Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامحسین مظاهری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مُهر با اشاره به اینکه از این میزان ۱۸ هکتار آن به کشت آلوئه ورا اختصاص داده شده است، گفت: برای کشت این گیاه به ازای هر هکتار ۲۵ میلیون ریال و برای مابقی گیاهان دارویی، هشت میلیون ریال به بهره برداران یارانه پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به گرما و خشکی هوا در شهرستان مُهر، ایجاد سایبان‌های توری برای تولید محصول آلوئه ورا با کیفیت الزامی است از این رو برای تهیه سایبان نیز تسهیلات با سود اندک در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد.

مظاهری ادامه داد: برای صادر کردن این محصول نیز در حال حاضر مشوق‌های صادرات در نظر گرفته شده است و برای خرید محصولات کشاورزان چه به صورت برگ و چه به صورت پاجوش، مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: هم اینک یک کارخانه صنایع تبدیلی آلوئه ورا در شهرستان لامرد فعال است و مجوز احداث یک کارخانه در بخش گله دار از توابع شهرستان مُهر برای تولید محصولات فراوری آلوئه ورا نیز صادر شده است.

مظاهری اظهار داشت: با توجه به ترویج صورت گرفته از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مُهر، سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این شهرستان در حال افزایش است.

آلوئه ورا یا صبر زرد به طور عمده در مناطق خشک رشد می‌کند و به خانواده زنبق تعلق دارد، اما شبیه کاکتوس است و برای درمان بیماری میگرن، سوء هاضمه، جوش، سوختگی و مصارف دارویی، آرایشی و بهداشتی، غذایی، ترکیب در نوشیدنی‌ها و دم نوش‌ها قابل استفاده است.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۲۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: سال گذشته ۸۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبارات ملی برای اجرای سامانه نوین آبیاری در شهرستان ساری هزینه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: سامانه‌های نوین آبیاری کم فشار تجمیعی برای انتقال آب و سامانه آبیاری قطره‌ای در طرح‌های انفرادی از این پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: ۲ پروژه سامانه نوین آبیاری کم فشار تجمیعی انتقال آب در روستا‌های عباسعلی کش و حمید آباد این شهرستان در سطوح ۲۷۷ و ۸۸ هکتار، سامانه آبیاری قطره‌ای طرح‌های انفرادی در سطح ۲۶ هکتار اجرا شد.

این مسئول افزود: اعتبار هزینه شده در روستای عباسعلی کش بالغ بر ۵۷ میلیار ریال، روستای حمیدآباد ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و ۱۴ میلیارد ریال در طرح‌های انفرادی سامانه آبیاری قطره‌ای است.

علوی با بیان اینکه ذخیره سازی آب در آببندان در فصول غیرزراعی و استفاده از سیلاب‌های فصلی، تامین آب مطمئن در اراضی شالیزاری، کاهش تلفات آب و افزایش راندمان انتقال آب در شبکه، افزایش بهره وری در واحد سطح، کاهش استفاده از منابع آب زیرزمینی از مزایای اجرای این طرح است، گفت: کشاورزان در سیستم آبیاری قطره‌ای با انتقال آب از محل تامین تا محل کشت گیاهان، از کاهش نفوذ آب در مسیر انتقال و افزایش راندمان آبیاری نسبت به روش‌های سنتی بهره‌مند خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • صدور سند برای ۲۲۶ هکتار زمین کشاورزی تنکابن
  • تجهیز ۸ هکتار کشاورزی بهشهر به سامانه نوین آبیاری
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار طی سال‌جاری
  • ۲۵ هزار هکتار اراضی میامی زیر کشت غلات قرار گرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی دزفول و اندیمشک