Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به مشارکت مردم استان در پرداخت صدقات گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان مردم استان تهران صدقه پرداخت کردند. ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، محسن ولیئی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد استان تهران، با بیان اینکه استان تهران کمترین جمعیت تحت پوشش کمیته امداد را نسبت به جمعیت استان دارد اظهار داشت: یک درصد جمعیت استان تهران تحت پوشش کمیته امداد هستند که البته به سبب وجود خیریه‌های متعدد و کمک شهرداری تهران در کمک به محرومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: تعداد خانواده‌های معیشت بگیر در سال 94، 67 هزار نفر در سال 95، 59 هزار نفر و در سال 96، 53 هزار نفر برآورد شدند، همچنین خانواده‌های کمک به معیشت بگیر زندانی در سال 94، هزار و 942 نفر، در سال 95، هزار و 900 و در سال 96، هزار و 400 نفر بودند که تعداد آن‌ها کمتر شده است.

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران سپس با اشاره به اشتغال مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: در مجموع 11 هزار و 280 نفر از مددجویان مشغول به کار شدند، ضمن اینکه در حوزه کاریابی برای 94 هزار نفر اشتغال ایجاد شد که نکته مثبت تعامل با کارفرمایان از طریق بسته‌های تشویقی ‏بود.

ولیئی با اشاره به تعداد افراد خودکفا شده در کمیته امداد استان گفت: در مجموع 3 هزار و 835 خانوار کمیته امداد استان تهران خودکفا شدند، همچنین 20 هزار مددجو  یعنی 30 درصد مددجویان کمیته امداد استان تهران فاقد مسکن هستند، ضمن اینکه مسکن 5 هزار و 600 خانوار نیاز به بازسازی دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مشارکت مردمی بیشترین میزان توجه در استان تهران است تأکید کرد: 107 میلیارد تومان مشارکت مردمی در سال 94 به 112 میلیارد در سال 95 و 161 میلیارد تومان در سال 96 افزایش داشته است، همچنین 60 میلیارد تومان در حوزه اکرام و 40 میلیارد تومان در حوزه صدقات جمع‌آوری شده است.

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران اظهار داشت: با 44 دستگاه تفاهم‌نامه داریم که خروجی مناسبی دارند و در سال 96، 18 میلیارد تومان از طریق این دستگاه‌ها کمک شده است.

ولیئی با اشاره به نقاط ضعف استان تهران بیان کرد: سارقان صندوق‌های صدقات، عدم تخصیص بودجه تبلیغاتی، بدهی انباشت شده در حوزه درمان و نبود نیروی کار کافی در طرح‌های اجرایی از مشکلات استان تهران است که در همین زمینه در سال 94 و 95،  95 درصد صندوق‌های استان تهران جمع‌آوری و 12 هزار صندوق اصلاح وایمن‌تر شدند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال 3 میلیارد و 940 میلیون تومان مردم استان تهران صدقه پرداخت کردند بیان کرد: با 450 مرکز درمانی طرف قرارداد در استان هستیم، ضمن اینکه بیش از 3 میلیارد تومان برای درمان مددجویان سایر نقاط کشور هزینه شده است.

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران همچنین با اشاره به نقاط قوت استان تهران افزود: بهره‌گیری از طرح‌های نوین در جذب مشارکت‌های مردمی، تعداد زیاد خیرین و مراکز اقتصادی در استان تهران، وجود فرصت‌های شغلی و بازار کار مناسب، اجرای طرح هر مسجد یک جهیزیه و تعامل با دستگاه‌های مختلف از جمله ویژگی‌های استان تهران است که باید به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/م

R7840/P1486/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093780

دیگر خبرها

  • ما میراث‌دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم/ وظیفه داریم یگانه بودن جایگاه شیراز را پاس بداریم
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه