Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی نیروگاه اصفهان روز دوشنبه به نقل از بهمن نیکی افزود:
عملیات اجرای پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری آغاز شده است و با بهره برداری از آن حدود 30 درصد از آب مورد نیاز نیروگاه اصفهان از طریق تصفیه پساب شهری تامین می شود و به یک تولید حداقلی، ثابت و قابل اتکا دست پیدا می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: سرعت پیشرفت این پروژه، متناسب با تزریق نقدینگی است.
وی با اشاره به قطع آب رودخانه زاینده رود و کمبود آب مورد نیاز نیروگاه اصفهان گفت: طراحی واحد‌های نیروگاه اصفهان بر اساس برج '‌تَر' است و آب مصرفی واحد‌ها از طریق چهار حلقه چاه فلمن در مجاورت زاینده رود تامین می‌شد.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان افزود: با قطع آب زاینده رود و تغذیه نشدن چاه‌های فِلمن از طریق بستر این رودخانه، بتدریج آبدهی این چاه‌ها کاهش یافت و به صفر رسید و یکی از شریان‌های اصلی تولید برق این نیروگاه، دچار چالش شدید شد.
وی با بیان اینکه اصلی‌ترین رسالت شرکت مدیریت تولید برق اصفهان تامین برق مطمئن و پایدار است، افزود: در حال حاضر این رسالت تحت تاثیر یک عامل بیرونی یعنی قطع آب زاینده رود قرار گرفته و تولید برق در نیروگاه اصفهان کاهش یافته است.
نیکی خاطرنشان کرد: نیروگاه اصفهان سالیان متمادی یکی از آماده‌ترین نیروگاه‌های شبکه سراسری برق ایران محسوب می شد و برغم عمر بالای واحد‌های تولید برق آن، بدلیل تعمیرات بهنگام و بهره برداری صحیح، همواره از آمادگی تولید حداکثری و در حد توان نامی خود برخوردار بود.
وی گفت: در حال حاضر امکان پیش بینی دقیق در باره تولید این نیروگاه وجود ندارد و متناسب با میزان آب دریافتی، تولید برق نیز انجام می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های نیروگاه مورد بحث برای مقابله با کمبود آب و کار‌های انجام شده در این زمینه گفت: استفاده از خِرَد جمعی و ارائه دهها پیشنهاد توسط کارشناسان به کمیته پیشنهادهای شرکت مدیریت تولید برق برای کاهش مصرف آب از جمله برنامه‌های این شرکت است.
وی افزود: با توجه به امکانات موجود، بسیاری از این پیشنهادها به مرحله اجرا رسیده و کمک بزرگی در صرفه جویی مصرف آب نیروگاه کرده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان افزود: احداث استخر ذخیره آب هفت هزار مترمکعبی، تغییر کاربری تانک مازوت 22 هزار مترمکعبی ذخیره آب، ارتباط بین استخر‌ها و لوله‌های انتقال آب، قابلیت مانور نیروگاه در شرایط فعلی را برای تولید برق در ساعات پیک مصرف بالا می‌برد.
نیکی گفت: احداث یک استخر 2 هزار مترمکعبی فیلتراسیون، پمپ خانه و لوله کشی مورد نیاز برای ایجاد سامانه آبیاری قطره ای به جای آبیاری سنتی نیز کاهش مصرف قابل ملاحظه ای در میزان آب مورد نیاز فضای سبز ایجاد کرد.
وی همچنین با اشاره به پروژه احداث برج خشک هیبریدی اظهار داشت: با احداث برج خنک کننده خشک هیبریدی نیز مصرف آب واحدهای تولید برق، کاهش چشمگیری خواهد یافت.
رئیس هیات مدیره شرکت تولید برق اصفهان افزود: مجوزهای لازم اخذ شده و قرارداد اجرایی آن با شرکت مپنا در حال انعقاد است و با اجرا شدن آن حداقل یک واحد 320 مگاواتی نیروگاه بصورت پایدار در شبکه قرار خواهد گرفت.
نیکی خاطرنشان کرد: اقدامات مشابهی هم برای واحد دیگر 320 مگاواتی نیروگاه اصفهان در دست بررسی است که امیدواریم بزودی شاهد اجرا شدن این پروژه‌ها برای هر دو واحد 320 مگاواتی و کاهش چشمگیر مصرف آب و افزایش قابل ملاحظه تولید برق در نیروگاه اصفهان باشیم.
نیروگاه حرارتی اصفهان به وسعت تقریبی 74 هکتار در حاشیه زاینده رود، جنوب غربی شهر اصفهان و 2 کیلومتری بزرگراه ذوب آهن قرار دارد.
نیروگاه حرارتی اصفهان در حال حاضر با پنج واحد بخاری به قدرت اسمی 835 مگاوات به شبکه سراسری کشور متصل است.
7150 /6027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اصفهان برج بزرگراه ذوب آهن نقدینگی نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز برای افزایش صادرات مس به ۴ میلیارد دلار

