Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@03:30:20 GMT

حاتمی: قاطعانه به هر نوع تهدیدی پاسخ خواهیم داد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۳۳۶۸

صراط:

مراسم افتتاح خط تولید موشک هوا به هوای فکور امروز دوشنبه 1 مردادماه با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: خداوند منان را شاکریم که به حول و قوه الهی متخصصان و دانشمندان متعهد و انقلابی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح توانستند با وجود تحریم ها، پس از اتمام طراحی، ساخت و آزمون شلیک موفق موشک فکور در سال 96، اینک خط تولید آن را با استفاده از توانایی ها و ظرفیت های بومی راه اندازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی در ادامه با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در هوشمندسازی تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح افزود: موشک هوا به هوای فکور براساس نیاز عملیاتی و با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید شده که موجب ارتقای توان رزم نیروی هوایی می شود که نوید آن را در مجلس شورای اسلامی به مردم عزیزمان داده بودم که در دوره جدید وزارت دفاع در جهت تقویت توان رزم نیروهای مسلح گام های اساسی برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موشک قابل تعمیم به هواپیماهای شکاری جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: فکور، یک موشک هوا به هوای راداری میانبرد است که براساس آخرین فناوری های روز دنیا طراحی و ساخته شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه موشک هوا به هوای فکور توسط هواپیماهای جنگنده شلیک می شود، خاطرنشان کرد: این موشک می تواند با انواع مختلف جنگنده های مهاجم در محدوده عملیاتی خود درگیری داشته باشد.

وی با قدردانی از تلاش و همت متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در طراحی و تولید این موشک تاکید کرد: بدون تردید راه اندازی خط تولید این موشک که ناشی از رویکرد تحقیق، نوآوری، توسعه و تولید بر مبنای نیاز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته ضمن توانمندسازی نیروهای مسلح، گام موثری برای افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی موثر محسوب می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به جمع سازنده های موشک هوا به هوا پیوست، اضافه کرد: برخی کشورها صرفاً تکنولوژی را وارد می کنند، ولی امکان ارتقاء، بهنیه و تولید نسخه های جدید را ندارد، اما کشوری سازنده مانند جمهوری اسلامی ایران می تواند بنا به نیاز خود با توجه به پیشرفت علم و فناری، نسخه های جدیدی را از این نوع موشک تولید کند و بحمدالله در بازدیدی که امروز به همراه جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروی هوایی ارتش از خط تولید داشتیم، ساخت انبوه موشک فکور از همین به حول قوه الهی امروز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این دستاورد مهم موجب افزایش توان دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی خواهد شد، گفت: امروز در محیطی زندگی می کنیم که دشمنانی وقیح و انسان های شروری مانند حاکمان امروز آمریکا و بعضی اذنابش اطراف ما هستند که جز زبان زور چیز دیگری نمی فهمند.

حاتمی با بیان اینکه تهدید قاطعانه در برابر تهدید دشمنان ایران اسلامی راه دیگری نیست، اظهار کرد: دشمنان تصور می کنند می توانند ملت ایران را از منابع و منافع بحق خودشان محروم کنند، اما غافل از اینکه در برابر زورگویی و تحریم آنها با تمام توان خواهیم ایستاد و ملت ایران ثابت کرده که پاسخ هر متکبر و زیاده خواهی را قاطعانه می دهد.

وی تاکید کرد: این خیال باطلی است که دشمنان تصور کنند می توانند ملت خود را در رفاه و آسایش نگه دارند و ملت بزرگ ایران را از منابع خود محروم کنند و اما زهی خیال باطل که این رویا حتما تعبیر نخواهد شد.

وزیر دفاع تسلیم ملت ایران با تحریم های ظالمانه را تصور باطلی دانست و گفت: در این مسیر نه تنها تسلیم نخواهیم شد بلکه با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت های بومی و تکیه بر قابلیت های سرشار خدادادی در مقابل این تحریم ها خواهیم ایستاد و از منافع حیاتی جمهوری اسلامی و رفاه ملت ایران با تمام وجود دفاع خواهیم کرد.

حاتمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به حکم عقل و منطق روز به روز به توان دفاعی برای تامین امنیت ملی و دفاع از منافع ملی خود می افزاید و در این مسیر از کسی اجازه نمی گیرد، گفت: افتتاح این خط تولید و دستاورد مهم دفاعی که حاکی از اوج پیشرفت فناوری روز دنیا است نشان داد كه هيچ سدی جلودار عزم و اراده ملت ایران اسلامی در حوزه دفاعی نخواهد بود و همان طور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند، هر نوع تهدیدی را در همان سطح پاسخ قاطع خواهیم داد.

وی این دستارد مهم را یکی از گام های لازم برای حفظ و ارتقای قدرت دفاعی کشور دانست و در پایان به ثمر نشستن این دستاورد ارزشمند را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران و نیروهای مسلح تبریک گفت و از همه متخصصان و مدیران سختکوشی که در تحقق آن ایفای نقش کردند تشکر و قدردانی کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: حاتمی وزیردفاع موشک تولید تهدید صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر یکشنبه در دیدار با امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

استاندار ایلام از آمادگی کامل از جمله تامین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

وی با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام را ضرورت دانست و گفت: زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تامین می‌شود و امیدواریم این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان گفت: امیدواریم این بازدیدها منشا خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، این اقدام را مایه افتخار هر ایرانی عنوان کرد و افزود: سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

وی عنوان کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تامین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این دیدار گفت: کنگره اربعین‌حسینی به‌عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا به همه اعضای ستاد اربعین و در راس آن استاندار ایلام که به‌صورت میدانی پای کار بودند عرض خداقوت دارم.

ی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تامین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولین استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این نشست امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به درخواست‌های استاندار در خصوص استقرار تیپ مستقل ارتش و استقرار یک فروند بالگرد نیروهای مسلح در ایلام، قول پیگیری مساعد دادند.

کد خبر 6091092

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد