Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
یک جراح شانه و آرنج با اشاره به راه‌کارهای درمانی بیماری آرنج تنیس بازان، گفت: این عارضه بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که کار زیاد با دست انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مرتضی نخعی امرودی، جراح شانه و آرنج در ارتباط با بیماری آرنج تنیس بازان، اظهار داشت: این بیماری بیشتر افراد جوانی را گرفتار می‌کند که کار زیاد با دست انجام می‌دهند، همچون کارمندان، افرادی که منشی یا تایپیست هستند و یا کار دفتری طولانی انجام می‌دهند، افرادی که بار جابجا می‏کنند و یا زیاد ورزش می‏‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علائم بیماری آرنج تنیس بازان، درد در قسمت بیرونی آرنج است که گاهی به سمت پایین تا وسط ساعد، و یا به سمت بالا تا وسط بازو انتشار می‌‏یابد. اغلب شدت درد کم است ولی گاهی شدید می‏‌شود به طوری که فرد نمی‌تواند کارهای روزانه خود را انجام دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه داد: علت این بیماری حرکات مکرر مچ دست و انگشتان دست بوده و راه‌کار پیشگیری و مقابله با آن این است که فرد حرکات پشت سر هم با دست را کمتر انجام دهد و ورزش‏های سنگین و تکراری با دست را کاهش دهد. تشخیص این بیماری با شرح حال و معاینه ساده انجام می‌‏شود، ابتدا نیازی به عکس نداریم و ام آر آی نیز اصلا لازم نمی‏‌شود.

این جراح شانه و آرنج عنوان کرد: درمان این بیماری به این صورت است که ابتدا فرد باید سعی کند حرکات مکرر دست را کاهش دهد، به طور مثال نوشتن یا تایپ را کمتر انجام دهد؛ فیزیوتراپی نیز برای برطرف کردن التهاب عضلات مبتلا توصیه می‏‌شود.

این متخصص ارتوپدی گفت: استفاده از آرنج بند مخصوص نیز توصیه می‌شود که این آرنج بند در همه داروخانه ها قابل تهیه بوده و قیمت آن نیز مناسب است. طرز بستن آرنج بند بسیار حائز اهمیت بوده و به هیچ عنوان نباید روی نقطه دردناک را بست، بلکه باید حدود ۲ سانتیمتر پایین‌‏تر از نقطه دردناک بسته شود و شب‌ها نیازی به بستن این وسیله نیست.

نخعی امرودی گفت: استفاده از مسکن‏‌های خوراکی و مالیدنی هم جزو درمان این بیماری هستند. اصولاً مسکن‌های خوراکی عوارض معده بر جای می‌گذارند، لذا مسکن‏‌های موضعی مثل انواع ژل‌‏های مسکن بیشتر توصیه می‌‏گردند که روزی دو یا سه مرتبه در محل مالیده می‏‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن اگر بیمار بهبود نیافت، می‏‌توان از تزریق موضعی کورتون استفاده کرد که تا سه نوبت تزریق کورتون برای این بیماری جایز است، ولی باید توجه داشت که کورتون می‌تواند عوارضی همچون تغییر رنگ بصورت رنگ پریدگی پوست در محل تزریق ایجاد کند که البته خیلی نادر بوده و اغلب طی یکی دو سال برگشت‌پذیر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، خاطرنشان کرد: اگر همه این درمان‏‌ها درست انجام شوند در ۹۰ درصد بیماران بهبودی رخ می ‏دهد. در صورتی که پس از انجام همه این مراحل بهبودی حاصل نشد، درمان جراحی توصیه می‌شود که مدت زمان این عمل جراحی خیلی کوتاه است. باید توجه داشت که در نود درصد افراد این مشکل با روش‌های غیر جراحی بهبود می‌یابد و به جراحی نیازی نیست

در همین زمینه: ارتباط نشستن‌های طولانی با ۱۴ بیماری کشنده اضطراب زنان به سلامت استخوان‌های آن‌ها آسیب می‌زند ورزش به پیشگیری از مشکلات حاد سلامت کمک می‌کند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت گفت: تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان انجام شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، اظهار کرد: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل 30 دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هرگونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد.

"متفورمین" و "سرماخوردگی بزرگسالان" پرمصرف‌ترین داروهای کشور

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه مشخص و درمان می‌شود؟
  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه تشخیص و درمان می‌شود؟
  • علائم خاموش استرس را بدانید
  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»