مدیر تامین مالی خارجی بانک مرکزی با اعلام تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش صادرات این محصول به چهار میلیارد دلار در سال گفت: این حمایت در قالب شش بسته ارزی متنوع با مجموع ارزش ۵.۶ میلیارد یورو در بازه زمانی چهار سال انجام می شود.

به گزارش ایسنا، سید آرش شهرآیینی تصریح کرد: نیاز ارزی طرح‌های توسعه مس کشور در سال آینده ۲.۵ میلیارد یورو برآورد شده که شامل تجهیزات مختلف و خدمات مهندسی است و برنامه ریزی تامین آن توسط این بانک انجام شده است.

مدیر تامین مالی خارجی بانک مرکزی همچنین افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران متعهد به تامین ریال مورد نیاز طرح‌ها و تامین حداکثر تجهیزات مورد نیاز از داخل بر اساس مقررات موجود است.

شهرآیینی تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید کاتد مس کشور به ۶۰۰ هزار تن به مرور زمان طی چهار سال محقق شده و در ادامه و برای حداقل یک دوره ۲۵ ساله، سالانه به میزان چهار الی پنج میلیارد دلار ارز صادراتی را نصیب کشور خواهد کرد.

امیر خرمی شاد - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران - نیز با اشاره به توافق امضا شده است، تاکید کرد: قراردادهای اجرایی به منظور افزایش ظرفیت تولید کاتد مس این شرکت از سطح ۳۰۰ هزار تن فعلی به ۶۰۰ هزار تن به امضا رسیده و پیمانکاران در تمامی پروژه ها فعال  بوده و در حال پیشرفت فیزیکی مطلوب می باشند. 

وی افزود: معدن دره زار و درالو با مجموع ارزش صادرات حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حال تست گرم بوده و به زودی افتتاح خواهد شد.

گفتنی است؛ تفاهم نامه پشتیبانی بانک مرکزی از طرح‌های توسعه ای شرکت ملی مس توسط معاونت ارزی بانک مرکزی و مدیرعامل مس به امضا رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از فاز نخست نیروگاه خورشیدی شرکت نفت منطقه تربت حیدریه
  • خواستار توقف مازوت‌سوزی در اصفهان هستیم
  • تولید ۱۲ محصول ویژه جدید در فولاد مبارکه
  • ایران به جمع 3 سازنده نوعی موتور پیوست/ ساخت نیروگاه کوچک تولید برق فضاپیما
  • ایران به جمع سه سازنده نوعی موتور پیوست/ ساخت نیروگاه کوچک تولید برق فضاپیما
  • کود گیاهی که نیاز آبی را کاهش می دهد +فیلم
  • ارزآوری دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار‌ی صادرات کلینکر در کارخانه سیمان اردستان
  • ارزآوری دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار‌ی صادرات کلینکر اردستان
  • سرلشکر سلامی: نیمی از کارکنان جوان سپاه دور از خانواده زندگی می‌کنند
  • تامین ارز برای افزایش صادرات مس به ۴ میلیارد دلار