Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@17:30:36 GMT

تربیت پنج هزار حافظ قرآن در شهرضا

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۶۶۶۶

تربیت پنج هزار حافظ قرآن در شهرضا

شهرضا - مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: طرح تربیت پنج هزار حافظ قرآن، از ابتدای تیرماه امسال به مدت یک سال در شهرضا اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام مجتبی علینژاد عصر امروز در جلسه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرضا، اظهار کرد: مساجد مهمترین پایگاه‌های اسلامی هستند که در طول تاریخ منشأ تحولات بسیاری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی سازمان یافته در مساجد را فراهم کرده است، گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی، آموزش احکام و نهج‌البلاغه و ارتقاء آگاهی‌های افراد در زمینه مسائل اجتماعی و سیاسی، در این مراکز به خوبی قابل انجام است.

مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمان تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم را صادر کردند، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه متعهد به تربیت یک میلیون حافظ از این تعداد شده است.

علینژاد ادامه داد: در همه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم وجود دارد، باید از این موقعیت استفاده و از افراد توانمند برای حفظ قرآن حمایت شود.

وی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، همه هزینه‌های اداره کلاس‌های حفظ قرآن کریم شامل ایاب و ذهاب و حقوق مربیان را پرداخت می کند. 

مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: طرح تربیت پنج هزار حافظ قرآن، از ابتدای تیرماه امسال به مدت یک سال در شهرضا اجرا می‌شود که شامل حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء، سوره‌های متخب قرآن و جزء ۳۰ ویژه کودکان و نوجوانان است.

علینژاد با بیان اینکه بعضی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارای مربی حفظ قرآن هستند، تأکید کرد: این مربیان در صورتی می‌توانند از مزایای طرح اداره اوقاف استفاده کنند که متعهد شوند در کلاس‌های آموزشی و تربیتی سازمان اوقاف و امور خیریه شرکت و در آینده با این سازمان همکاری کنند.

وی با بیان اینکه تعداد مربیان حفظ قرآن کریم خانم بیشتر از آقایان است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته ۷۷ مربی خانم و سه مربی آقا در شهرضا فعالیت می‌کردند.

مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا تصریح کرد: فعالان قرآنی شرکت کننده در طرح حفظ اداره اوقاف، از مزایای تشویقی این سازمان نظیر تخفیفات مراکز ورزشی و تفریحی برخوردار می‌شوند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حفظ قرآن شهرداری اصفهان شهرضا مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مساجد و تکایا اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام تقی زاده دبیر پویش طرح ملی زندگی با آیه ها و رییس سازمان دارالقرآن در نشستی که پیرامون بحث و بررسی طرح زندگی با آیه ها امروز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور جامعه قرآنی و تمامی دستگاه های مشارکت کننده در مجمتع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف فرهنگی بود. نظر سنجی قبل از ماه مبارک انجام شد و بعد از آن نیز مجدد آن را تکرار کردیم تا اثر بخشی فعالیتهای انجام شده را دریابیم. در این عملیات تولیدات مکتوب، تولیدات فضای مجازی و فعالیتهای که در صدا و سیما شکل گرفت و اتفاقاتی که در زیر ساخت ها اتفاق افتاد و تبلیغات محیطی یکی دیگر از ارکانی بود که سعی کردیم در تصویر کردن بهتر این طرح از آن کمک بگیریم.

وی ادامه داد: در نامه ای که حجت الاسلام قمی بهمن ماه و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال کردند نظر معظم له را برای اجرای چنین طرحی در ماه مبارک جویا شدند که پاسخ به این نامه رهبر انقلاب این چنین آمده است: «کار قرآنی در شمار مبارک ترین کارهای جهادی و اسلامی است مراقب باشید در نیمه راه رها نشود و پیگیری نکردن و برنامه ریزی نکردن آفت برنامه های شوق انگیز است.»همه فعالیتهای قرآنی را رهبری در راستای فهم و تدبر می بینند که در این زمینه حفظ قرآن تاثیرات خودش را دارد.

رییس سازمان دارالقرآن اظهار داشت: ما حفظ آیات موضوعی را به عنوان نقطه کلیدی مطرح کردیم که با نگاه کارشناسی به تمامی مراحل از تصحیح و جریان حفظ و عمل و قرآنی شدن را دنبال کرد. فلذا توجه ویژه ای به حفظ موضوعی داشتیم. ما با این نگاه هدف از طرح زندگی با آیه ها را گفتمان سازی و تببین معارف قرآنی نیاز جامعه در راستای فریضه جهاد تبیین با این طرح مورد توجه قرار دادیم.

تقی زاده ادامه داد: در ماه مبارک رمضان چهار سطح عملیاتی طراحی شد.گفتمان سازی زندگی با آیه ها از عنوان تا مفهوم اینکه قرآن به دنبال سامان بخشی زندگی است، به عنوان نخستین سطح برشمرده شد. همچنین شکل گیری هم افزایی بین جریان های مردمی و دستگاه ها با این تناسب که فعالیت خودمان تقویت میدان باشد. مخاطب محوری که معیار اصلی ما بوده در تفکیک مخاطبان با عنوان های مختلف بانوان و نوجوان در این طرح مورد توجه واقع شده است.

دبیر پویش طرح زندگی با آیه ها با اشاره به اینکه نظرسنجی قبل و بعداز فعالیتهای قرآنی ماه رمضان داده های خوبی میدهد، اظهار داشت: نظر سنجی با سنجش دو هزار نفر از استانها و تهران انجام شد در این نظر سنجی بالغ بر ۷۵ درصد حسرت حفظ نکردن قرآن را دارند. اکثر افراد در خانه از قرآن شخصی استفاده می کنند که با آمدن نظر سنجی دوم که روزهای آینده نتایجش مشخص می شود میتوان تحلیل های خوبی در این زمینه انجام داد.

کد خبر 6092100 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است