Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌اله جانبی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در آبادان افزود: طرح تحول در نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی و کاهش پرداختی‌ها از مراجعه کنندگان، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات در حال اجرا است که از جمله اقدامات این طرح می‌توان به بازسازی واحد‌های زایمان طبیعی و نظارت دقیق بر شاخص سزارین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به راه اندازی واحدهای زایمان بدون درد در بیمارستان های خرمشهر و شادگان اشاره کرد و بیان داشت:واحد زایمان بدون درد در آبادان نیز به زودی راه اندازی می شود.
جانبی به ثبت بیش از 2 هزار مورد زایمان طبیعی در سه ماه نخست امسال در آبادان، خرمشهر و شادگان اشاره کرد و افزود:شاخص سزارین در این مدت 2.3 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
وی ادامه داد: با نظارت دقیق و مشارکت کارکنان مراکز درمانی، درصدد کاهش عوارض زایمانی طبیعی در مراکز درمانی هستیم.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد:به همین منظور کمیته‌های دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی و پیشگیری از مرگ مادری و کلاس‌های تریاژ مامایی و نظام مراقبت‌های مرگ مادری با حضور پزشکان متخصص زنان و زایمان و نظارت و همچنین پایش عملکرد بیمارستان ها در راستای ارتقای سلامت مادران انجام شده است.
وی افزود: توجه به سلامت بانوان از این نظر که مسئولیت‌های متعددی را در جامعه برعهده دارند، سود و نتیجه زیادی را برای جامعه به همراه دارد.
607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.
3015/7165/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت بیمارستان زنان شاخص علوم پزشکی مراکز درمانی نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بدنبال تماس همراهان بیمار با مرکز پیام اورژانس استان با شکایت مادر باردار، بلافاصله کارشناس تریاژ تلفنی مرکز پیام، ضمن راهنمایی بیمار و همراهان، سریعا نزدیکترین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ را به محل فوریت اعزام می‌کند.   کارشناسان اورژانس آقایان کچلانلو و جعفرزاده بعد از حضور بر بالین بیمار با معاینه وضعیت بالینی وی، متوجه زایمان قریب الوقوع مادر باردار نوزاد دوقلو می‌شوند.   با توجه به وضعیت آناتومیکی نوزادان حین زایمان، مبنی بر تولد یکی از نوزادن با وضعیت سر و یکی دیگر با وضعیت پا (زایمان بریج)، مدیریت مادر باردار انجام شده و کارشناسان اورژانس با مهارت و توانایی مثال زدنی خود نوزاد دو قلو را در منزل بیمار بدنیا آورده و جان مادر و نوزادان را نجات می‌دهند.   مادر و نوزاد دوقلو بعد از حمایت‌های بدو زایمان و تولد، با مراقبت‌های پیش بیمارستانی به بیمارستان شهید بهشتی چالدران انتقال یافتند.   در حال حاضر، وضعیت مادر و نوزاد دو قلو که هر دو دختر می‌باشند پایدار بوده و دربیمارستان شهید بهشتی چالدران تحت نظر می‌باشند.

دیگر خبرها

  • مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • اوج گیری گرما در اروند
  • برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان
  • خوزستان میزبان کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور
  • آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک