Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@05:25:16 GMT

همایش ملی چالش‌های آب در شرق کشور

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۴۸۶۴

همایش ملی چالش‌های آب در شرق کشور

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی از برگزاری همایش ملی "چالش‌های آب در شرق کشور، نقش مردم و تدابیر حاکمیت" خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدمقدوری با بیان این مطلب اظهار کرد: شرق کشور شامل استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به دلیل مواجهه با مسائلی چون کاهش نزولات جوی، بروز خشکسالی‌های پیاپی، کاهش سرانه منابع آب تجدیدپذیر و محدودیت شدید منابع آبی از بحرانی‌ترین مناطق کشور در زمینه آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: از طرفی با توجه به نیاز روزافزون بخش‌های شهری، صنعت، کشاورزی، انرژی، خدمات به آب و نیز رشد جمعیت موجب افزایش فشار برمنابع آب این استان ها شده است.

مقدوری خاطرنشان کرد: بدین منظور با هدف تبیین چالش‌های پیش رو و هم اندیشی برای راهکارهای برون رفت از بحران و سیاست‌گذاری‌های نوین در حوزه‌های مختلف تامین ، توزیع ، برداشت و مصرف منابع آبی، این همایش ملی با همکاری دستگاه‌های حاکمیتی و حضور بخش خصوصی مرتبط در روزهای 6 و7مرداد ماه در مشهد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نحوه تامین پایدار منابع آب برای زائران و مجاوران از مهم‌ترین محورهای همایش است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی همچنین از حضور وزرای جهادکشاورزی، نیرو و مقامات استانی در این همایش خبر داد و گفت: صاحب نظران علمی و دانشگاهی هم در کنار مسئولان به تبیین و تحلیل این شرایط و راهکارهای عملیاتی آن می‌پردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ۱۹ اسفندماه تا ۲۴ فروردین ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی برای پذیرش زائران نوروزی

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: آماده‌سازی برای پذیرش زائران نوروزی در مشهد به نحوی انجام گرفته است تا ضمن پوشش ضعف سال‌های گذشته، راهنمایی و مدیریت خوبی برای پذیرایی و اسکان زائران انجام گیرد تا آنان در زمان حضور در مشهد دچار مشکل نشوند و از ظرفیت‌های اسکان رسمی و موقت در این شهر بهره گیرند.

وی با اشاره به اینکه مسوولیت راهنمایی زائران و مدیریت اسکان آنان در مشهد بر عهده فرمانداری است، ادامه داد: بر این اساس فرمانداری با جدیت این موضوع را پیگیری و دنبال می‌کند تا بتوان شرایط بهتری را برای اسکان زائران فراهم کرد.

گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای اسکان و پذیرش زائران نوروزی از آبان ماه امسال آغاز شد و اولویت‌های مربوط به ۱۰۰ مساله در ۱۹ کمیته ستاد خدمات سفر در خراسان رضوی احصا شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تامین اقلام مورد نیاز و نظارت بر بازار کالاهای اساسی در نوروز به ویژه قیمت‌های آنها که مورد تاکید استاندار خراسان رضوی است، تحت مدیریت کارگروه تنظیم بازار استان قرار دارد و مجموعه ناظران بر این بخش مشخص و همه کالاها و خدمات تعیین شده‌اند.

وی تاکید کرد: قیمت کالاها و تعرفه خدمات مورد نیاز زائران مشخص شده و در سطح وسیع اطلاع رسانی می‌شود تا بتوان رضایت زائران امام رضا(ع) در نوروز امسال را تامین کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد موضوع حمل و نقل زائران را از دیگر مسائل مهم مربوط به زائران نوروزی ذکر و بیان کرد: گاه زائران در سال‌های گذشته در حوزه حمل و نقل با مشکلاتی مواجه می‌شدند که در این زمینه کارگروه ملی زیارت مصوبه‌ای داشت تا با اهتمام سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور، بلیت رفت و برگشت از تمامی مبادی زائر فرست به زائران متقاضی فروخته شود تا مشکلی در تامین بلیت نداشته باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش بینی آمار زائران نوروزی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان پذیرش زائران در نوروز سال‌های گذشته حداکثر ۱۰ میلیون نفر بوده است و امسال با توجه به تقارن نوروز با ماه رمضان، آمار زائران نوروز کمتر خواهد بود اما امکان افزایش زائران با توجه به طولانی ترین شدن ایام تعطیلی نیز وجود دارد.

دیگر خبرها

  • نسبت منابع به مصارف ملاک بانک‌ها در خراسان شمالی نباشد
  •  توانمند سازی بیش از ۵ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی
  • ۳ انتصاب در استانداری خراسان شمالی
  • وضعیت خوب شاخص سرمایه‌گذاری خراسان رضوی علی‌رغم انقباضی بودن منابع بانکی 
  • از ۱۹ اسفندماه تا ۲۴ فروردین ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی برای پذیرش زائران نوروزی
  • چالش جدی در قرارداد کارگران مخابرات
  • پیش‌بینی تمهیدات لازم برای اسکان زائران در مشهد
  • احتمال کاهش مسافران نوروزی مشهد به دلیل ماه مبارک رمضان
  • پیشتازی تاریخی استان اصفهان در تولید انواع نان کامل در کشور
  • ایجاد ظرفیت اسکان برای ۷۰۰ هزار زائر نوروزی در مشهد