Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@03:42:42 GMT

چرا والدینم با من به خواستگاری نمی آیند؟

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۸۶۹۴

چرا والدینم با من به خواستگاری نمی آیند؟

 
سوال کاربر : پسری 23 ساله و دانشجوی سال دوم رشته مهندسی هستم. با دختری آشنا شده ام و به هم علاقه مندیم ولی خانواده ام همراه من به خواستگاری نمی آیند. می گویند هنوز دانشجو هستی و کار و درآمد ثابتی نداری. خیلی افسرده شده ام و نمی دانم چطور راضی شان کنم؟
مخاطب گرامی، درباره شرایط دختر خانم مورد علاقه تان نکته ای را بیان نکرده اید چرا که شرایط او در پی بردن به دیگر علل احتمالی مخالفت خانواده تان کمک شایانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال به یاد داشته باشید یکی از مهم ترین نکات در ازدواج موفق، داشتن رضایت والدین است و در روند صحیح ازدواج نیز تاثیر به سزایی دارد. در بسیاری از خواستگاری ها نیز هر یک از دو طرف ممکن است با مخالفت خانواده ها مواجه شوند اما پی بردن به علل این مخالفت به دو طرف ازدواج کمک می کند تا از شرایط خود و طرف مقابل آگاهی بیشتری به دست آورند و با دید بازتری دست به انتخاب بزنند.



به خانواده تان حق بدهید
در سوال تان دلایل والدین تان را این گونه بیان کردید: دانشجو بودن و اشتغال نداشتن به شغلی مناسب. در تمامی نکاتی که تاکنون راجع به ازدواج ارائه شده است بیان کردیم که رسیدن به بلوغ های متعددی، فرد را برای ازدواج آماده می کند که یکی از آن ها بلوغ مالی و اجتماعی است. بنابراین علت مخالفت والدین تان نداشتن ثبات جایگاه مالی و اجتماعی شما است که این مخالفت والدین تان کاملا منطقی است.



به دنبال پاسخ هایی منطقی باشید
در زمینه ازدواج، خانواده هر دو طرف مطرح هستند. از شما می خواهم برای لحظاتی خود را جای خانواده دختر مورد علاقه تان بگذارید و به شرایط خود نگاهی بیندازید. برای تشکیل زندگی مشترک داشتن حداقل شرایط حق هر کسی است. داشتن درآمد و توان تامین نیازهای اولیه زندگی، وضعیت سربازی و ... از جمله شرایطی است که خانواده وی مطرح خواهند کرد و شما برای هر کدام از این موارد نیازمند پاسخی منطقی هستید.



نظر والدین تان را جویا شوید
می توانید در زمان مناسبی با ایجاد جوی صمیمانه و به دور از هرگونه تنش یا کشمکش با خانواده خود وارد گفت و گو شوید و ملاک های انتخابی خود را برای آن ها شرح دهید و با نظر خواهی از والدین تان معیارهای خود و خانواده تان را با شرایط دختر مورد علاقه تان منطبق کنید تا بتوانید از انتخاب خود اطمینان یابید.



افسردگی را بهانه نکنید
نکته دیگری که در پیامک تان راجع به آن سخن گفتید، افسردگی است که این نکته به بلوغ عاطفی شما باز می گردد. در زندگی نه تنها درباره ازدواج بلکه در دستیابی به شرایط شغلی مورد علاقه، کسب رتبه ای خاص و... ممکن است با شکست مواجه شویم یا به دلایل مختلف به خواسته خود دست نیابیم. بلوغ عاطفی به ما کمک خواهد کرد با بررسی شرایطی که از آن گذر کرده ایم، بتوانیم با حقیقت کنار بیاییم و آن را بپذیریم. بنابراین به شما توصیه می کنم یک بار دیگر شرایط را منطقی بررسی و به خودتان کمک کنید. افسردگی ساده ترین راهی است که افراد برای شانه خالی کردن از پذیرش مسئولیت انتخاب هایشان در زندگی، برمی گزینند. برای رسیدن به خواسته تان اهدافی را تعیین و برای دست یافتن به آن ها تلاش کنید.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: افسردگی خواستگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین،‌ همزمان با رسیدن سریال نون خ ۵ به قسمت های پایانی، سکانسی از پشت صحنه خواستگاری سلمان از شیرین مورد توجه کاربران قرار گرفت. فصل پنجم سریال نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی از ۱۵ فروردین روی آنتن شبکه یک سیما رفت و بر اساس آخرین خبرها تا ۵ اردیبهشت ادامه دارد.

انتقاد تند و تیز به شوخی‌های سریال نون خ ۵

کد خبر 846339 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ | ببینید
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی