Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري چهارمحال و بختياري گفت: اگرچه در تابستان امسال قطعي آب در هيچ يک از شهرهاي استان وجود نداشته است اما تامين آب 6 شهر در مرز بحران قرار دارد.

به گزارش ايرنا، قدرت الله بيگلري روز دوشنبه در نشست خبري با خبرنگاران افزود: شهرهاي بروجن، فرادنبه، فرخشهر، سفيددشت، سامان و شهرکرد در پي وقوع يک دهه خشکسالي و افت منابع آب زيرزميني، با مشکل تامين آب روبرو است و با مديريت به موقع مانع از بحراني شدن وضعيت شديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: تنها شهر استان که وضعيت تامين آب آن بحراني است و با تانکر آبرساني مي شود شهر سردشت در شهرستان لردگان است که براي رفع مشکل آن طرح انتقال آب از آتشگاه در حال اجراست.
بيگلري تصريح کرد: همچنين تامين آب شهر کاج نيز اگرچه تحت مديريت شرکت آب و فاضلاب روستايي است اما از آنجا که به سبب فشار کم آب، که از چشمه دزداران و سرداب به مناطق پايين دست منتقل مي شود، اين شهر با مشکل تامين آب مواجه شده است و براي رفع آن آب يک چاه در منطقه را وارد مدار کرده ايم.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري چهارمحال و بختياري با بيان اينکه آب اين چاه مورد قبول مردم شهر کاج نيست، افزود: مردم از بابت سلامت آب نگران هستند در حاليکه کيفيت آب مورد تاييد دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد قرار گرفته است.
بيگلري با بيان اينکه خط قرمز ما در شرکت آب و فاضلاب شهري کيفيت آب است، اظهار کرد: گرچه نيترات آب در برخي مناطق استان از حد استاندارد بالاتر است اما با استفاده از روش رقيق سازي ميزان نيترات ، آب مصرفي استان را به حد استاندارد رسانده ايم.
وي با تاکيد در امر مصرف بهينه آب شرب، ميانگين مصرف آب در استان را بيش از حد مجاز دانست و گفت: ميزان مصرف سرانه آب در استان بين 180 تا 200 ليتر نفر بر روز است اما استاندارد مصرف سرانه 176 ليتر نفر بر روز مي باشد.
به گزارش ايرنا، 217 هزار مشترک با جمعيتي بيش از 530 هزار نفر در 39 شهر چهارمحال و بختياري از آب شرب سالم بهره مند هستند.
چهارمحال و بختياري داراي 9 شهرستان با جمعيتي افزون بر 957هزار نفر است.
چهارمحال و بختياري زماني تامين کننده بخش مهمي از آب فلات مرکزي و جلگه خوزستان بود اما خشکسالي يک دهه اخير باعث کاهش 70درصدي منابع آبي اين استان شده است.
7363/2097
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صمت، رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری صمت چهارمحال و بختیاری گفت در یک سال اخیر ۹ واحد صنعتی به جمع شرکتهای دانش بنیان‌های کشور اضافه شده‌اند

 

محمد حسن قنبری افزود: این واحدها در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته؛ برق و الکترونیک؛ مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی؛ فناوری زیستی و صنایع غذایی هستند.

 

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش بینی شده معاونت علمی؛ فناوری ریاست جمهوری بهره مند شوند.

 

قنبری گفت:شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با سطح فناوری محصول به سه گروه واحدهای فناور؛ نوآور و نوپا تقسیم می‌شوند

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • افتخاری دیگر در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
  • مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب