Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@22:02:55 GMT

عطر رضوی در مرزبانی خراسان جنوبی پیچید

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۴۴۴۶

عطر رضوی در مرزبانی خراسان جنوبی پیچید

میزبانی باشکوه فرماندهان و سربازان از پرچم حرم رضوی دیدن دارد؛ سربازانی که با حالی دگرگون و اشک شوق آمده اند تا بوی حرم رضوی را از نزدیک استشمام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، همزمان با دهه کرامت نسیم حرم ثامن الحجج(علیه السلام) در مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله) امروز (۱ مرداد) با حضور کاروان خدام رضوی آغاز به وزیدن کرد و کادر و سربازان با احترام نظامی به استقبال از سفیران حرم رضوی آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این میزبانی با قربانی کردن گوسفند و با بوی اسپند به یمن ورود پرچم مبارک امام رضا(علیه السلام) انجام شد و در ادامه خدام رضوی به مقام شامخ شهید گمنام ادای احترام کردند.

 

میزبانی باشکوه از پرچم حرم رضوی در پادگان و در میان سربازان دیدن دارد؛ سربازانی که با حالی دگرگون و اشک شوق آمدند تا بوی حرم رضوی را از نزدیک استشمام کنند. مداحی و شعرخوانی خدام رضوی حال و هوای خاصی به فضای پادگان بخشیده و سربازان وظیفه به همراه نیروهای پایور نوبت به نوبت می آیند تا بوسه ای به پرچم منور حرم امام رضا(ع) بزنند.

 

در ابتدا این استقبال باشکوه نیز فرماندهی مرزبانی محمد رسول الله(ص) به افرادی که اسمشان رضا است یک روز مرخصی بیشتر اهدا کرد.

 

اسماعیل فرهادی یکی از سربازان وظیفه که اهل استان خراسان شمالی است از حضور خدام رضوی می گوید و می افزاید: خوشحالم کسانی که حرم امام رضا(ع) را ندیدند می توانند از نزدیک پرچم آقا را زیارت کنند.

 

این سرباز وظیفه ادامه داد: از کاروان حرم رضوی تشکر می کنم که با حضور در مرزبانی حال و هوای پادگان را معطر کردند و همچنان یاد سربازان مرز هستند.

 

وی گفت: خدمت کردن در مرز آن هم با توجه به هوای گرم خیلی سخت است اما امروز با حضور کاروان حرم رضوی و لطف امام لطف امام رضا(ع) سختی را فراموش کردیم.

 

فرهادی افزود: زیارت پرچم یکی از توفیقات ارزشمندی است که از همه سربازان از این زیارت بسیار خوشحال هستند؛ امیدوارم امام هشتم تمام بیماران را شفا بدهد.

 

همچنین خلیل خلجی که از استان اصفهان در مرزبانی خراسان جنوبی حضور دارد از دلتنگی 13 ساله خودش می گوید و می افزاید: 13 سال به حرم مطهر امام رضا(ع) نرفتم و وقتی که برای سربازی تقسیم شدیم با خودم گفتند چقدر این راه دور و کویری است!

 

وی بیان کرد: اما از وقتی که متوجه شدم قرار است پرچم سبز رضوی را به پادگان بیاورند، دل در دلم نبود انگار تمام دنیا را به من دادند.

 

وی عنوان کرد: از این بابت که بعد از سال ها توفیق شدم آقا را زیارت کنم خیلی خوشحال هستم؛ امروز ما هر چه داریم از ائمه اطهار و امام هشتم(ع) است.

 

خلجی می گوید: از خدایم است که برای آقا خادمی کنم و دوست دارم هر کاری از دست بربیاید برای امام هشتم انجام بدهم.

 

 یکی دیگر از سربازان مرزبانی گفت: استقبال از امام رضا(ع) حس خوبی به انسان می دهد، امام هشتم یک نعمت برای مسلمانان و علی الخصوص ایرانیان است.

 

محمدعلی خواجوی که اهل طبس گلشن است در ادامه می افزاید: با دیدن پرچم آقا به خودی خود اشک های شوق سرازیر می شود و نمی توان حس و حال خود را توصیف کرد.

 

وی بیان کرد: حضور خادمان رضوی این فرصت برای کسانی نمی توانند به مشهد مشرف شود پرچم آقا را از راه دور زیارت کنند.

 

وی اضافه کرد: باید رفتار و کردار ائمه اطهار(ع) را سرلوحه و الگوی خود قرار دهیم؛ امام هشتم ولی نعمت ما هستند و هر چه داریم از ائمه اطهار(ع) است.

 

مسوول مرکز عقیدتی مرکز آموزش محمد رسول الله(ص) بیرجند نیز بیان کرد: اشک چشمان سربازان با دیدن پرچم سبز رضوی از دلشان سرچشمه می گیرد و ارادت خاصی به امام هشتم دارند.

 

حجت الاسلام حسین فاطمی عنوان کرد: این سربازان دل سوخته حرم امام رضا(ع) هستند و این کاروان تاثیر بسیار مهمی در تبیین سیره رضوی دارند.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم این برنامه های کاروان خدام رضوی همچنان در کشور ادامه داشته باشد، اضافه کرد: حب ائمه اطهار(ع)، اتحاد و همدلی و در کنار همدیگر بودن و کنار ولی فقیه بودن از مهم ترین پیام های کاروان است.

 

مسؤول عقیدتی مرکز آموزش محمد رسول الله(ص) بیرجند تصریح کرد: فرهنگ رضوی همان سیره امام رضا(ع) است که صفای خاصی به هر انسانی می دهد و ما باید تا آنجایی که می توانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

 

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید گفت: انسان از وقتی که به دنیا می آید زندگی اش برنامه ریزی شده است لذا نباید غرق مادیات شود.

 

حجت الاسلام سید علی اسدی اظهار کرد: متاسفانه انسان گاهی مواقع در دنیا آنقدر بر ذخایر و ثروت های مختلف می تازد و غرق در مسائل مادی می شود و با پول تظاهر می کند.

 

وی بیان کرد: نگاه دینی در آن افراط و تفریط نیست و باید دقت کرد که هدف انسان دنیا نشود و با برخی از ریاکاری ها جلوه های عبودیت را از دست ندهد.

 

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید خطاب به سربازان مرزبانی ادامه داد: جنس امنیت را جامعه شما تضمین می کند و وقتی نیت الهی باشد خداوند نیز یاری می کند.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس امام رضا ع دولت روزنامه های ورزشی پرسپولیس استقلال مرتضی تهرانی حسن روحانی مهدویت بازدید فرمانده مرزبانی کاروان زیر سایه خورشید بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین سوگواری شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، ارادتمندان اهل بیت (ع) دیشب و امروز با حضور در مساجد، حسینیه ها، امامزاده ها و هیاتهای عزاداری در مصیبت شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع)  سوگواری و بر امتداد راه اهل بیت(ع) در حفظ و حراسان از دستورات اسلامی تاکید کردند.

سخنرانی ، مداحی  و مرثیه سرایی از دیگر برنامه این مراسم بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود شاندیز

دیگر خبرها

  • الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • عطر و بوی شهادت در اصفهان پیچید
  • آیین سوگواری شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در خراسان رضوی
  • خراسان جنوبی، عزادار شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر
  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور