Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کیمیا حمیری کارشناس مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به این که امروزه درخواست دارو‌های چشمی در داروخانه‌ها رایج است، باید نسبت به خطری که مصرف نابه جای این دارو‌ها در بروز بیماری‌های خطرناک چشمی و گاهی کوری منجر می‌شود، هوشیار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مصرف دارو‌های چشمی باید با نظر پزشک معالج باشد، افزود: یکی از نشانه‌های شایع چشمی، قرمزی چشم است که به دلایل مختلفی ممکن است پدیدار شود.

کیمیا حمیری تصریح کرد: این مشکل بیشتر مواقع به علت التهاب ملتحمه (لایه شفاف خارجی چشم) بروز می‌یابد که عوامل مختلفی مانند ویروس، باکتری و یا حساسیت می‌تواند داشته باشد.

این دکتر داروساز گفت: نگهداری دارو‌های چشمی در شرایط مناسب، آن‌ها را مستعد ایجاد تحریکات چشمی یا عفونت می‌کند.

وی ادامه داد: مواد نگهدارنده قطره‌های چشمی نیز در برخی افراد ممکن است خود موجب آلرژی شود؛ بنابراین در صورت استفاده از لنز باید مطمئن شویم که بیمار نکات بهداشتی را رعایت کند.

کارشناس مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: بهتر است موقع مصرف دارو، بیمار، لنز‌ها را درآورده و به مدت ۳۰ دقیقه بعد، مجدد استفاده کند و به طور کلی بهتر است بیمار در طول دوره درمانی، از لنز استفاده نکند.

حمیری نسبت به پرهیز از به کار بردن دارو‌های چشمی برای کودکان، بدون تجویز پزشک هشدار داد و گفت: قطره چشمی «کرومولین» در کودکان زیر ۴ سال و زنان شیرده باید با مشورت و نظر پزشک صورت گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین قطره چشمی «نفازولین-آنتازولین» در کودکان زیر ۶ سال و مادران باردار، مگر با تجویز پزشک معالج ممنوع است.

کارشناس مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: ترشحات زرد رنگ چشم به ویژه هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است علامت یک عفونت ویروسی یا باکتریایی باشد.

حمیری افزود: ترشحات آبکی چشم نیز می‌تواند بر اثر ویروس ایجاد شده باشد که تنها پزشک قادر به تشخیص این موارد است و باید از مصرف خودسرانه دارو‌های چشمی خودداری کرد.

وی گفت: مردم استان فارس در صورت داشتن هرگونه سوال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز با شماره تلفن‌های ۰۷۱۳۲۳۳۱۰۱۷ و یا ۱۴۹۰ و یا ۱۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ن

مصرف خودسرانه دارو‌های چشمی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تغذیه و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از اوایل روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ سامانه بارشی در استان فعال می‌شود و تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

وی مخاطره‌های این سامانه بارشی را رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد‌های متوسط تا نسبتاشدید و تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ عنوان کرد و افزود: اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و مرتفع شمالی و شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

سبزه زاری با بیان اینکه روز سه شنبه نیمه شرقی استان به ویژه ارتفاعات تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند، ادامه داد: احتمال لغزندگی جاده ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله؛ بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بر خودداری از عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، جابجایی عشایر تاکید کرد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید آمادگی لازم داشته باشند و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها انجام و از پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره شود، همچنین محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد انتقال داده شوند.

دیگر خبرها

  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • پرِگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • هشدار! این دارو معتادتان می‌کند
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • پرگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • چرا بدن‌درد می‌گیریم؟