Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@21:02:37 GMT

ايران هميشه آمريکا را ناکام گذاشته است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۹۱۱۲

ايران هميشه آمريکا را ناکام گذاشته است

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- دبيرکل حزب موتلفه اسلامي گفت: آمريکايي ها در 40 سال گذشته اگر کاري با ايران نکرده اند، نتوانسته اند نه اين که نخواسته اند، خواسته اند اما نتوانسته اند.

محمدنبي حبيبي روز دوشنبه در آيين توديع و معارفه دبيران قديم و جديد حزب موتلفه اسلامي در خراسان رضوي افزود: اگر آمريکايي ها دچار حماقت شده و به ايران حمله کنند تنها در جغرافياي ايران با آنها نمي جنگيم بلکه هر نقطه زمين که منافعي داشته باشند از جمله واشنگتن و سانفرانسيسکو، ميدان جنگ ما با آنها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: به عنوان يک سرباز انقلاب عرض مي کنم که اين انقلاب ماندني است و مخالفانش رفتني اند و در شرايط کنوني نيروهاي پاي کار انقلاب خيلي بيشتر از ابتداي انقلاب هستند که بايد سازماندهي شوند.
دبيرکل موتلفه اسلامي گفت: ضعف و سوء مديريتها، خيانتها، ناهماهنگي ها و خيلي چيزهاي ديگر را اگر ناديده بگيريم حتما به انقلاب خيانت کرده ايم و در شرايط کنوني نيز همه در يک صف پشت سر مقام معظم رهبري اين گردنه ها را خواهيم گذراند.
در اين مراسم دبير سابق حزب موتلفه اسلامي خراسان رضوي نيز گفت: 40 سال از انقلاب اسلامي ايران گذشته و در اين 40 سال با موفقيتهاي بسيار و البته برخي ناکاميها مواجه بوده ايم که بي توجهي به آنها مي تواند انقلاب را تهديد کند.
جواد آرين منش افزود: بيماري بزرگ اقتصادي، بيکاري فرسايشي سه و نيم تا چهار ميليون جوان تحصيلکرده، ناکارآمدي بانکها، ورشکستگي بنگاههاي اقتصادي، خشکسالي و کم آبي و بي تدبيري برخي از مديران از اين تهديدها است.
وي ادامه داد: وضعيت کنوني کشور ما حاصل ضعف و ناکارآمدي هر دو جريان سياسي اصولگرا و اصلاح طلب است و يکي از مقصران اين وضعيت من هستم که 20 سال مدير اجرايي و هشت سال نماينده مردم در مجلس بوده ام.
دبير سابق موتلفه اسلامي خراسان رضوي گفت: اگر قرار باشد اين اشتباهات اصلاح شود همه بايد به تقصير خود اعتراف کنند و اين که ضعفهايي داشته اند و در آن بازنگري کنند.
آرين منش افزود: راه حل اين بحرانها نافرماني مدني، آشوب و تغيير در کابينه دولت، استيضاح دو وزير، برخورد فيزيکي، تهديد و بگير و ببند نيست و اين کارها همه فرافکني است.
او با بيان اين که حاکميت بايد يک بار ديگر مردم را باور کرده و اداره امور هم در اقتصاد و هم در سياست را به آنان بسپارد، افزود: خصوصي سازي در کشور ما تا کنون همه اش دروغ بوده و هيچ گاه اقتصاد به مردم واگذار نشده و در حوزه سياسي نيز احزاب تا کنون هيچ جايگاهي در نظام نداشته اند.
آرين منش گفت: اگر کار به مردم واگذار نشود مردم سالاري ابتر و ناقص مي ماند و الان وضعيت کشور چنين است و مادام که عضويت در حزب يک ارزش شمرده شود دموکراسي محقق نمي شود.
وي افزود: در آخرين انتخابات رياست جمهوري تشکيلاتي اصولگرا به نام جمنا ظهور و نامزد معرفي کرد در حالي که اين تشکيلات از 10 حزب بزرگ شکل نگرفته بود بلکه 10 آدم آنرا شکل داده بودند؛ همان آدمهايي که افتخارشان اين است که عضو هيچ حزبي نيستند.
آرين منش گفت: در آستانه هر انتخاباتي تشکلهاي ديني و فرهنگي، حزب مي شوند و کانديدا معرفي مي کنند در حالي که قانون در هيچ کجا چنين اجازه اي به احزاب نداده است.
در اين مراسم دبير جديد حزب موتلفه اسلامي خراسان رضوي نيز گفت: استان خراسان رضوي و مشهد به پايگاه ابلاغ راهبردهاي سالانه مقام معظم رهبري در آغاز هر سال تبديل شده اند.
حميدرضا ترقي افزود: صبغه تاسيس تشکل موتلفه در خانه امام خميني(ره) و به دستور امام ما را به اين امر رهنمون مي شود که بايد اين تشکل حرکت سياسي خود را با خط امام تنظيم کرده و بازوي سياسي ولي فقيه زمان خود باشد.
در اين ايين با تقدير از خدمات جوادآرين منش، حميدرضا ترقي به عنوان دبير جديد حزب موتلفه اسلامي در خراسان رضوي معرفي شد.
1922/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره تیرباران اولین وزیر زن در ایران

ساعت یک و سی دقیقه‌ی بامداد پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۹ اسفند فرخ‌رو پارسا (۱۳۰۱-۱۳۵۹) وزیر آموزش و پرورش کابینه‌ی هویدا توسط دادگاه انقلاب مفسد فی‌الارض تشخیص داده و در زندان اوین تیرباران شد. روابط‌عمومی دادستان کل انقلاب اسلامی ایران در بامداد همان روز اعلام کرد که اسفند فرخ‌رو پارسا وزیر اسبق آموزش و پرورش ساعت یک و نیم بامداد امروز تیرباران شدند.

