Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - معاون اقتصادی رئیس جمهوری عصر دوشنبه و در دومین روز از سفر خود به لرستان از بخش های مختلف مجتمع کشت و صنعت لرستان دیدن کرد و در جریان روند توسعه این مجموعه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، استاندار لرستان و برخی از مسئولان استانی و کشوری، محمد نهاوندیان را در این بازدید همراهی کردند.
این مجتمع پس از حدود 2 دهه تعطیلی و مصادره توسط بانک، با حضور سرمایه گذار خارجی احیا و راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجتمع کشت و صنعت لرستان در سال 1354 در حومه جنوبی خرم آباد با هدف پرورش دام و طیور تاسیس شد، این مجتمع دارای 250 سوله نگهداری دام و طیور است که هر سوله یک هزار راس دام در آن نگهداری می شد، به طوریکه سالانه 250هزار راس دام و طیور در آن پروار می شد.
23 سیلوی فلزی 2 هزار تنی، چهار دستگاه انبار فلزی، چهار کارخانه خوراک دام و 66 استخر پرورش ماهی سردابی و گرم آبی از دیگر داشته های این مجتمع تولیدی است که ظرفیت اشتغالزایی یکهزارو 500 نفر به صورت مستقیم را دارد.
تا پیش از سال 66، صادرات این مجتمع به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام می شد، همچنین علاوه بر تهیه گوشت قرمز و سفید چندین کارخانه کالباس و سوسیس در ردیف فرآورده های دامی، در این مجتمع احداث شد که با تعطیلی مجتمع، این کارخانجات نیز به خارج از محدوده استان منتقل شدند.
با تمامی این ظرفیت ها، مجتمع عظیم کشت و صنعت لرستان در سال 1383 بنا بر تصمیم دولتمردان به بخش خصوصی واگذار شد تا بدین وسیله شاید بتوان شاهد پیشرفت چشمگیر و توسعه بیشتر این مجموعه باشیم.
اما بعد از این تصمیم گیری، کارگران اخراج شدند به این امید که بعد از واگذاری به بخش خصوصی و راه انداری، دوباره دعوت به کار شوند که به دلیل ناکارآمدی مالکان بخش خصوصی این مجتمع، نه تنها کارگران اخراج شده جذب نشدند، بلکه هیچ نیروی کار جدیدی هم استخدام نشد و درنهایت ماشین آلات، ابزار کار، سوله ها و برخی از تجهیزات و موجودی های منقول و غیرمنقول هم توسط مالکان خصوصی فروخته شد.
با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، رایزنی برای جذب سرمایه گذاری خارجی موفق و عملیات احیا و راه اندازی مجدد این شرکت انجام شد.
مجتمع کشت و صنعت لرستان سال 95 با سرمایه گذاری اولیه 200میلیون دلاری بخش خصوصی آغاز شد.
معاون رییس جمهوری از روز یکشنبه برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و معدنی لرستان سفر 2 روزه خود به لرستان را آغاز کرد.
مدیران و مقامات تامین اجتماعی، امور مالیاتی، بانک ها و وزارتخانه های مختلف، معاون رییس جمهوری را در سفر به لرستان همراهی می کنند.
شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد بازآفرینی شهری، نشست با نخبگان دانشگاهی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و همایش تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان نیز امروز دوشنبه با حضور وی برگزار می شود.
1920/7264

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشت و صنعت توسعه صنايع پرورش دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی در لرستان

مراسم رژه نیروهای مسلح ارتش هم‌زمان با سراسر کشور در استان لرستان برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070487 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است
  • برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است
  • نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • رژه مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی در لرستان
  • ۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • «وعدۀ صادق» جلوۀ کوچکی از اقتدار نیروهای مسلح است
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است