Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-05@18:03:34 GMT

تقدیم گل به حرم امام هشتم شیعیان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۸۷۰۲

تقدیم گل به حرم امام هشتم شیعیان

به گزارش پارس نیوز، 

این برنامه از ساعت ۱۷:۳۰ روز سه شنبه ۲ مرداد‌ماه از میدان شهدای مشهد باحضور مردم و خادمان حرم آغاز و عموم حاضران به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) حرکت می‌کنند و در طول مسیر هم مداحان اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی امام هشتم برای حاضران می‌پردازند.

این مسیر به صحن جامع رضوی ختم می‌شود و پس از آن مراسم جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) در این صحن و در قالب برنامه شکوه رضوان از ساعت ۱۸ آغاز و تا ۲۲:۳۰ ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در طی مسیر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) به مدیحه سرایی خواهند پرداخت و زائران، مجاوران و خادمان پس از ورود به حرم مطهر در صحن جامع رضوی گردهم خواهند آمد و از برنامه اصلی «شکوه رضوان» بهره‌مند می‎شوند.

جشن‎های شب و روز میلاد امام رضا (ع) طبق روزشمار برنامه‎های دهه کرامت با شعار «اهل بیت پیامبر اعظم (ص)؛ پناه مستضعفان جهان» و «امام هشتم (ع)؛ الگوی کامل خدمت کریمانه» برگزار می‎شود.

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مشهد حرم مطهر امام رضا اهل بیت امام رضا مداحان حرم مطهر امام رضا جهان حرم مطهر امام رضا شیعیان مداحان پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواری هرمزگانی‌ها درشب شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، شیفتگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در مساجد و حسینیه‌های هرمزگان در سوگ پیشوای ششم شیعیان مجالس سوگواری برپا کرده و اشک ماتم ریختند.

امام جعفربن محمد معروف به امام جعفر صادق در ۲۵ شوال سال ۱۴۸ قمری در مدینه در سن ۶۵ سالگی به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: عزاداری مردم توکهور و هشتبندی در سالروز شهادت امام علی (ع)

آن امام بزرگوار ۳۵ سال عهده دار امامت شیعیان بود.

ایشان یکی از چهار امام غریب دفن شده در قبرستان بقیع شهر مدینه هستند.

امام صادق علیه السلام عمر پر برکت خویش را در تربیت شاگردان علوم مختلف سپری کردند بگونه‌ای که معارف شیعه‌ی اثنا عشری در زمان ایشان گسترش ویژه‌ای یافت.

دیگر خبرها

  • هفته هشتم رقابت چابکسواران در کورس سراسری بهاره یزد
  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس
  • سوگواری پلدشتی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • اصفهانی ها عزادار شهادت امام ششم شیعیان
  • عزاداری در سوگ امام ششم شیعیان در گوشه وکنار استان
  • ممنوعیت‌های تردد درمحدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام صادق(ع)/اعلام مسیرهای جایگزین
  • سوگواری هرمزگانی‌ها درشب شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • «مدارا کردن» نخستین سفارش امام صادق(ع) برای شیعیان است
  • «شیعه مدیون قال صادق‌هاست» در تهران اکران شد