متن اطلاعیه‌ی روابط‌عمومی دادستانی کل انقلاب که در اختیار روزنامه‌ی کیهان (۱۸ اردیبهشت ۵۹) قرار گرفت در مورد تیرباران پارسا به این شرح بود:

«اسفند فرخ‌رو پارسا: وی طبق رای شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب اسلامی که در وقت فوق‌العاده تشکیل شد به جرم حیف و میل و غارت بیت‌المال و اشاعه‌ی فساد و فحشا در فرهنگ مملکت با به کار گماردن افراد هرزه در سمت‌های مهم وزارتی و ترتیب دادن اردوگاه‌های اختلاطی و زیر پا گذاشتن اخلاق اسلامی از ائمه‌ی کفر و ضلال و از مصادیق روشن مفسدین فی‌الارض تشخیص داده و مطابق نص صریح قرآن وی را محکوم به اعدام و استرداد کلیه‌ی اموال منقول و غیرمنقول محکوم شد.»

نحوه‌ی دستگیری

فرخ‌رو پارسا در شامگاه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۵۸ یعنی درست یک سال پس از انقلاب وقتی در منزل دختر و دامادش به سرمی‌برد توسط پاسداران انقلاب دستگیر شد. روزنامه‌ی اطلاعات فردای آن روز در این باره نوشت: «وی که اسفند خانم نام دارد، دیشب زمانی که به اتفاق شوهرش سرلشکر بازنشسته شیرین‌سخن در منزل دامادش واقع در فرمانیه بودند دستگیر گردید. فرخ‌رو پارسا پس از دستگیری به کمیته‌ی مرکزی انتقال یافت.»

سخن‌گوی کمیته‌ی مرکزی نیز در مورد دستگیری او گفت: «به ما اطلاع داده شده بود که وزیر آموزش و پرورش کابینه‌ی هویدای معدوم در تهران دیده شده است. ما بلافاصله در این زمینه تحقیق کردیم و سرانجام پاسداران آگاه شدند که وی به اتفاق شوهرش سرلشکر شیرین‌سخن در منزل دامادشان به سر می‌برد. پاسداران با آگاهی از این موضوع با حکم دادستانی به منزل داماد اسفند خانم مراجعه کردند. هنگام مراجعه پاسداران فرخ‌رو پارسا مقاومت می‌کند، ولی پاسداران سرانجام او را به اتفاق شوهرش به کمیته‌ی مرکزی انتقال دادند.» (اطلاعات ۱۸ بهمن ۵۸)

آخرین دفاع

در نیمه‌ی اردیبهشت ۱۳۵۹ پارسا در آخرین دفاع خود پس از ۹ جلسه محاکمه که در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب برگزار می‌شد از امام خمینی تقاضای عفو کرد. او گفت:

«از فرصتی که به من برای آخرین دفاع از خودم داده شده است متشکرم. در طول خدمت چندین‌ساله‌ام در سمت وزیر آموزش و پرورش همواره سعی می‌کردم که بهترین معلمان را به خدمت آموزش و پرورش درآورم. من سعی کردم کتاب انقلاب سفید شاه مخلوع را که به صورت [ناخوانا]درآمده بود از برنامه‌ی درسی دانش‌آموزان حذف نمایم. تمام سعی من در طول خدمتم این بود که برنامه‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان را بهبود بخشم و کوشش می‌کردم دانش‌آموزان به موازات فراگرفتن دروس خود با حرفه و صنعت و فنون نیز آشنا شوند... سخنان من در جمع مدیران مدارس مذهبی که یکی از شاکیان من در دادگاه آن را عنوان کرد به این صورت بود که من در آن جلسه درباره‌ی حجاب زنان گفتم که حجاب نباید مانع فعالیت‌های اجتماعی زنان گردد. در آن زمان دختران مدارس مذهبی در فعالیت‌های ورزشی اصلا شرکت نمی‌کردند. من در تمام بخش‌نامه‌های خود زنان معلم را به پوشیدن لباس‌های سنگین و با حجاب دعوت می‌کردم. در مورد شکایت مدیر مدرسه‌ی نرسی از من باید بگویم پرونده‌ی این مدرسه و علت بستن آن را باید دادگاه دقیقا مورد مطالعه قرار دهد. من در این دادگاه بیش از هر چیز اعتقاد به حقیقت دارم. اکنون من به عفو امام چشم دوخته‌ام و امید دارم دادگاه عدل اسلامی و با این‌که وزرایی را که جزو مهره‌های حساس مملکتی و هم‌چنین از مهره‌های حساس حزب رستاخیز بودند بخشیده است مرا نیز شامل عفو امام بنماید.» (کیهان: ۱۵ اردیبهشت ۵۹)

دیگر خبرها

  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • نماینده اصلح باید شناخت کافی از دغدغه‌های مردم داشته باشد
  • حق‌شناسی از معلمان یک رسالت و مأموریت است
  • درباره تیرباران اولین وزیر زن در ایران
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • بیداری غرب، پیام امامت انقلاب اسلامی ایران است
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است