Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@08:48:33 GMT

طرفداران شبه‌آیفون منتظر باشند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۶۷۶۱

طرفداران شبه‌آیفون منتظر باشند

پول‌نیوز - شرکت فنلاندی اچ ام دی گلوبال به علاقمندان گوشی‌های نوکیا این نوید را داده که این گوشی نوکیا ایکس ۵ مختص کاربران چینی نخواهد بود و به زودی عرضه جهانی آن آغاز می‌شود.

شرکت فنلاندی اچ ام دی (HMD) که حدود یک سال پیش برند نوکیا و حق فروش محصولات این غول تکنولوژی را خریداری کرد، توانست در سه ماهه پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی حدود ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند نوکیا را به بازارهای جهانی عرضه کند که این خود خبر بسیار خوشایندی برای این غول تکنولوژی قدیمی به شمار می‌آید چراکه نوکیا برای مدت‌ها قادر نبود میزان فروش موفقیت‌آمیزی را به خود اختصاص داده و در عرصه رقابت تنگاتنگی که میان سازندگان گوشی‌های اندروید و iOS در گرفته بود، به خوبی به رقابت بپردازد.

حالا این بار هم این کمپانی اعلام کرده است که کاربران و علاقمندان گوشی نوکیا ایکس ۵ قادر خواهند بود این گوشی را در سراسر جهان تهیه، خریداری و استفاده کنند. این خبر برای بسیاری از کاربرانی که در کشوری جز چین در انتظار این مدل خاص از گوشی‌های نوکیا بوده‌اند، بسیار خوشحال‌کننده به شمار خواهد آمد.

نوکیا ایکس ۵ بعنوان یک گوشی میان رده، جا پای نوکیا ایکس ۶ گذاشته و با طراحی صفحه نمایش بدون حاشیه و بریدگی بالای نمایشگر، شباهت بسیار زیادی به جدیدترین گوشی پرچمدار آیفون ۱۰ دارد. در اصل، نوکیا ایکس ۵، دومین گوشی هوشمند بعد از نوکیا ایکس ۶ است که نوکیا آن را شبیه به آیفون ۱۰ با بریدگی بالای صفحه نمایش عرضه کرده است.

از ویژگی‌های نوکیا ایکس ۵ می‌توان به تراشه MediaTek Helio P۶۰، ۳ و ۴ گیگابایت حافظه رم، باتری ۳۰۶۰ میلی آمپر ساعت، نسخه ۸.۱ سیستم عامل اندروید اوریو، دوربین اصلی دوگانه ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی اشاره کرد.

برند نوکیا در سال‌هایی که گوشی‌های هوشمند هنوز چندان محبوب و پرطرفدار نبودند، بزرگترین و محبوب‌ترین سازنده گوشی‌های همراه در جهان محسوب می‌شد و کاربران بسیاری نیز در جهان از محصولات و گوشی‌های با کیفیت و پردوام آن خشنودی و رضایت کافی را داشتند.  

به عقیده برخی دیگر از تحلیلگران، دلیل دیگر آن می‌تواند عرضه گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید توسط نوکیا باشد چراکه هم اکنون تنها دو سیستم عامل اندروید و iOS هستند که محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سیستم‌های عامل گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شوند.

شرکت اچ دی ام قصد دارد با ورود به بازار غرب از جمله اروپای غربی و آمریکای شمالی بازار بزرگتری را برای خود تصاحب کرده و با موفقیت بیشتری در عرصه‌های بین المللی حضور یابد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود

قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات LTE/۴G برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود.

قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می‌کند و به این ترتیب قابلیت‌های شبکه اینترنتی در مسافت‌های کوتاه و طولانی آزموده می‌شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می‌شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری‌های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته‌اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم‌های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می‌کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می‌شود و در آینده به ۵G ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود