Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:37:24 GMT

قانون نوسازی و عمرانی شهری در شیراز اجرایی شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۴۳۹۸

قانون نوسازی و عمرانی شهری در شیراز اجرایی شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس پاک فطرت عصر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز افزود: یکی از قوانین مترقی و پیشرفته شهرداری ها علیرغم اینکه دارای عمر و قدمت ۵۰ ساله است «قانون نوسازی و عمران شهری» است که در چند دهه اول عمر این قانون تامین اعتبار و پرداخت بخش عمرانی بودجه شهرداری ها میسر بود.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر ظرفیت «قانون نوسازی و عمران شهری» چنانچه به مواد و تبصرهای آن عمل نمود جوابگوی کل بودجه جاری و همچنین بخشی از بودجه عمرانی شهرداری هم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: در سه دهه اخیر که موضوع خود کفایی شهرداری ها مطرح گردیده است و متاسفانه شهرداری ها به جای اینکه بصورت اساسی و اصولی به فکر تامین منابع مالی پایدار باشند و به اجزاء «قانون نوسازی و عمران شهری» جامه عمل بپوشانند، عمدتأ به سمت فروش تراکم – تغییر کاربری– تفکیک اراضی و غیره رفته اند تا بتوانند پاسخگوی تامین اعتبار و پرداخت تعهدات خود باشند.

پاک فطرت یادآور شد: در سه دهه گذشته حدود 80درصد درآمد شهرداریها چه به صورت قانونی و چه شبه قانونی از محل فروش تراکم – تغییر کاربری– تفکیک اراضی– صدور پروانه ساختمانی و از این قبیل تامین شده است.

وی افزود: در شرایط فعلی تحصیل درآمد از موارد مذکور میسر نمی باشد و شهردای ها، خصوصأ کلان شهرها از نظر کسب درآمد با مشکل و یا حتی می توان گفت به یک بن بست تاریخی مواجه شده اند که امروزه خود دغدغه بزرگی است برای شهرداری، لذا برای برون رفت از این بحران و مشکل در شهرداری شیراز اگر نتوان ادعا کرد تنها راه رفع مشکل است، اما  با قاطعیت می توان گفت یکی از تصمیم های اساسی اجرای «قانون نوسازی و عمران شهری» است.

کد خبر 4355125

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر شیراز شیراز بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان مشهد دهه کرامت شهرکرد خرم آباد شیراز یاسوج مجلس شورای اسلامی بیرجند حجاب و عفاف سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان دوشنبه شب به همراه فرماندار دشتی برای دومین بار طی ۲ روز گذشته از روند اجرایی محور خورموج _ لاور بازدید و بر ضرورت تسریع در روند اجرایی این پروژه تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر با بیان اینکه این پروژه از برنامه زمان بندی عقب است، گفت: باید روند پروژه شتاب بیشتری بگیرد.

رستمیان بیان کرد: عقب ماندگی پروژه با تلاش بیشتر باید جبران و تا پایان خرداد ماه ۴ کیلومتر آن تکمیل شود.

وی یادآور شد: بازدیدهای مستمر و سرزده از پروژه‌های عمرانی استان و شهرستان دشتی با جدیت انجام می‌شود.

رستمیان بیان کرد: با توجه به تأمین اعتبار پروژه هیچ گونه کم کاری در اجرای آن از پیمانکار پذیرفته نیست.

کد خبر 6098843

دیگر خبرها

  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد