشیده!
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود
  • عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد