Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدر اسکندپور شهردار شیراز در نشست شورای اسلامی شهر در خصوص خطر ریزش بخش‌های دیگری از کوه در بلوار جمهوری شیراز هشدار داد و گفت: متاسفانه در روز‌های نخست بعد از بروز این حادثه، برخی مسئولان به جای مدیریت بحران، دنبال پیدا کردن مقصر بودند.

وی افزود: اسناد ساختمان سازی در این محدوده موجود و حاکی از این است که مجوز‌ها براساس ماده ۱۴۸ و بر مبنای طرح تفصیلی است و شهرداری نیز بر این اساس پروانه ساخت را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندر پور ادامه داد: ۲ راه برای عبور از بحران ایجاد شده وجود دارد، یکی اینکه یا کل خاک این محدوده که ریزش کرده و یا احتمال ریزش آن وجود دارد، تخلیه و یا اینکه محل ریزش با اقدامات لازم، تثبیت و مقاوم سازی شود.

شهردار شیراز بیان کرد: تصمیم مدیریت بحران استان فارس مبتنی بر تثبیت و مقاوم سازی محوطه‌ای است که خطر ریزش کوه در آن وجود دارد.

وی اظهار کرد: تثبیت این محوطه به ویژه در ترک دوم که محیط بیشتری را شامل می‌شود، کار پیچیده و دشواری است که حتما باید قبل از آغاز فصل بارندگی انجام شود، اما با توجه به اینکه فرصت چندانی تا زمان بارش‌ها نداریم، ضروری است که حتی یک روز را هم به هدر ندهیم.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه، نهاد‌های ذی ربط دیگر، شهرداری را در حل این مشکل تنها گذاشته اند، اظهار داشت: لازم است که در این شرایط بحرانی مجموعه دستگاه‌های تصمیم گیر با همکاری و تلاش یکدیگر برای رفع این مشکل کمک کنند.

احمدرضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست بیان کرد: هنوز خطر ریزش بخش‌های دیگری از کوه در بلوار جمهوری اسلامی وجود دارد و اگر بارش‌ها در این شهر آغاز شود، حادثه‌ای جدی جان شهروندان را تهدیدی می‌کند.

نیز خواستار بهره گیری از توان تمام دستگاه‌ها برای حل این مشکل شد.

قابل ذکر است بخشی از دامنه کوه در بلوار جمهوری اسلامی شیراز در انتهای خیابان کوهستان کوچه دو که در حوزه منطقه یک شهرداری این شهر واقع شده، ظهر روز ۲۶ تیرماه ریزش کرد.
انتهای پیام/ر

احتمال ریزش مجدد کوه در بلوار جمهوری وجود دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر رانش کوه مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا مدارس خوزستان تعطیل شد

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استان خوزستان مدارس نوبت صبح فردا _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در برخی شهرهای خوزستان غیر حضوری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل مدیریت بحران و بر اساس اعلام دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوا با توجه به وضعیت وقوع پدیده گردوغبار و پیش‌بینی احتمال تداوم آن، فردا_سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ کلیه مقاطع تحصیلی اعم از پیش دبستان، دبستان، راهنمایی و دبیرستان در نوبت صبح شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی، آبادان، خرمشهر و شادگان به‌صورت غیرحضوری اعلام شدند

کد خبر 749209

دیگر خبرها

  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان